Hund hoster
Fra : Ian Matheson

Dato : 11-08-04 20:29

Min hund, en labrador, hoster. Det har den før gjort lidt, hvis den har fået
noget galt i halsen eller lign, men denne gang har han gjort det siden i går
aftes.

Han spiser og drikker fint, og er ellers glad og frisk.

Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???

Fra : Pwh

Dato : 11-08-04 20:44

Ian Matheson wrote:
> [...]
> det siden i går aftes.
>
> Han spiser og drikker fint, og er ellers glad og frisk.
>
> Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???

Jeg har hørt at det kan værer et symptom på Fransk hjerteorm
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=703/sprog=1/grp=3/menu=9/

/Jens

Fra : pedellen

Dato : 14-08-04 11:10

Hej Ian

Det kunne måske være kennelhoste, den har fået.

Mine to border collies har været i hundepension her i sommerferien, og
den ene af dem fik kennelhoste. Puha, det lød bestemt ikke godt når hun
hostede, men dyrlægen sagde, at man ikke gør noget ved det, med mindre
det er meget slemt.

Mvh Pedellen

Og så lige et sidespring:

Hej Jens

Det var da rart at høre, at du stadig er her

Hvordan går det med Angel, er hun ved at være godt fræk? Får vi snart
nogle historier om hende, eller har du så travlt med at forhindre hende
i at lave ulykker, at du ikke kan nå at skrive

Mvh Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 14-08-04 15:42

> Og så lige et sidespring:

Hvad siger din bedre halvdel til det

> Hej Jens
>
> Det var da rart at høre, at du stadig er her

Tak skal du have, jeg har skam været her hele tiden,
bare været for doven til at skrive ret meget på det sidste

> [...]
> nogle historier om hende, eller har du så travlt med at forhindre
> hende i at lave ulykker, at du ikke kan nå at skrive

Det går rigtigt fin med Angel og også med Tyson for den sags skyld.
Angel er jo blevet en stor pige på 20 uger og 23 kg efterhånden og hun er faktisk
utroligt nem at have og meget let at opdrage på. Hun er blevet helt renlig og ødelægger
næsten aldrig noget, hun var dog ved at begå selvmord den anden dag ;-(
Man udvikler nok en 6-sans mht hvalpe efterhånden. Jeg havde lige trukket en læselampe
ud på terassen og skulle bare lige et smut i kælderen, min 6-sans sagde mig at jeg skulle
slukke på stikkontakten på trods af at Angel ikke bider i ledninger normalt.
Da jeg så kom op 3 min efter og skulle tænde for lampen så 'gnistre, gnistre' og en hvalp der
kom fisende ind i stuen, den lille møjert havde guddødemig gnasket ledningen fulstændigt igennem.
Tænk hvis jeg ikke havde slukket på kontakten, så havde hun fået 220v direkte ind i munden ;-(
Nu tager jeg hul på min 4 og sidste ferieuge sammen med vufferne, og kors hvor har vi hygget os sammen.
Lange gåture om aftenen når det er køligt, og ned og lege med de andre hvalpe på Engen, Angel chokerer
folk lidt med sin størrelse når de komme med deres små hvalpe på 10-12 kg, og hun kommer med sine 23 kg.
Men hun leger fint med de andre hunde og hun kommer rigtigt godt ud af det sammen med Tyson

Mvh Jens og vufferne (der takker for interessen)

Fra : Pia Nave

Dato : 11-08-04 21:01

Ian Matheson wrote:
> [...]
> aftes.
>
> Han spiser og drikker fint, og er ellers glad og frisk.
>
> Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???

Hvis jeg var dig, så ville jeg lægge meget grundigt mærke til præcis
_hvordan_ hosten lyder, og så ringe og forklare det til din dyrlæge imorgen.
Det kan spænde meget vidt (lige fra orm til lungebetændelse, hundesyge
oma.).....meeen mon ikke 'bare' det er orm? Jeg tvivler sg* på at din
hund ville spise normalt, hvis det er lungebetændelse han har
Om det kan være varmen....hmmm....jeg tror det ikke rigtig - og dog: Mon
det kan være noget med luftfugtigheden..?? (_Kan_ altså godt være at jeg
er heeelt ude i skoven liiige her....men pyt, det får jeg vel tids nok
opklaret

Anyway, håber på det ikke er noget alvorligt med vovsen!!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Brian B

Dato : 11-08-04 21:05

"Ian Matheson" <mathesonxxx@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???
>

> hvis det er en tør hoste er det sandsynligvis kennelhoste
og bliver gerne fremprovokeret ved aktivitet eller hvis hunden lige har
sovet..
mvh. Brian Byskov

Fra : Carola

Dato : 11-08-04 21:14

> [...]
> aftes.
>
> Han spiser og drikker fint, og er ellers glad og frisk.
>
> Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???

Har haft og har stadig samme problem med min Golden retriever.
HUn kom også med lyder som når hun kaster op med der kom bare ingenting.
Gik til dyrlægen og han fandt ud af at hun havde vand i lungerne fik nogle
piller og det har hjulpet meget men lidt er der endnu. Fransk hjerteorm
kommer når hundene spiser snegle og min dyrlæge siger at det endnu ikke er
så udbredt men findes kun få steder i Danmark. Så jeg ved jo ikke hvor du
bor men håber da ikke det er et af de steder. æggene fra hjerteorm bor i
sneglen og når så hunden spiser dem så finder de ved til hjertet hvor de bor
til de er blevet larver. På en eller anden måde kommer de op i munden på
hunden når den hoster så synker hunden dem igen og ud kommer de
bagfra....

Men gå til dyrlægen med din hund det er måske ikke så slemt.
Go bedring med ham. Mvh Carola

Fra : mus

Dato : 12-08-04 03:01

> [...]
> aftes.
>
> Han spiser og drikker fint, og er ellers glad og frisk.
>
> Jeg tænker på om det kan være varmen, eller ???

Vi har også haft problemer med hoste for ca 5-6 uger siden. Dyrlægen mente
det var kennelhoste. Han sagde der hver dag ca kom 3-5 hunde ind med
kennelhoste og det var i hele landet der var problemer med kennelhoste.
Dyrlægen var alene , da vi var der og måtte derfor samtidig passe telefonen.
Bare i den tid vi var inde hos dyrlægen ringede telefonen to gange - begge
gange med symptomer på kennelhoste.

Kommer der hvodt slim/skum op når han hoster?

Synes du skal tage til dyrlægen og husk at holde dig væk fra andre hunde.
Kennelhoste smitter meget. Hvis det er kennelhoste vil den få antibiotika.

Håber for dig at det ingenting er eller bare er kennelhoste. Kennelhoste er
jo normalt ikke farligt, bare man får antibiotikaen - men hunden kan få det
meget skidt og det lyder voldsomt. Vores fik desuden sådan en mærkelig lyd
fra struben - som jeg ikke kan gengive

LN