Tæppetisser... Hvordan får man det til at ~
Fra : LAVA

Dato : 09-08-04 12:39

Jeg skriver dette indlæg på vegne af en ven der ikke har internet...

Han har en af de der Papillon hunde.
Han har arvet hunden efter sin mors bortgang, og er efterhånden blevet
rigtig glad for den. De bor på 3 sal i en stor lejlighed og hunden kommer
ned 2-3 gange dagligt,,, MEN ,,, alligevel tisser og skider overalt på
køkkengulvet... Da den boede hos hans mor kom den ikke på gaden hver dag
pga. gangbesvær, men besørgede på en avis i køkkenet...

Han har selvfølgelig forsøgt at lægge nogle aviser til den,,, det vil den
ikke "ramme" ,,, så har jeg foreslået ham en stor tissebakke med grus a.la
en kattebakke ,,, det er nu også forsøgt, men hunden vil IKKE bruge den,,,
er der nogen der har et godt råd til hvordan man får en Papillon til at søge
mod et fast toilet punkt ?!!?

M.V.H

// LASSE

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-08-04 12:57

"LAVA" <lava_lasse@yahoo.dk> writes:

> [...]
> køkkengulvet... Da den boede hos hans mor kom den ikke på gaden hver dag
> pga. gangbesvær, men besørgede på en avis i køkkenet...

Hedder hunden Julle?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-08-04 13:27

"LAVA" <lava_lasse@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen der har et godt råd til hvordan man får en Papillon til at

Hej Lasse

Det er svært at svare på, for der er mange ting, som kan gøre sig gældende.
Hunden har skiftet bo. Hjemmehjælpere idag, er meget fokuseret på, hvad de
ikke må lave, så de ofte glemmer det, som de må lave, og mest af alt, ligner
de arbejdssky elementer. Ser det desværre alt for ofte, hos min 87 årige
svigermor, med en efterhånden meget gammel kat. Selvom der kommer
hjemmehjælp, flere gange dagligt, så er det, at tømme kattebakken et stort
problem. Det gør, at luften i huset, sommetider kan betragtes som
sundhedsskadelig. Men så skynder hjemmehjælperne sig bare lidt mere, så de
hurtigt kommer ud i den friske luft igen, uden tanker for svigermor, som jo
må blive derinde.
Hvis hunden er vant til sådan en lugt, prøver den at skabe hjemlig hygge.
Men det lyder jo, som om at den ikke kendte til andet end avisen før, og
sikkert fordi den blev lagt, hvor den foretrak at besørge, og ikke fordi
hunden havde lært, at det skulle være på avisen. Så hunden skal altså læres
op, til at være renlig. Start blødt, med at virke bedrøvet, når den
besørger inde, og vældigt glad, når den besørger ude. Flyt eventuelt
lufteturene, så de passer med de tidspunkter den plejer at besørge på, som
jo igen er ( Ca.) bestemt af spisetiderne.

M.V.H.....Benny..

Fra : UG

Dato : 10-08-04 16:46

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Det er da en fordom, der vil noget!!!!!!!

Med undrende hilsen
Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Winther

Dato : 10-08-04 16:57

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> hurtigt kommer ud i den friske luft igen,"
>

> Det er da en fordom, der vil noget!!!!!!!

Jeg tror Benny skal en tur i hjemmeplejen, han kunne passende følges med
politikerne.

Vh. Winther

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-08-04 17:11

"Winther" <Falk-Petersen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligner
> de

> Jeg tror Benny skal en tur i hjemmeplejen, han kunne passende følges med

Hej Winther

Jeg modtager invitationen, og jeg følges gerne med politikerne.
Også gerne med dig og Ulla. Jo jeg kender udmærket systemet. Desværre
bare fra den anden side. Som brugeren.... Men de kan ikke helt blandes
sammen, for det er jo forskellige kommuner.
Jeg har haft 1 kanon god hjemmehjælper, og et par gode, og en masse dårlige.
Til sidst bad min kone dem blive væk, for deres arbejde var ikke værd at
forstyrre min søvn for.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-08-04 10:28

> [...]
de
> hurtigt kommer ud i den friske luft igen,"
>

> Det er da en fordom, der vil noget!!!!!!!

Hej Ulla

Hvorfor tror du det ?

M.V.H....Benny..

Fra : UG

Dato : 11-08-04 15:27

> Hej Ulla
>
> Hvorfor tror du det ?
>
> M.V.H....Benny..

Tror hvad?
Man kan da læse, at du har fordomme.
Hilsen
Ulla
Social- og sundhedshjælperelev
og jeg er så absolut ikke arbejdssky og sjusker bestemt heller ikke med mit
job.

