Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Penge i lortet? jeres meninger..
Fra : Kasper C

Dato : 06-08-04 12:41

Hej Alle der læser her,

Jeg har fundet et firma, som jeg nu er blevet "Gold" medlem af (koster ca.
100 kr. om måneden),

Jeg ville gerne hører andres meninger om dette firma nogen der måske kender
det ... nogen der gidder at kigge siden igennem.

Her er deres compensations plan .. Den er meget atraktiv og en meget
væsentlig grund til at jeg er blevet medlem ...

http://www.cashculture.com/CompensationPlan.asp?ref=rw991689744

Hvad er jeres meninger om dette .. ?

Med Venlig Hilsen
Kasper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-08-04 15:01

Kasper C wrote:

> Jeg ville gerne hører andres meninger om dette firma nogen der måske kender
> det ... nogen der gidder at kigge siden igennem.

Det ligner et pyramidespil.

> Her er deres compensations plan .. Den er meget atraktiv og en meget
> væsentlig grund til at jeg er blevet medlem ...

Den slags er typisk for pyramidespil.

> http://www.***.com/CompensationPlan.asp?ref=rw991689744
>
> Hvad er jeres meninger om dette .. ?

Hvis du oprigtigt ville have vores mening, havde du ikke brugt dit
ref-nummer. Brugen af nummeret mere end antyder i stedet, at dit indlæg
blot er slet skjult reklame for projektet i håb om, at du får tegnet nye
medlemmer. Den slags er i strid med fundatsen for denne gruppe, og
forøvrigt også i strid med reglerne hos det pågældende projekt.
Yderligere reklame vil resultere i en klage til din internetudbyder og
til projektet.

Desuden hører debat om den slags slet ikke hjemme i denne gruppe, men i
news:dk.erhverv.direkte-salg. Du kan læse de enkelte gruppers fundatser
http://usenet.dk/grupper.pl. Læs også de overordnede regler for
dk-hirarkiet, reklamer er generelt forbudt, også selvom det ikke står i
fundatsen for de enkelte grupper.

Debat om misbrug af grupperne hører hjemme i news:dk.admin.netikette, så
jeg sætter FUT til den gruppe. Det betyder, at svar på dette indlæg
automatisk omdirigeres til netikkette-gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Strange

Dato : 06-08-04 13:47

"Kasper C" <s.hvid@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres meninger om dette .. ?

At det er et pyramidespil og dermed er den eneste måde du kan tjene penge på
er ved at tage " family, friends, colleagues and prospects" ved næsen.

God weekend,
Lars

Fra : Dan Elgaard

Dato : 06-08-04 18:02

Jeg har ikke klikket på linket, men kan uden videre sige at det er et
pyramidespil, og det er du udemærket klar over!!!
Hvorfor skulle du ellers indsætte dit ref-nummer??? For at narre andre til
at tilmelde sig under sit ref-nummer!!!

Narrøv!

--
Dan Elgaard
http://www.excelgaard.dk/

Fra : Jan H.V. Pedersen

Dato : 13-08-04 19:38

"Dan Elgaard" <NoSp@m.Net> skrev i en meddelelse
> [...]
> pyramidespil, og det er du udemærket klar over!!!
> Hvorfor skulle du ellers indsætte dit ref-nummer??? For at narre andre

Ja nu kender jeg ikke noget til ovenstående link, men mange
se ting som pyramide spil lig så snart der kan startes nogen
op under en, det kan meget kort siges det er ikke pyramide
spil, af denne grund, for så er der rigtig mange firmaer i landet
der er pyramide spil.

Nu skal jeg fortælle hvad pyramidespil er, for jeg har mødt det
en enkelt gang:
Pyramidespil er et spil, hvor du overtager en form for lod af
en eller anden, lod er måske så meget sagt men den skal man
udfylde, og så skal man sætte penge ind hos en af de andre
spillere som står i toppen af en liste med spillere der ud over
betalte man vist også penge til et firma som styrede spillet,
der fra modtog man så nogle papire som man så fik andre
til at tage og spille med. Efter hånden som flere og flere
kom igang med spillet kommer spilleren der startede højre
op på listen af de spilene, for til sidste at ende i toppen hvor
man så ville modtage penge.
Dette er næsten det samme som at samle penge ind til privat
person, hvilket heller ikke er lovligt med mindre det bruges
til de rigtige formål, hjælpe de svage, klubber og sådan
noget i den stil, men det er en kringlet ting.

Men at der er en chef med en under chef med underlæggende
afdelings cheffer med mere. er ikke pyramidespil selv om de
alle tjener mere hvis manden nede på gulvet rigtig får noget
fra hånden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-04 17:49

Jan H.V. Pedersen wrote:

> [...]
> en eller anden, lod er måske så meget sagt men den skal man
> udfylde, og så skal man sætte penge ind hos en af de andre

Der findes mange former for pyramidespil. Det du her omtaler er normalt
kendt som kædebreve. I dag gælder loven mange andre tilfælde, for
eksempel når man betaler et uforholdsmæssigt større beløb for retten til
at hverve medlemmer/sælgere. Det kan ofte ske i form af et tvunget køb
af en "vare".

Personligt mener jeg, at hvis man skal betale 5.000 kroner for at få lov
at hverve medlemmer/sælge teleydelser, uden man får noget specielt for
de 5.000 kroner, så ballancerer det på kanten af loven.

Læs for eksempel Indsamlingsloven:

§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk
opbygget arrangement, hvor

1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,

2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og

3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der
efterhånden indtræder i arrangementet.«

I tilfældet med salg af teleydelser, hvor kunderne får store rabatter på
samtalerne, kan det være svært at se, hvordan almindelige mennesker
nogensinde skal kunne indtjene indskuddet igen - medmindre de hverver
nye sælgere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-08-04 21:18

Kasper C wrote:

> http://www.cashculture.com/CompensationPlan.asp?ref=rw991689744
>
> Hvad er jeres meninger om dette .. ?

Hvis man har brug for at reklamere på den måde har man vist brug for
andres penge.

Underligt at de de har en virkelig god ide ikke holder den for sig selv
så de selv kan tjene pengene.

Hvis du spørger seriøst:
Glem det. De tager r... på dig.

Hvis du spørger for at sælge siden:
Vent på at nogen melder dig til rette myndighed eller udbyder.
Du kan spores uden store problemer. Udfra IP adresse osv.

Mvh. Jørgen

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 08-08-04 12:33

*PLONK*