Alene ude ?
Fra : PeterWR

Dato : 08-08-04 02:56

Hej,

Hvor gammel bør vores killing være, før den kan gå alene ude ?

Så egentlig dækker mit spørgsmål over to spørgsmål ...

- hvor gammel skal man som kat være, for at være fit-for-fight til et "liv
som inde/ude-kat" ?

- vores killing (kat) har været her ca. fire uger nu, og har været ude mens
vi var ved siden af - har den fået så meget følelser omkring hvor den høre
til, at den kan finde tilbage hvis den slipper ud ved et uheld, eller vi
ikke når at få-fat når den løber rundt ?

På forhånd tak for svar, og med venlig hilsen
Garfield og farfar

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-08-04 18:46

PeterWR wrote:
> [...]
> ikke når at få-fat når den løber rundt ?
>
> På forhånd tak for svar, og med venlig hilsen

Personligt mener jeg, aldrig en kat bliver gammel nok til at være alene
ude i ubeskyttede omgivelser. Er det derimod en indhegning af en slags
katten skal ud i, er der ingen aldersgrænse.

For ikke så længe siden blev der bragt en række gode argumenter for,
hvorfor katte klarer sig dårligt ude i det fri. Jeg husker ikke hvem,
der postede det... men her er de:

mvh Camilla