Nordnordbo-DNA
Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-04 18:09

Nordnordbo-DNA
Min kone og jeg har lige fået hver sit postkort fra Nordkap i Norge fra min
hitchhikende søn. Mit viser sjovt nok præcis samme midnatsol-scenarie på
forskellige klokkeslet, som hang som sorthvid-foto i min farmors hjem - hun
og min farfar havde mødt hinanden under ferie i Norge for 90 år siden.
Selv har jeg været i Narvik og fandt heldøgns-daglyset kun mildt
interessant.

Men er man lidt teknisk minded og al mulig politisk korrekt opreklameret
ferie virker kun for drukmåse, så er polarcirkel-turisme nok et godt valg.
Just nu.

Mon næste generation EU-elite vil bo ved Nordpolen maj-okt og ved Sydpolen
nov-apr?

Interrail til Central-Europæiske storbyer er mere mig, -

- for tæt-i-tæt med mennesker giver illusion af, at man lever - "rør ved
mig, så jeg føler at jeg lever" lød en fra Dr. Hooks adopteret
Bamse-schlager engang.

Jeg tror nordboer har trang mod nord-nord - har granitsind, og
menneskehedens grænser skal udforskes. Men fremtidens reklame kan ændre det
totalt.

Bjørnstjerne Bjørnson var stolt af vikingernes ondskab mod de byer de
plyndrede - men danskere var allerede på hans tid mere vattede og
undskyldende.

På nyhedsgruppen "alt.revisionism" kan man læse jøder insistere på, at før
kristendom kom til Nord-Europa, var ond junglelov enerådende.

Grønlandsturisme er safari-pjat. Spies&Tjæreborg drukturisme mod
Middelhavet, tror jeg er den mest lykkeskabende, som verden har set - bl.a.
fordi Spies uddelte bilige afbudsbilletter til især unge piger, så håb om
fisse blev kæmpe salgsargument.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 06-08-04 19:39

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Selv har jeg været i Narvik og fandt heldøgns-daglyset kun mildt
> interessant.

Her er et amerikansk ægtepar, der heller ikke var imponerede over
midnatssolen:

http://www.boarding.no/art.asp?id=12768

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-04 20:20

"Jens Christian Mikkelsen" <jensmNoSpam@jcmikkelsenNoSpamPlease.dk> wrote in
message news:4113d05c$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
>
> Her er et amerikansk ægtepar, der heller ikke var imponerede over
> midnatssolen:
>
> http://www.boarding.no/art.asp?id=12768

Sjov historie - typisk resultat af juristeri, der jo i USA gør lovjunglen
omkring erstatninger langt mere sindsyg end hvad kontinentets
sindsygehospitaler kan præstere.

Når tidsånd og korpsånd og religion lægger op til klynk, forurettelse,
rethaveriskhed, klagementalitet og retslige søgsmål giver
million-erstatninger som belønning, for at advokater kan blive milliardærer,
så vil nogle turister blive vildført og klage over at midnatssolen ikke er
så meget anderledes end USA-solen.

Erstatningspsykose er også ved at gå grassat i DK og EU, og groteske
episoder som denne bliver nok normale hos os snart. Hvis man spilder kaffe
fra en kaffeautomat på sig og har en god advokat, så kan man få stor
erstatning fra det ansvarlige automat-firma!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-08-04 20:54

> Her er et amerikansk ægtepar, der heller ikke var imponerede over
> midnatssolen:
>
> http://www.boarding.no/art.asp?id=12768

Utroligt. Skræmmende at amerikanerne forsøger at lege imperialister, og
alligevel ikke er klogere end hvad artiklen skriver om... De er sgu helt
nede på Bush' niveau! Skræmmende!

Emil

Fra : Jan

Dato : 08-08-04 17:38

Fri, 6 Aug 2004 21:53:58 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk>;
<4113e1d2$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Utroligt. Skræmmende at amerikanerne forsøger at lege imperialister, og
>alligevel ikke er klogere end hvad artiklen skriver om... De er sgu helt
>nede på Bush' niveau! Skræmmende!

"Do you have similar problems with the Vikings as we have with our
Indians?"
(skal være sagt til en turistguide i Bergen - av en USAmerikaner)

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 08-08-04 19:52

On Fri, 6 Aug 2004 20:39:25 +0200, "Jens Christian Mikkelsen"
<jensmNoSpam@jcmikkelsenNoSpamPlease.dk> wrote:

>Her er et amerikansk ægtepar, der heller ikke var imponerede over
>midnatssolen:

Det er da helt og aldeles utroligt, at sådanne mennesker findes. Du
skulle uopfordret have tilbagebetalt alle deres skolepenge!

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-08-04 13:54

Bo Warming wrote:
> [...]
> sorthvid-foto i min farmors hjem - hun og min farfar havde mødt
> hinanden under ferie i Norge for 90 år siden.

Øh, hvor gammel er det lige, du er?

(Mig bekendt er du ca. 55, hvilket altså tyder på at dine forældre og
bedsteforældre må have haft ret travlt med at få børn?)

Anders Peter Johnsen