For varm cpu
Fra : Rasmus S.

Dato : 04-07-04 15:32

Min Athlon 1900+ bliver for varm. Har en Silent Viking på nu, men den booter
når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den taget af og
pålagt ny kølepasta, hjælper ikke.

Hvilken køler er den bedste til prisen?

Mvh

Rasmus

Fra : Jesper Laursen

Dato : 04-07-04 15:49

"Rasmus S." <ikke@nogen.dk> wrote in message
> [...]
booter
> når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den taget af og

¨
Det er ikke sikkert, at du behøver skifte køleren. Det kan være, at den er
"gal" med dit airflow i kabinettet.
Prøv at montere en blæser bagpå, der kan suge noget varm luft ud. Ellers kan
det også være, at blæseren i din strømforsyning er stoppet med støv/snavs.
Dette vil også være medvirkende til, at computeren ikke kan komme af med alt
det varme luft.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Rasmus S.

Dato : 04-07-04 17:14

"Jesper Laursen" <jesperlaursen@FJERNpc.dk> wrote.
¨
> [...]
> Dette vil også være medvirkende til, at computeren ikke kan komme af med

Det er ret sikekrt airflow'et det er galt med, den kører ok når kabinettet
er åbent.

/Rasmus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-07-04 15:57

Hej!

"Rasmus S." wrote:

> Min Athlon 1900+ bliver for varm. Har en Silent Viking på nu, men den booter
> når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den taget af og
> pålagt ny kølepasta, hjælper ikke.

Er det "varmt"? Min Athlon XP 1800+ bliver ca. 65 grader varm når jeg bruger den
til Office o.lign... Det har aldrig voldt problemer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Frank Sørensen

Dato : 04-07-04 18:30

> Er det "varmt"? Min Athlon XP 1800+ bliver ca. 65 grader varm når jeg
> bruger den til Office o.lign... Det har aldrig voldt problemer.

Vil hellere ikke mene at det er for varmt, Athlon bliver jo som bekendt
noget varmere end pentium. Og så længe systemet er stabilt så er der jo
ingen ko på isen

Lad være med at tænke for meget over det, hvis systemet er stabilt er der
ikke noget galt

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-07-04 18:53

Den Sun, 4 Jul 2004 19:29:53 +0200, "Frank Sørensen"
<frank2@tdc*HULABULA*adsl.dk> skrev:

>Vil hellere ikke mene at det er for varmt, Athlon bliver jo som bekendt
>noget varmere end pentium.

Det kommer helt an på hvilken Athlon og hvilken Pentium man
sammenligner. Man kan ikke generalisere på den måde. (man kan godt , men
man er forkert på den så...)

> Og så længe systemet er stabilt så er der jo
>ingen ko på isen

Jeg ville nok sige at 65C var i overkanten. Det bliver forhåbentlig
varmere i sommer end det er nu. Men hvis systemet bliver ustabilt har
man da en mulig fejlkilde.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : kk

Dato : 04-07-04 19:20

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ville nok sige at 65C var i overkanten. Det bliver forhåbentlig
> varmere i sommer end det er nu. Men hvis systemet bliver ustabilt har

Hej,
Prøv, med pensel og støvsuger, at rense cpu-blæseren og evt psu. (Sæt
støvsugerslangen på blæseren, mens du holder på møllen)
Det skulle give mindst 10 gr. C. ned.
mvh
kk

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-07-04 19:59

Den Sun, 4 Jul 2004 20:19:51 +0200, "kk" <kru@mail.dk> skrev:

>Hej,
>Prøv, med pensel og støvsuger, at rense cpu-blæseren og evt psu. (Sæt
>støvsugerslangen på blæseren, mens du holder på møllen)
> Det skulle give mindst 10 gr. C. ned.

Min Athlon kører ved 45 gr. C, så jeg ved ikke hvorfor du svarer mig.
Hvis dit råd følges, er det en god idé at overveje ESD-beskyttelse.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-04 20:02

Frank Sørensen wrote:

> Vil hellere ikke mene at det er for varmt, Athlon bliver jo som bekendt
> noget varmere end pentium. Og så længe systemet er stabilt så er der jo
> ingen ko på isen

Jeg mener, lige som Michael skriver, at 65 grader ved almindelig "2D"
brug, er i overkanten. Jeg kan ved spidsbelastninger (rippe og encode 2
CD'ere til MP3 på én gang) få min CPU op til 73 grader. Jeg har bestilt
en ny CPU køler for at få varmen væk.

> Lad være med at tænke for meget over det, hvis systemet er stabilt er der
> ikke noget galt

Ikke så fedt når ens CPU dør om et par måneder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 09:25

> [...]

> når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den taget af og

Du bør huske på at føleren ikke er kalibreret, så værdien er kun
vejledende.

> Hvilken køler er den bedste til prisen?

Spire WhisperRock IV til 109,- hos SHG.

Apropos temperatur. På mit gamle bundkort blev temparaturen målt til
ca. 70°C, på mit nye ligger den på 39°C. Samme CPU (Barton 2500+),
samme køler (WhisperRock IV). Begge dele er/var 100% stabilt.

--
Mvh.
Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-07-04 11:23

"Jesper G. Poulsen" <groups@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Spire WhisperRock IV til 109,- hos SHG.

Helt klart en køler jeg også vil anbefale.
Den høres (næsten) ikke og yder ganske fornuftigt.

Mvh
Benjamin

Fra : Leony

Dato : 05-07-04 16:10

"Rasmus S." <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> Min Athlon 1900+ bliver for varm. Har en Silent Viking på nu, men den
> booter når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den
> taget af og pålagt ny kølepasta, hjælper ikke.

Den nye pasta skal "køres til" inden der overføres maksimal varme fra
cpu til profil.
Efter 1-2 uger vil temperaturen falde markant.

> Hvilken køler er den bedste til prisen?

Enig i Spire Whisperrock IV.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Aksel

Dato : 06-07-04 21:03

> [...]
booter
> når jeg kører spil, temp. er helt oppe på 66C. Har haft den taget af og

Hvis temperaturen er ok med åbent kabinet kan du lave et lufthul i
sidepladen med et rør ind til køleblæseren, det giver den samme virkning og
ser ikke så ufærdigt ud.

Hilsen Aksel