Thailand - Chumphom og Koh Pha Ngan
Fra : Samsara

Dato : 07-08-04 20:58

Hej'sa

Jeg er sammen med nogle venner ved at planlægge en tur
til Thailand næste sommer. Vi har nu talt med et par rejse-
bureauer og har fået forskellige forslag til en god tur.

Vi er bl.a blevet foreslået at tage 3 dage til Bangkok,
3 dage til Chumphom, 3 dage til Koh Pha Ngan og til
sidst 9 dage til Koh Samui.

Er der nogle af jer derude som har kendskab til
Chumphom og Koh Pha Ngan ?

Venligst
Samsara

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-04 13:24

"Samsara"
> [...]
> 3 dage til Chumphom, 3 dage til Koh Pha Ngan og til
> sidst 9 dage til Koh Samui.
>
> Er der nogle af jer derude som har kendskab til

Chumporn city kan jeg godt li, men det er ikke et
turist sted, lidt shopping nogle fantastiske spisesteder.
Kan ikke forestille mig et rejse bureau ville sende folk
der til, der er nogle resorts uden for byen, dem kender
jeg ikke, men resorts ligner meget hinanden og her
sikkert med en udemærket strand, men det finder i
også på Koh Samui og Koh Pha Ngan. Så hvis det
ikke er for at bo i byen, ville jeg måske vælge Koh Tao
i stedet for.. Der er fornuftige dykker og snorkle
muligheder.

Koh Pha Ngan var et dejligt stille sted, det er det
stadigvæk, men ved fuldmåne er der PARTY..!!!
Der ligger nogle fine resorts rundt omkring, vejene
er meget dårlige, men det er måske det værd.
Byen er lille og jeg syns hyggelig, med en del
restauranter.. Krabber i karry, er fantastisk
lidt nede a vejen til højre for havnen når i kommer
i land, spiser altid der når jeg er i byen. Nede for
enden en traditionel Thai bar og restaurant lige ud
til vandet, billigt stærkt og godt. Fastboende
tilflyttere støder man tit på her, godt sted for tips
og røverhistorier.. -max-

Fra : Samsara

Dato : 08-08-04 18:14

> [...]
> ikke er for at bo i byen, ville jeg måske vælge Koh Tao
> i stedet for.. Der er fornuftige dykker og snorkle

Det ER altså et rejsebureau (C&C Travel) som har
foreslået os Chumphom.

Det er lidt et forsøg på at se noget, som ikke er super
"turistet". Men det skal dog heller ikke være alt for
primitivt - det er vi heller ikke interesserede i.

Resortet (Chumphom Cabana Resort) ligger ikke
i byen, men ved stranden.

Venligst
Samsara

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-04 23:44

"Samsara"
> [...]
> primitivt - det er vi heller ikke interesserede i.
>
> Resortet (Chumphom Cabana Resort) ligger ikke

Jamen det er også et glimrende foreslag, CC finder tit
på noget lidt anderledes.. Der sejler båd, til Koh Tao
og videre til Koh Pang Ngan, og videre derfra til
Koh Samui. Flere både hver dag, nemt hvis man
vil gøre det på egen hånd.. CC's service plejer nu
at være helt fin, hvis man vil koble helt fra og bare
nyde det.

Fra resortet får i så nok en fin sol opgang, så er
det måske en ide at be om en vest vendt bungalow
på een af øerne, med havudsigt.. Ahhhh.. -max-
PS..
Sommer månederne i Thailand er jeg nu ikke helt
sikker på..

Fra : Samsara

Dato : 09-08-04 21:07

> [...]
> på een af øerne, med havudsigt.. Ahhhh.. -max-
> PS..
> Sommer månederne i Thailand er jeg nu ikke helt

Tak for dine svar.

Jeg glæder mig allerede helt vildt til vores tur.

Venligst
Samsara