Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus Radeon 9550 ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-04 15:45

Jeg har fået et Asus Radeon 9550 med 128 MB ram, det skal bruges til min
søns maskine (TB 1333 Mhz, 512 MB sd-ram, osv), er det et okay GFX kort ?
Han spiller spil som Battlefield Vietnam og i den dur, men det Geforce 2
MX400 (64 MB) han har nu, det er begyndt at halte lidt bagefter.
Jeg kender intet til Radeon serien, så hvis der er en venlig/klog sjæl
herinde, som kan fortælle mig hvorhenne på Geforce skalaen sådan et 9550
kort befinder sig sådan ca.
På forhånd tak

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 11-08-04 21:10

> [...]
> Jeg kender intet til Radeon serien, så hvis der er en venlig/klog sjæl
> herinde, som kan fortælle mig hvorhenne på Geforce skalaen sådan et 9550

Da det udkom tænkte jeg selv "Nej en afløser til Radeon 9500", men det er
det ikke ligefrem, det er et sløvt kort...

Det har 250 MHz core clock hvor Radeon 9600 kører 325 MHz, det har 128-bit
memmory bus, så det er måske hurtigere end et 9600 SE (64-bit memmory bus),
men ganske sikkert langsommere end et 9600!

Men... Det er ganske sikkert hurtigere end et GF2 mx kort, det ligger nok et
sted midt imellem GF3 TI og GF4 TI-4200!

Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:43

Brian Lund wrote:

> [...]
>
> Men... Det er ganske sikkert hurtigere end et GF2 mx kort, det ligger
> nok et sted midt imellem GF3 TI og GF4 TI-4200!

OK, det er så også fint nok til ham, bare det er ´bedre end det gamle han
har
Tak for svaret.

Per
www.perbeer.ninja.dk