Hvordan åbnes et gammel IBM desktop kabine~
Fra : Thomas

Dato : 11-07-04 09:55

Hej NG

Er der nogen her der ved hvordan jeg får åbnet kassen på en gammel IBM P75
Desktop kabinet?` Der er ingen skruer der holder låget/kassen, men der
sidder en lille lås i toppen, som jeg dog ikke har en nøgle til. Men jeg
synes ikke den lås ser ud til at holde noget, når jeg lige kigger ned
imellem vha. af en skruetrækker

På forhånd tak

Thomas

Fra : JK

Dato : 11-07-04 10:31

On Sun, 11 Jul 2004 10:54:38 +0200, "Thomas"
<bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sidder en lille lås i toppen, som jeg dog ikke har en nøgle til. Men jeg
>synes ikke den lås ser ud til at holde noget, når jeg lige kigger ned

Under bunden sidder en flig i bunden (metal). Den trykker du på,
samtidig med at du hiver/trækker/skubber kabinettoppen fremad (i
retning af front).

mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-04 10:39

På ejendommeligvis fremsatte Thomas følgende påstand:

> [...]
> har en nøgle til. Men jeg synes ikke den lås ser ud til at holde
> noget, når jeg lige kigger ned imellem vha. af en skruetrækker

Husk at fjerne alle de sorte skruer i bunden. Dernæst sidder en en
lille dims i bunden lige ved fronten, man skal trykke på, samtidig
med, at man trækker i kabinettet.

Det nemmeste er at sætte kassen på bagsiden (stiksiden) og så
simpelthen ryste overdelen af. Den kører i en skinne og det kan drille
lidt.

Er den låst, så er det nemt at dreje låsen op med en skruetrækker.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 11-07-04 13:42

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Det nemmeste er at sætte kassen på bagsiden (stiksiden) og så
> simpelthen ryste overdelen af. Den kører i en skinne og det kan drille
> lidt.

Tak til jer begge. Den skulle trækkes ud over fronten, og det var alle
tiders ide at stille den på stiksiden, så kom det helt af sig selv

Mvh

Thomas