Billed står ikke skarpt på tv
Fra : Nielsen

Dato : 08-08-04 06:48

Hejsa NG

Jeg har lige prøvet tv-out på mit ti4200 kort, men det står ikke skarpt på
tv`et
Jeg købte et billigt s-video > scart, og det røg ud på tv`et med det samme.

Jeg har også en d-sub indgang på mit tv, måske jeg skulle bruge den eller?
Løsninger modtages med kyshånd, for nu vil gerne prøve at sidde i sofaen og
zappe på nettet.

Vh Jan

---

Fra : Anders Lund

Dato : 08-08-04 09:59

Nielsen wrote:

> [...]
> Løsninger modtages med kyshånd, for nu vil gerne prøve at sidde i sofaen og

Et fjernsyn af den gode gamle slags med billedrør osv. er elendig til at
vise skarpe billeder. Du opnår aldig noget på højde med hvad din
computer monitor kan vise.

En hurtig måde at bevise dette på er prisen. 3500 kr for et 28" TV. For
det første finder man ikke CRT computer monitors på 28", men du får også
højst en 21" til 3500 kr. Alt dette er hvad jeg lige fandt på EDBpriser.dk

En almindelig TV skærm kører også i en ringe opløsning, så du skal slet
ikke regne med at kunne få noget brugbart ud af 1024*768 på skærmen.

Alt det sagt, skal jeg da ikke kunne afvise at dit TV kan vise billedet
i bedere kvalitet end det jeg har erfaring med. :) Det mest brugbare jeg
kan bruge det til er at vise film.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-08-04 14:37

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> wrote in

> Jeg har også en d-sub indgang på mit tv, måske jeg skulle bruge den
> eller? Løsninger modtages med kyshånd, for nu vil gerne prøve at sidde
> i sofaen og zappe på nettet.

Hvis du har en sådan indgang er det vel et plasma eller fladskærmstv af en
eller anden slags??? Billedet burde i hvert fald blive bedre ved at bruge
D-Sub, men om det bliver godt nok til at læse tekst osv er et godt
spørgsmål.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-08-04 21:18

Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har også en d-sub indgang på mit tv, måske jeg skulle bruge den
> eller? Løsninger modtages med kyshånd, for nu vil gerne prøve at

Så skal du ned i en lav opløsning. Alt over 768x576 virker gnidret på et
TV, og med de fleste korts TV output er der slet intet der duer fordi
billedet bliver filtreret og skaleret ud i en uendelighed inden det
ender på TV'et. Men som sagt, det bedste du kan gøre er at køre i TV'ets
'egen' opløsning, altså PAL opløsningen som er 768x576 eller lavere.

Jeg ved ikke hvilken D-Sub indgang du har, men den der sidder på min
videomonitor og som også sad på min gamle videomonitor er en 8 bits
digital RGB indgang, altså svarende til den gamle CGA standard på PC. Så
det kan man ikke bruge til så meget. Jo, man kan tilslutte en Commodore
128

-sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : devilman

Dato : 08-08-04 22:43

prøv med programmet : tvtools
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=403

--------------------------©----------------------------------

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-08-04 10:30

devilman wrote:
> prøv med programmet : tvtools
> http://www.majorgeeks.com/download.php?det=403

Det hedder TVTool og hjemmesiden er her:
http://tvtool.info/index_e.htm

TVTool er et fantastisk program, men hvis man har Nvidia's egen
'Integrerede MV encoder' på sit kort kan det ikke rigtig trylle med
billedet, som det kan med encodere fra f.eks. Chrontel og Conexant.
Til gengæld kan man med TVTool styre sit TV-Out fra kommandolinjen eller
via batchfiler uanset hvilken TV encoder man har. Og det kan man bruge
til mange sjove ting...

Se f.eks. min guide til at bruge TVTool med MAME på side to i FAQ-tråden
inde i forummet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.