Den sædvanlige historie
Fra : Jokerman

Dato : 09-08-04 09:15

Hej alle

Her desværre den sædvanlige historie.
Jeg har lige fundet en død kat på vejen foran mit hus.

Det var en rød/hvid huskat der er blevet dræbt af en bil. Der var desværre
ingen øremærke. Det er bare så almindeligt.

Måske er der nogen i denne gruppe der i nærheden af Hobro Landevej i Tjele
udenfor Viborg der mangler eller kender nogen der mangler en kat af denne
beskrivelse.

I så fald gør det mig meget ondt.

Med hilsen
Jokerman

Fra : Georg

Dato : 09-08-04 13:48

Sidste år, fandt jeg en død kat midt på vejen (folk har åbenbart ikke giddet
lægge den ind til siden) med et halsbånd. Der var desværre hverken adresse
el tlf nr på ejeren. Det er lidt småtræls, at stå der med en død kat, og man
ikke engang kan give ejeren besked. Jeg er iøvrigt godt træt af de billister
der påkører dyr, og lader som ingenting. Man kan da i det mindste lægge det
døde dyr ind til siden, så det ikke blir splattet ud over det hele.

Georg

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 09-08-04 18:00

<klip> om påkørte dyr på vejene>

Gid nogle flere vidste hvad de skal gøre med et påkørt dyr....det er trist
det ikke indgår i undervisninge når man tager kørekort.

Dyrenes Beskyttelse har netop udgivet en folder "Påkørsler af dyr - hvad kan
du gøre for at undgå dem?"

Jeg har bestilt et bundt, som jeg lægger stratetiske steder, f.eks. på
biblioteket...så man man ihvertfald læse hvad man KAN gøre...f.eks. at
kontakte Falck ved en påkørsel...

Kan hentes her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B80007
9E5CC/7FCAEBA3B4EF5203C1256E92002F2293?opendocument

Hos Falck kan man yderligere få en "streamer" som man kan udfylde og lægge
ved et påkørt dyr. Så kan andre se at Falck er kontaktet.

Og ja, læg da dyret ind til siden...i det mindste!

Jeg har lavet en lille side om det, den kan ses hér:
http://hei.homepage.dk/trafik.htm

venlig hilsen

Miver og Mulles mor Heidi, der næsten dagligt samler mindre dræbte dyr
op...pindsvin, fugle *suk*

http://chocolade.dk
http://høns.dk

Fra : Jane

Dato : 09-08-04 18:22

Miver og Mulle's mor Heidi skrev i

> Jeg har lavet en lille side om det, den kan ses hér:
> http://hei.homepage.dk/trafik.htm

idé:
smid linksene du har nævnt på siden

Jane - så et påkørt pindsvin i dag
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 09-08-04 22:27

> idé:
> smid linksene du har nævnt på siden
>
> Jane - så et påkørt pindsvin i dag
> --
> æbleskrog.dk
> xn--bleskrog-i0a.dk

Hej Jane...

Rigtig god idé, får jeg lavet hurtigst muligt. Tak for tanken :)

Hilsen M og M's mor Heidi