Vedr. Windwos XP
Fra : F Jeppesen

Dato : 02-07-04 04:30

Hej Alle

Jeg har et lille ønske om hjælp!

Jeg har købt en ny computer og vil smide mit gamle drev over i denne
computer for ikke at skulle installerer Windows XP igen.

Er der nogen derude der kender til hvordan jeg får Windows XP til at virke
med den nye hardware uden at man skal installerer Windows XP igen, samt
undgå registrerer installationen på nettet?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Flemming Jeppesen
E-mail: info@fj-multiservice.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 06:09

"F Jeppesen" <info@fj-multiservice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen derude der kender til hvordan jeg får Windows XP til at virke
> med den nye hardware uden at man skal installerer Windows XP igen

Du flytter harddisken og starter PC'en. Så vil XP installere den nye
hardware... Sværere er det ikke...

Hvorfor vil du ikke registrere på nettet?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-07-04 06:22

> Du flytter harddisken og starter PC'en. Så vil XP installere den nye
> hardware... Sværere er det ikke...
Det skal du ikke være så sikker på. Hvis der er stor forskel på de to
systemer vil den med stor sikkerhed ikke boote.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : F Jeppesen

Dato : 02-07-04 08:11

Hej Per

Jeg ved godt at det lyder mærkeligt at jeg ikke vil registrerer mig på
nettet, men jeg har en Windows XP Pro med licens til 2 cpu'er, jeg har så
ikke tænkt over at jeg skal registrerer mig på nettet hvergang jeg har
formateret og geninstalleret windows XP Pro, med det resultat at jeg ved 3.
registrering fik at vide at jeg havde registreret mig på nettet 2 gange før
og derfor ikke kunne registrerer mig en 3. gang, efter en lang proces med
Microsoft fik jeg langt om længe godkendt registreringen. Denne lange proces
vil jeg gerne undgå da jeg nu har købt en anden maskine og gerne vil flytte
harddisken fra den gamle maskine til den nye, derfor mit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 02-07-04 17:09

det hele kører automatisk nu.
det er en maskine der læser oplysninger til registrering op for dig.

mvh
TK

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-07-04 06:22

Prøv at læse denne artikel, den omhandler netop det du efterspørger.

http://www.overclockers.com/tips1155/

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Peter Holm

Dato : 02-07-04 10:00

Thomas Hansen wrote:
> Prøv at læse denne artikel, den omhandler netop det du efterspørger.
>
> http://www.overclockers.com/tips1155/
>

> /Thomas

jeg undrer mig over denne formulering:

"Be sure to download these to your hard drive, not to a CDR".

Skal man ikke lægge disse drivere et bestemt sted på hd'en for at windows
kan finde dem under reperationen?

Mvh
Peter

Fra : Edmund

Dato : 02-07-04 12:31

Peter Holm skrev:

> [...]

> Skal man ikke lægge disse drivere et bestemt sted på hd'en for at
> windows kan finde dem under reperationen?

Tag lige i betragtning at jeg kun har prøvet det et par gange.

XP spørger om placering
XP kan også finde på at spørge om noget den har i forvejen.
Jeg henviste så bare til
C:\windows\system32
C:\windows\system32\drivers
og måske C:\WINDOWS\Driver Cache\i386 jeg kan ikke lige huske det.

Men kan det betale sig, for når du har lavet en reparation, skal du
installere ALLE windows updates igen. også SP1 hvis den ikke er
integreret på din XP cd.

Nu har jeg ikke læst http://www.overclockers.com/tips1155/
men det anbefales at du ikke booter på din nye maskine, men går direkte
til reparation via XP CD.

I den første menu på XP installation får du muligheden for at
reparere(punkt 2)via genoprettelses-konsol.
Denne skal du ikke vælge, men vælge punkt1 "installer", så kommer du
senere til den rigtige reparations-mulighed

Lav evt en kopi at din disk eller måske
Menuen Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer<Guiden Overførsel af
filer og indstillinger
--
Mvh Edmund

Fra : Peter Holm

Dato : 02-07-04 13:02

> Men kan det betale sig, for når du har lavet en reparation, skal du
> installere ALLE windows updates igen. også SP1 hvis den ikke er
> integreret på din XP cd.

Men mon sådan en reperation 'rydder op' på samme måde som en frisk
installation ville gøre det? Jeg vil gerne opnå samme hurtige maskine som
jeg synes man her netop efter en ny installation.

Mvh
Peter