Opgradering af AMD Duron processor
Fra : Thomas VJ

Dato : 23-06-04 14:59

Hej,

Min mor har en AMD Duron processor (1GHz) som bestemt ikke er imponerende,
og jeg har overvejet at opgradere til en AMD Barton 2500+ for hende.
Så vidt jeg lige kan gennemskue, så er Duron processorerne og AMD XP
CPU'erne sokkel A baserede, så der skulle vel ikke være andre problemer
forbundet med en sådan opgradering end at rammen måske ikke kan klare en FSB
på 333 MHz?

mvh
Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 23-06-04 15:13

> [...]
> CPU'erne sokkel A baserede, så der skulle vel ikke være andre problemer
> forbundet med en sådan opgradering end at rammen måske ikke kan klare en

Og om bundkortet kan klare den høje FSB og Barton CPUer!

Bare fordi det er socket A kan det ikke sluge alle socket A CPUer...

Brian

Fra : Mig

Dato : 23-06-04 15:15

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> CPU'erne sokkel A baserede, så der skulle vel ikke være andre problemer
> forbundet med en sådan opgradering end at rammen måske ikke kan klare en

Kommer an på hvilket bundkort hun har.
Mit gamle Soltek SL75-KAV kan kun tage op til XP2600+ FSB 266 mzh selvom det
er Socket A stadigvæk...så tjek bundkortet !!

Fra : Egil Solberg

Dato : 23-06-04 15:18

Thomas VJ wrote:
> [...]
> CPU'erne sokkel A baserede, så der skulle vel ikke være andre
> problemer forbundet med en sådan opgradering end at rammen måske ikke

Det er heller ikke sikkert bundkortet kan klare 333MHz.
Eller 0,13 mikron CPUer.
Eller strømforsyningen kan være for svak til større CPUer.
Skriv heller hvad bundkortet hedder.

Fra : Thomas VJ

Dato : 23-06-04 15:47

"Egil Solberg" <egilso@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Thomas VJ wrote:
<klip>
> Skriv heller hvad bundkortet hedder.

Jeg checker lige hvad bundkort hun har, og så vender jeg tilbage.
Tak for inputs!

mvh
Thomas