Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Destiller
Fra : Work all day

Dato : 02-07-04 11:43

Hej

Jeg har lavet mig et lille katalog i Acrobat, hvori jeg har lavet således at
der linkes imellem siderne.

Men ligeså snart jeg køre filen igennem Destiller (Ebook) så forsvinder mine
links.

Hvad gør jeg galt ?

Kim
Odense'

Fra : Johannes

Dato : 02-07-04 13:35

On Fri, 2 Jul 2004 12:43:12 +0200, "Work all day" <No@mail.invalid>
wrote:

>Men ligeså snart jeg køre filen igennem Destiller (Ebook) så forsvinder mine
>links.

Det er rigtigt, at alle links forsvinder, når du sender din postscript
fil gennem disitiller.

Du skal derfor indsætte dine links i pdf filen. Du skal åbne filen og
vælge "Advanced editing" (jeg har det kun på engelsk). Her er en knap,
som ligner 2 led i en kæde. Klik på den kan du vælge et rektangel i
din fil, som skal være en link, og dernæst kan du vælge at gå til en
anden side, eller til et helt andet dokument, helst i den samme
folder.

Johannes

Fra : Me & my pc.

Dato : 02-07-04 17:23

Hej Johannes.

Det som du beskriver der, lyder jo meget som det jeg gjorde i Adobe Acrobat
5.0.

Der har jeg brugt "link tool" til at skabe mine links rundt i dokumenter.
Faktisk nøjagtigt som du beskriver.

Men når jeg gemmer filen i AA 5.0 gemmer den så filen i PS format.

Det er så denne fil, som jeg ønsker konverteret via destiller til en pdf
fil - vel og mærke med mine links intakt.

Kim

Fra : Johannes

Dato : 03-07-04 08:19

On Fri, 2 Jul 2004 18:22:39 +0200, "Me & my pc." <test@test.dk> wrote:

>Men når jeg gemmer filen i AA 5.0 gemmer den så filen i PS format.
Måske er fejlen, at du gemmer filen. Den skal printes.

Du kan fremstille PS (postscript) filer fra næsten alle programmer ved
at installere en Generel postscript printer (downloades gatis fra
Adobe) og gemme filen.

>Det er så denne fil, som jeg ønsker konverteret via destiller til en pdf
>fil - vel og mærke med mine links intakt.

Som sagt kan du derefter konveretere ps filen til pdf ved hjælp af
distiller. Men alle dine links forsvinder. Distiller giver dig bedre
muligheder for at kontrollere detaljerne i din pdf fil. (Opløsning,
farver m.m.)

Prøv at sige print i stedet for gem.

Johannes

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-07-04 09:11

Hej Kim

En detalje som jeg ikke forstår!

Jeg går ud fra at det er filer i PDF format, hvori du har lavet dine links
til/fra, hvorfor vil du så køre det gennem distiller engang til?

Mvh
Anders

Fra : www.Altomferie.dk

Dato : 03-07-04 14:51

Hej Anders

Step by step.

Jeg har scannet ca. 140 sider i en 200 dpi opløsning på scanneren og gemt
dem i jpg.

I Adobe Acrobat har jeg åbnet hver enkelt billed som "Adobe PDF" under
"file - open as adobe pdf" og har så tilføjet dem til det aktuelle dokument.

Bagefter gik jeg over i "thumbs" og lavede links via "Link Tool"

Når jeg så gemmer dette, så bliver det dels en fil på 1,62 Gb og mine links
forsvinder.

Jeg skulle gerne have den ned på max 800 Mb ( cd-rom ) og med links !

Kim

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-07-04 17:53

Hej Kim

Umidelbart så lyder det som om du skulle reducerer billedstørrelsen på de
billeder, som du åbner som PDF filer. Hvis du kigger i distiller
opsætningerne for E-book (som du har henviset til tidligere) vil du kunne se
at billederne i E-book er blevet nedsamplet, fordi den store størrelse ikke
er nødvendig i E-bøger.

Lav nogle forsøg og se hvordan dine billeder ser ud i formindsket tilstand,
og byg derefter din PDF pub. op igen, og lad være med at smide den gennem
disitller.

Så tror jeg at du har løst dit problem.

Mvh
Anders

Fra : www.Altomferie.dk

Dato : 03-07-04 19:30

Hej Anders

Jeg kan se at en vigtig information ikke er kommet med. Filen på 1.62 gb er
i ps format. Når jeg så river den igennem distiller, så ryger den meget
længere ned - men linksene ryger altså også

Jeg ved godt jeg er lidt fat dum, men er først lige begyndt at bruge adobe,
så man skal jo lære

Kim

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-07-04 19:43

Så smid den gennem disitiller før du laver link'ene

Det er i hvertfald ikke link'ne som fylder