Et godt råd ang. sammensætning af pc ønske~
Fra : Martin Petersen

Dato : 26-06-04 10:25

Hejsa.

Jeg skal sætte en pc sammen for bekendte.

Krav:

Støjsvag
Skal bruges til web, mail, kontorprogrammer og videoredigering i det små.
Nogenlunde kvalitetskabinet.

Max 4000 kr. uden skærm/tastatur/mus.

- Martin

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-06-04 15:34

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Støjsvag
> Skal bruges til web, mail, kontorprogrammer og videoredigering i det små.

Til 4.036 kr ville jeg vælge:

Shuttle SN41G2B
AMD XP 2500+ Barton
512 MB Ram PC3200 (Kingston eller samsung eller lign)
Samsung 80GB Harddisk
DVD ROM Samsung 16x bulk

Thomas

dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-06-04 16:23

Thomas VJ (forkertadresse@nowhere.invalid) skrev følgende:

> Til 4.036 kr ville jeg vælge:
>
> Shuttle SN41G2B
> AMD XP 2500+ Barton
> 512 MB Ram PC3200 (Kingston eller samsung eller lign)
> Samsung 80GB Harddisk
> DVD ROM Samsung 16x bulk

Den har jeg faktisk også luret lidt på... Hvor meget siger sådan en svend?

- Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-06-04 19:25

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

>Shuttle SN41G2B
>AMD XP 2500+ Barton
>512 MB Ram PC3200 (Kingston eller samsung eller lign)
>Samsung 80GB Harddisk
>DVD ROM Samsung 16x bulk

Ikke så tosset, men når der skrives videoredigering ville jeg nok bytte DVD-drevet ud med en DVD-brænder.

<mlr>

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-06-04 21:22

Michael Rasmussen (mic@NO_SPAMdou.dk) skrev følgende:

> Ikke så tosset, men når der skrives videoredigering ville jeg nok
> bytte DVD-drevet ud med en DVD-brænder.

Jeg har luret lidt i googlegroups, og jeg kan se den generelle mening er at
den larmer for meget. Løsningen bliver nok en anden så, da dem der skal have
den ikke selv kan rode med at gøre den mere stille (og jeg gider ikke
:) )...

- Martin

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-06-04 23:14

> [...]
Med et budget på 4000 kr. ville jeg ikke satse på en DVD-brænder

> [...]
have
> den ikke selv kan rode med at gøre den mere stille (og jeg gider ikke

Jeg tror ikke du finder noget der støjer meget mindre i den prisklasse.
Jeg har selv en SB75G2 og det der støjer i den er mit gamle GF3 kort.
Jeg kan i øvrigt anbefale Samsung diskene med hensyn til støj.
Jeg har to af dem siddende i raid, og jeg kan stort set ikke høre dem (kan
selvfølgelig være fordi jeg har været så heldig at de sender deres støj ud i
modsat fase men det tvivler jeg nu ret meget på

mvh
Thomas

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-06-04 23:04

> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:
>
> Ikke så tosset, men når der skrives videoredigering ville jeg nok bytte
DVD-drevet ud med en DVD-brænder.

Kommer til at knibe hvis prisen skal holdes i nærheden af de 4000...

mvh
Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-06-04 23:21

>Kommer til at knibe hvis prisen skal holdes i nærheden af de 4000...

Ja, men der li'som ikke så meget ved video redigering hvis man ikke kan gemme resultatet

<mlr>

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-06-04 23:32

> Ja, men der li'som ikke så meget ved video redigering hvis man ikke kan
gemme resultatet

Det har du så rigtig meget ret i!
Hvilke billige men gode DVD-brændere er der på markedet for tiden?

mvh
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-06-04 09:39

> [...]
>>
> Det har du så rigtig meget ret i!
> Hvilke billige men gode DVD-brændere er der på markedet for tiden?

Man kan få en Lite-On til 559.... Så om det bliver den eller et dvd-drev til
2-300 er vist lige meget.

- Martin

Fra : none

Dato : 27-06-04 10:19

> Ja, men der li'som ikke så meget ved video redigering hvis man ikke kan gemme resultatet

redigeret video skal da tilbage på DV bånd, hvis det altså er dv video

MVH

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-06-04 10:18

Martin Petersen (knopfisk@[fjern]vvs.dk) skrev følgende:
> Hejsa.
>
> Jeg skal sætte en pc sammen for bekendte.

Hvad siger i til denne her:

ABIT NF7-S - 749,00
Barton 2500 - 559,00
512 Mb Elixir PC3200 - 559,00
Spire Whisperrock IV - 109,00
Seagate 7200.7, 80 GB - 519,00
Alps floppy - 89,00
Aopen H600-B - 669,00
Sapphire Radeon 9200SE 128 MB - TV-out - 399,00
Lite-On LDW-851S-01 DVDRW - 559,00

I alt: 4230,00

Jeg ved af erfaring at PSU'en i H600-B er temmelig støjsvag. Med low-rpm 120
mm.

Whisperrocken er anbefalet gang på gang som støjsvag.

Seagaten har jeg selv 4 af, og kan ikke høre dem.

Jeg ved ikke om Radeon kortet er med aktiv køling, men ellers må det moddes
lidt.

Er rammene noget værd?

- Martin

Fra : Leony

Dato : 28-06-04 13:25

> ABIT NF7-S - 749,00

Husk at få version 2.0.
Hvis du ikke har krav om SATA (er svjh eneste forskel), så er NF7 200 kr
billigere.

> Aopen H600-B - 669,00

ProConsult har et Chieftec m/PSu til 499, så kan du spare lidt der (hvis
du har mulighed for at afhente det).

> Lite-On LDW-851S-01 DVDRW - 559,00

Forhør dig i dvd gruppen om den er noget værd inden du køber den.

> Er rammene noget værd?

De er i hvert fald billige.
Som udgangspunkt er de sikkert lige så gode som alle de andre hvis du
ikke har krav om hardcore overclock.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-06-04 15:13

Leony (leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at få version 2.0.
> Hvis du ikke har krav om SATA (er svjh eneste forskel), så er NF7 200
> kr billigere.

Er der firewire i NF7?

> ProConsult har et Chieftec m/PSu til 499, så kan du spare lidt der
> (hvis du har mulighed for at afhente det).

Hvilken PSU sidder der i det? I Aopens sidder en meget støjsvag med 120 mm
blæser... Det kan anbefales. :)

> Forhør dig i dvd gruppen om den er noget værd inden du køber den.

Jep.

> De er i hvert fald billige.
> Som udgangspunkt er de sikkert lige så gode som alle de andre hvis du
> ikke har krav om hardcore overclock.

Der skal ikke OC's... Det er et par på +50 der skal ha den, såehh. :)

- Martin

Fra : none

Dato : 28-06-04 21:01

> Hvilken PSU sidder der i det? I Aopens sidder en meget støjsvag med 120 mm
> blæser... Det kan anbefales. :)

50+ så kan de ikke høre blæseren alligevel

Hygge

Jakob

Fra : Leony

Dato : 29-06-04 12:03

> Er der firewire i NF7?

Der er kun firewire i MAC'er

NF7 har ikke IEEE1394, så det bliver nok NF7-S (ved ikke hvad et
indstikskort med IEEE1394 koster).

En 300 Watts Chieftec med 80mm blæser.