ATI Radeon 9600 XT og Eve online
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 09-08-04 21:19

Hej *

Er der nogen der kører Radeon 9600XT sammen med eve-online ?.

Så snart jeg starter eve, fryser billedet og jeg får en "VPU" fejl.

Jeg har slået fastwrite fra, men det ser ikke ud til at ha hjulpet
noget.

Noegn ideer ?

Ulrik

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-08-04 22:15

Ulrik Vadstrup wrote:
> [...]
>
> Så snart jeg starter eve, fryser billedet og jeg får en "VPU" fejl.
>
> Jeg har slået fastwrite fra, men det ser ikke ud til at ha hjulpet

Er kortet overclocket?

Kan der være for varmt i kassen?

Bruger du de nyeste Catalyst drivere?

Bruger du de nyeste bundkortsdrivere (AGP drivere)?

Jeg spiller ikke selv Eve og har ej heller 9600XT (har 9800Pro) men
ovenstående skal nok være på plads før man leder efter andre fejl.

VPU recover skulle kunne fange problemet når kortet ikke reagerer når
driveren prøver at snakke med den. VPU recover geninitialiserer så
kortet uden at man skal genstarte windows.

Prøv evt. at skrue ned for AGP hastigheden.

Kender een som spiller med et 9600 (pro, tror jeg) og det har jeg ikke
hørt om problemer med.

Held og lykke.

mvh Bernhard

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 10-08-04 11:29

On Mon, 9 Aug 2004 23:14:40 +0200, "Bernhard Ege"
<bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:

> [...]
>
>Prøv evt. at skrue ned for AGP hastigheden.
>
>Kender een som spiller med et 9600 (pro, tror jeg) og det har jeg ikke

Hej

Alt overståeende skulle være opfyldt og prøvet uden held.

Nu har jeg droppet projektet og bestilt et 9800 Pro istedet, som Eve
ifølge deres hjemmeside skulle understøtte.

Håber så på mere held i sprøjten

Ulrik

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 10-08-04 09:17

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så snart jeg starter eve, fryser billedet og jeg får en "VPU" fejl.
>
> Jeg har slået fastwrite fra, men det ser ikke ud til at ha hjulpet

Har du prøvet andre drivere?
Jeg ved at Eve support mener at Catalyst 4.3 ikke fungere korrekt
sammen med Eve.

/Kenneth Iversen