Bedst bud på defekt
Fra : Flare

Dato : 05-07-04 17:03

Hejsa.

Jeg har en 3 måneder gammel computer.

2500 barton, ECS L7VTA2 bundkort,

Problemet er at den er blevet ufattelig svær at starte. Dvs. Man kan hører
blæsere osv. begynde men så sker der ikke mere.

Jeg har prøvet at skiftet, ram, gfx kort, harddisk, PSU. Nu mangler jeg bare
bundkort og CPU, som jeg dog ikke kan skifte da jeg ikke har dele der passer
hertil

Hvad er jeres bedste bud på den defekte enhed? Bundkortet ikke? Men det er
jo lidt lamt at indlevere bundkortet til RMA og så få en selvforskyldt fejl
+ 400 kr i værkstedsafgidt hvis det ikke er defekt.

Hvad er jeres bud? Har i oplevet noget tilsvarende?

Anders

Fra : Larsen

Dato : 05-07-04 17:34

> Hvad er jeres bud? Har i oplevet noget tilsvarende?
>
> Anders

Hej Anders,

Din beskrivelse passer fint med en oplevelse jeg havde med min puter for ca.
3 mdr. siden.......jeg fejlsøgte også efter samme (udelukkelses)metode og
endte med bundkortet som var synderen. Det "sjove" var dog at jeg kunne få
liv i sjoveren med et *meget* gammelt gfx kort, og troede derfor længe det
var PSU'en den var gal med (mit nye ati 9800xt kræver jo lidt saft fra
PSU'en) - men det var altså bundkortet.......

mvh

Larsen

Fra : Flare

Dato : 05-07-04 18:17

> [...]
> var PSU'en den var gal med (mit nye ati 9800xt kræver jo lidt saft fra
> PSU'en) - men det var altså bundkortet.......

Ok. Så tror jeg at jeg satser på MB og indlevere / køber et nyt. Bare lidt
ærgeligt at skulle vente evigheder på en RMA sag, på et produkt til 400 kr.
Hvis man bare kunne købe et tilsvarende var jeg sgu klar på det.

Er der ikke nogen der lige tilfældigvis har et ECS L7VTA2/L til at ligge i
skuffen og bor i Århus? Hmmm sikert ikke.

Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 18:27

Flare wrote:

> til 400 kr. Hvis man bare kunne købe et tilsvarende var jeg sgu klar
> på det.

Behøver det at være tilsvarende?

Windows har en repair-funktion der giver mulighed for at skifte
bundkort uden reinstallation.

Jesper G. Poulsen

Fra : Flare

Dato : 05-07-04 18:32

> Windows har en repair-funktion der giver mulighed for at skifte
> bundkort uden reinstallation.

Mener du hvis man indsætter windows CD og vælger reparer så vil det virke?
Det kunne jo være guld

Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 19:00

Flare wrote:

> Mener du hvis man indsætter windows CD og vælger reparer så vil det
> virke? Det kunne jo være guld

Jeg har lige gjort det idag med Windows 2000. Det lader sig også gøre
med Windows XP.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;824125

Jesper G. Poulsen