Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
ung under 18 dankort
Fra : claus v

Dato : 11-08-04 17:26

Hej gruppe

min søn på 17 som selv tjener sine penge har et visa electron kort i nordea
jeg kan se på hans kontoudskrift at hvis han bruger kortet som betaling i en
butik feks tankstation så er der selv ved et meget lille køb feks 25 kr et
geby på 6 kr til nordea

kan dette ikke gøres billiger for unge mennesker under 18 i andre banker

forslag modtages med tak da jeg synes dette gebyr er for meget
alternativt må jeg måske oprette et dankort i mit navn til ham

claus v

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-08-04 18:43

Det vil jeg tro. Et forslag kunne være http://basic.amagerbanken.dk

>forslag modtages med tak da jeg synes dette gebyr er for meget
>alternativt må jeg måske oprette et dankort i mit navn til ham

Det må du endelig ikke gøre. Alene i en misbrugssituation (hvis han
får stjålet kortet) får du ikke en skid i erstatning da du har haft
letsindig omgang med såvel kortet som pin-koden. (at det kun er din
søn der har fået det er ingen formildende omstændighed)

/Knud

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-08-04 19:02

On Wed, 11 Aug 2004 19:42:57 +0200, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> [...]

>letsindig omgang med såvel kortet som pin-koden. (at det kun er din
>søn der har fået det er ingen formildende omstændighed)

Nu ku han jo også bare skrive under på et dankort til sønen...så var
den sag ude af verden

Fra : Rasmus

Dato : 11-08-04 20:53

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> Det vil jeg tro. Et forslag kunne være http://basic.amagerbanken.dk

.....som er for unge mellem 18 og 25.

Snak med Nordea, de kan sikkert godt lave en dankort eller visa/dankort til
din søn.

mvh
Rasmus

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-08-04 19:11

On Wed, 11 Aug 2004 21:53:29 +0200, "Rasmus"
<SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>....som er for unge mellem 18 og 25.

Nåh ja, det var lige glippet for mig, men så prøv dette
http://www.amagerbanken.dk/amagerbanken/data.nsf/webDocuments/CD160E27FCF6CCB6C1256E4C005589D8
Visa/Electron fra 15 år...

/Knud

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 11-08-04 19:55

"claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> forslag modtages med tak da jeg synes dette gebyr er for meget
> alternativt må jeg måske oprette et dankort i mit navn til ham

Som en anden har skrevet, så kan du underskrive på en fuldmagt, så din søn
får et normalt Dankort (jeg vil bare skrive det lidt pænere til dig ;0) )

Din søn kan få et dankort, hvor du bare hæfter for det overtræk der evt.
bliver hvis han ikke indbetaler pengene.

Jeg havde et i Nordea før jeg blev 18 (det er godt nok en del år siden men
mon ikke det findes endnu).

Tjek med din bankrådgiver.

Hilsen
Tine

Fra : Brian

Dato : 11-08-04 21:49

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver hvis han ikke indbetaler pengene.
>
> Jeg havde et i Nordea før jeg blev 18 (det er godt nok en del år siden men

Børn under 18 kan ikke optage gæld og forældre kan ikke hæfte for børns
gæld, selvom de har underskrevet en fuldmagt, kaution eller andet
opfindsomt.
Bankerne laver kun disse af moralske årsager og til de kunder, hvor
forældrene er kendte (læs: gode kunder).

Jeg vil give Knud ret i at du kan prøve andetsteds. Så vidt jeg ved, så
koster det ikke noget i bl.a. Amagerbanken, hvis man har visa electron -
prøv at tjekke på hjemmesiden. Linket Knud gav var desværre kun til 18 årige
og lidt opefter.

Brian

Fra : claus v

Dato : 13-08-04 17:26

> [...]
en
> butik feks tankstation så er der selv ved et meget lille køb feks 25 kr et

lige en stor rettelse
det viser sig at jeg har set forkert på udskriften gebyret på de 6 kr er
ikke ved køb i butik men når han har hævet penge i en pengeautomat fra en
anden bank
undskyls misinformationen

det viser sig at visa electron kortet ikke er dyrere i brug end et dankort
så problemet er løst
tak for de seriøse svar

claus v

Fra : Per

Dato : 26-08-04 16:36

> [...]
>
> forslag modtages med tak da jeg synes dette gebyr er for meget
> alternativt må jeg måske oprette et dankort i mit navn til ham

Det er normalt gratis for brugeren at bruge sit Visa Electron kort i
butikker, men butikken betaler et gebyr.