Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er Radeon 9800 Pro IceQ et overkill ?
Fra : Leo

Dato : 11-08-04 11:18

Jeg er ved at sammensætte en ny PC

P4 Northwood 3,0
1 GB RAM

Jeg spiller BF 1942, MOHAA, Call of Duty.... mest FPS spil i det hele taget

Er ikke nået til Far Cry endnu, men den skal også prøves

Har tidl. kørt disse spil med en Athlon XP 1800 og GeForce2 TI på fornuftig
vis. Nu skal jeg have ny maskine og overvejer hvilket kort der skal i. Jeg
behøver ikke at have det hurtigste, men vil ikke have et kort der allerede
er bagud, samme dag som det er købt.
Vil et FX5500 være tilstrækkeligt ? eller et Radeon 9600 ?

Man har en tendens til at blive lidt for "vild" når en ny maskine skal
sammensættes, så lad mig lige få et par realistiske kommentarer med på vejen

Tak

Fra : news.tele.dk

Dato : 11-08-04 12:58

> [...]
>
> Man har en tendens til at blive lidt for "vild" når en ny maskine skal
> sammensættes, så lad mig lige få et par realistiske kommentarer med på

Smag og behag - et 9800pro er et lækkert kort, alternativt kunne det være et
Nvidia 5900XT - men jeg ville ikke vælge mindre kort end det til din
maskine. Der er jo selvfølgelig også de nye serier fra Nvidia og ATI, men de
koster jo det dobbelte....

Fra : Carsten

Dato : 11-08-04 14:19

Hvis du alligevel skal have mange nye dele ville mit bud være:
CPU: AMD64 - 3000+ med 512 kb cache (socket 754)
Bundkort: Socket 754 med Nforce3-250GB
RAM: Corsair Value kit PC3200 (2 stk. á 512 MB)
GFX: Point of View Geforce FX5900XT
CPU-køler: Zalman 7000B-C
Disse dele kan erhverves for omkring 4100-4200 + fragt hos www.shg.dk

Dette er mit forslag da du alligevel skal investere bundkort+CPU+RAM+GFX.

Du kunne GFX mæssigt også vente på Geforce 6600 og Geforce 6600GT som
prismæssigt
skulle være omkring 1500-2000 når de kommer ud sidst på året eller i starten
af næste år.

Mvh
Carsten