canon kamera som webcam
Fra : Springmand

Dato : 29-06-04 21:14

Hej NG

Overvejer at købe et canon ixus 500 kamera og vil lige høre, om man så kan
bruge det til webcam?

Hilsen

Springmand

Fra : Peter J

Dato : 29-06-04 22:43

"Springmand" <spamdurikke@SPAMmail.dk> skrev

> Overvejer at købe et canon ixus 500 kamera og vil lige høre, om man så kan
> bruge det til webcam?

Det kan du ikke.

Teoretisk set kan det sikkert lade sig gøre, idet du kan overføre billeder
mellem kameraet og computeren realtime, men der medfølger ikke software med
til det. Desuden vil du få brug for en adaptor til at holde liv i kameraet,
da realtime-grabbing af billeder hurtigt kan dræne batteriet.

mvh
Peter

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 30-06-04 00:03

On Tue, 29 Jun 2004 23:43:12 +0200, "Peter J" <spam@nej.for.pokker>
wrote:

>Det kan du ikke.

Ikke umiddelbart, men det kan altså godt lade sig gøre, hvis man har
et TV-kort eller et grafikkort med videoindgang:

http://www.ixus-world.de/index.htm?workshops/webcam/webcam_1.htm

KS

Fra : Springmand

Dato : 30-06-04 18:43

OK tak for svarene!! Det kan jo ikke betale sig at gøre meget ud af det for
200,- som man kan få et webcam til! Men er der noget man nu lige skal kigge
efter? Altså
opløsning 640*480
USB

Hvad er f.eks forskellen på Logitech Quickcam Messenger (Pc) og Logitech
Quickcam Express (Pc?
Eller er det bedre med flere farver f.eks. Logitech Quickcam Express (Pc)?

Nu har jeg lige valgt, at sammenligne logitech! Det var både tilfældigt, men
også fordi, at det er det man hører om!

MVH
springmand

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 01-07-04 00:59

On Wed, 30 Jun 2004 19:42:33 +0200, "Springmand"
<spamdurikke@SPAMmail.dk> wrote:

>Hvad er f.eks forskellen på Logitech Quickcam Messenger (Pc) og Logitech
>Quickcam Express (Pc?

Det fremgår af Logitechs site - der er mikrofon indbygget i Messenger.

>Eller er det bedre med flere farver f.eks. Logitech Quickcam Express (Pc)?
Kommer an på, hvad du skal bruge den til

Der er i øvrigt ikke den store kvalitetsforskel på kameraer i den
prisklasse - skal det være bedre skal den vlre udstyret med en
CCD-sensor i stedet for en CMOS.

KS