Fra : Winther

Dato : 11-08-04 16:32

> [...]
> Ulla
> Social- og sundhedshjælperelev
> og jeg er så absolut ikke arbejdssky og sjusker bestemt heller ikke med

Håber det bliver ved sådan for dig. Med op til 50 besøg på en vagt kan man
godt begynde at føle sig arbejdssky når der visiteres flere besøg. Det siger
sig selv at det kun er de visiterede ydelser, altså det absolut nødvendige
der bliver gjort, er tømning af kattekassen ikke visiteret så er det jo et
problem der skal tages op med visitationen.

Vh. Winther

Fra : UG

Dato : 11-08-04 17:13

"
[...]

Jeg ved det godt.
Jeg har p.t. kun prøvet at være på plejehjem.
I dag sad jeg vagt hos en gammel mand, som lå for døden.
Han døde, mens jeg sad hos ham. Jeg var med til at gøre ham i stand
bagefter.
I næste praktikperiode skal jeg ud i hjemmeplejen, der skal jef nok få
"kærligheden" at føle.
Never mind, jeg kan godt lide jobbet.
Hilsen Ulla

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-08-04 17:46

> [...]
> Ulla
> Social- og sundhedshjælperelev
> og jeg er så absolut ikke arbejdssky og sjusker bestemt heller ikke med

Jeg håber da du vedbliver at være sådan. Men hvor du læser mine fordomme
henne, det ved jeg ikke. Hvis du mener det, så er jeg helt sikker på, at
jeg kan finde folk, som kan bevidne mine påstande. Nogle endda selv
hjemmehjælpere. Desværre bare ikke mine.

Men F.eks en hjemmehjælper, der forbyder min svigermor, at hendes børn
overnatter i huset. Hvad pokker kommer det da hjemmehjælperen ved. De
sover da aldrig i svigermors seng, og er da en slat yngre, så hun skulle nok
kunne kende forskel. Men da begge kommer langvejs fra, så bliver de som
regel et par dage... Sikke da et held, for så kan de da få lavet noget af
den rengøring, som der ellers ikke bliver lavet.

I julen blev hun F.eks glemt i 3 dage. Det vidste vi kun, fordi en af de
gode fortalte det. Hun fik heller ikke mad ud, de 3 dage.

På et tidspunkt kunne vi ikke ringe hende op. TDC meldte forbindelsen i
orden. Så vi ringede til plejehjemmet, at de skulle checke det næste gang.
De meldte alt OK... Men da vi kom derud, var stikket revet ud, så hverken
telefon eller tilkalde anlæg virkede. Hvordan kan man melde OK på det.

Tilkalde anlægget checkes kun, når vi selv har konstateret, at det ikke
virker. Ofte er det et meget arrigt svar der kommer. Så sidste gang bad vi
den gode hjemmehjælp om at teste det, så kunne hun selv høre, hvordan det
kunne lyde. Hun testede det..... Det tog 8 minutter, så kom der en temmelig
sur damestemme. Denne damestemme blev noget chokeret, da det gik op for
hende, at det var hendes egen makker hun snakkede med, så kunne det nok være
tonen fik en anden lyd.

Jeg ved godt, at de en overgang var sur på min svigermor, fordi de beskyldte
hende for at ringe op hele tiden... Indtil det gik op for dem, at tilkalde
apparatet var i stykker... Så det var det som ringede op konstant.
Det kan altså ikke hjælpe at brokke sig over noget sådan, til en 87 årig
dame, som med nød og næppe kan finde ud af fjernbetjeningen til sit
fjernsyn.

Men til dig og Winther, i kan jo så prøve at spise maden, fra
foderfabrikken i Randers... Som de desværre er begyndt at få fra. Jeg har
ikke selv smagt det. Men fortæl mig så jeres mening... Jeg kender
svigermors... Den er ikke rosende. Før fik hun fra Støvring.. Jeg ved ikke,
jeg kan bedst beskrive den sådan... At middagsmaden juleaftens dag, ville
end ikke mine hunde spise. Derfør havde hun fået fra Himmerlandshave i
Suldrup. Den mad var hun glad for. Så nu har hun prøvet, God, dårlig, og
endnu dårligere.

Jeg ved min egen mor får fra Aalborg, og det er slet ikke så tosset. Det
smager faktisk godt, og er også til en rimelig pris.

Rekorden her hos mig, der gjorde de hele huset rent ( 100 kvm ) på 20
minutter. Der er 3 gulve der skal vaskes, og 5 der skal støvsuges.. og en
trappe der skal vaskes. Det bedste af det hele... De var faktisk lydløse..
Jeg kunne slet ikke høre min Panasonic Dynamite støvsuger.. Nå nej det tror
pokker, de brugte den jo ikke, selvom de påstod de havde støvsuget. Men nu
står støvsugeren lige ved siden af min seng, og den flyttede sig ikke,
medens de var her, og jeg var vågen alle 20 minutter.
Så jo, du har ret...Jeg er møgfuld af fordomme. Min kone, som jo måtte
udføre det arbejde, som de var sendt herned for at klare, bad hun dem om at
blive væk, og jeg har ikke haft hjemmehjælp siden.. Jo jeg kender skam
systemet, og det er bestemt ikke alle dele der fungerer lige godt.

M.V.H.....Benny..

Fra : LAVA

Dato : 12-08-04 15:39

Kære Benny og Ulla...

Tak for jeres gode råd og velbegrundede dialog omkring beboerpleje...

Har dog lidt svært ved at gennemskue lige præcis HVAD det sidste har med en
Tæppetisser hund at gøre, tror egentlig det hører under dk.erhverv men hvad
ved jeg...

// Lasse

Fra : Winther

Dato : 12-08-04 20:46

> [...]
en
> Tæppetisser hund at gøre, tror egentlig det hører under dk.erhverv men

Sorry Lasse, trådene kan somme tider skifte emne, her til noget absolut OT
for hundegruppen.
Benny, diskussionen omkring hjemmepleje kan vi måske tage op til TW engang.
Det lyder som om i har god grund til at være utilfredse. Husk der er kun
borgerne til at klage hvis i ikke får de ydelser der er lovet.

Vh. Winther

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-08-04 08:48

> [...]
> Det lyder som om i har god grund til at være utilfredse. Husk der er kun
> borgerne til at klage hvis i ikke får de ydelser der er lovet.

Hej Winther

Ja den var nok lidt OT ... Men skidt, det andet var jo besvaret, så
godt som man nu kunne, ud fra de oplysninger der var givet. Ulla lød bare
meget skeptisk, og havde straks dømt mig, som værende fuld af fordomme. Jeg
tror ikke, at hun kan forestille sig, at de folk som det offentlige har, som
skal hjælpe folk, sommetider har mere brug for hjælp, end de folk, som de er
ansat til at hjælpe. De er flove, og vil ikke afprøve deres egne ideer,
fordi de føler dem ydmygende. Hvordan tror de så, de personer som ideerne
skulle anvendes på, føler.... ??.

Klager hjælper sjældent. Man skal kende nogen, som sidder meget højt i det
offentlige system. For det har en svaghed. Ideer skal komme oppefra, og
bevæge sig nedad. Hvorfor det er sådan, ved jeg ikke. Men det kunne måske
hænge sammen med, at Rådmanden i hver afdeling er Politiker, og har man en
god ide, så gemmer man den, til man får brug for noget, som kan skaffe en
masse god presseomtale.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 16:08

> [...]

> er der nogen der har et godt råd til hvordan man får en Papillon til at

Det er svært, at gøre en hund renlig igen, når den først har fået den
dårlige vane med aviser og tilladelse til, at besørge indenfor, så der skal
nok begyndes forfra med renlighedstræningen.
Hvor gammel er hunden egentlig ?

Jeg vil foreslå, at aviserne og kattebakken droppes.
Derefter gå 5-6 ture om dagen, hvis det kan lade sig gøre. Ros hunden til
skyerne, hvergang den laver det ene eller andet udenfor. Der kan evt. også
siges tis ( eller et pænere ord, hvis de kan finde på et ), hver gang hunden
har lavet noget, hvor den skal.

Hvis den skal stoppes i, at lave indenfor, vil det være det bedste, hvis
hunden kan fanges i gernings-øjeblikket ( hold evt. ekstra øje med den ),
hvorefter der siges nej og man må så skynde sig ned fra 3. sal og få den
til, at gøre sig færdig udenfor, hvorefter den roses.
Lad være med, at skælde hunden ud, hvis ingen har set den lave på gulvet, så
må der bare tørres op.

Jeg ved godt, at der er langt fra 3. sal til udenfor, men det kan godt lade
sig gøre. Vi har gjort en hvalp renlig, selvom vi boede på 2. sal.

Så kort sagt: Drop aviserne, hold ekstra øje, husk ros og så gå nogle ekstra
gåture.
Hvis hunden er meget fastgroet i den dårlige vane, kan det godt tage tid, at
få den helt renlig, men prøv lykken

Mvh. www.tjekmig.dk