Stresset hund?
Fra : Melanie

Dato : 06-08-04 07:59

Hej kloge hundehoveder *SS*

Vi har en dejlig hund, som desværre kaster op igen. Vi har lige holdt
bryllup og har været på brylupsrejse, og derfor har hun været på pension i
12 dage. Pensionen er også internat, og derfra købte vi hende i feb. i år.
Kan hun være blevet stresset over det flytten frem og tilbage? Det skal lige
siges at da vi hentede hende igen, var hun helt vildt glad for at se os
igen.
Kan det være stress hun kaster op af?

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 06-08-04 08:59

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lige
> siges at da vi hentede hende igen, var hun helt vildt glad for at se os

Hej Melanie..

Det kan sagtens være stress.
jeg kan erindre at du har forsøgt lidt af hvert mht. foder til hende ikke?,
fik hun det med på pensionen, eller fik hun deres standard foder, for det
kan også være derfor..
Men jeg holder nu mest på stress...

mvh. Marie

Fra : Melanie

Dato : 06-08-04 09:18

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
ikke?,
> fik hun det med på pensionen, eller fik hun deres standard foder, for det

Heg Marie

Jo det er rigtigt hun har haft meget opkast gennem tiden. Vi fandt ud af at
Hills C/D var godt, og problemet var næsten væk. Kun når hun lige havde
spist, og derefter meget aktiv i løb og leg, kom der _lidt_ op igen. Ja hun
fik sit foder med på pension, og der gik det fint, kun ganske lidt og få
gange opkast. Nu kommer det _alt sammen_ inc. vand op igen.

Stress? Hvad gør vi ved det??

Mvh Melanie
Har fået tid hos dyrlægen til Jackie kl. 16.15 i eftermiddag!

Fra : Karina

Dato : 06-08-04 06:17

Hej Melanie

Hvis hun har det meget med at kaste op, er det vigtig, at i ikke leger med
hende en times tid efter at hun har spist. I skal heller ikke lukke hende ud
i haven ( hvis i her have ) så hun kan løbe rundt. Det er vigtig at maven
får ro.

Min egen hund kaster også meget op i perioder. Vi giver ham mad 6 gange om
dagen nu. Altså små mængder og det hjælper.
Hvis hun kaster vand op, skal i lade vær med at give hende iskold vand, men
lade det få stue temperatur før i giver hende det. Iskold vand kan fremkalde
opkast.

Det lyder som stress, men har i fået hende tjekket grundig ved en dyrlæge.
Det er jo normalt at hunde kaster mere op end os mennesker, men der er en
grænse.

Vi fik taget røngten billeder af Tysons mave. Vi fik lavet en Gastroskopi
( kikkertundersøgelse af maven ), og vi fik taget blodprøver på lever og
bugspytkirtel. Det viste sig at han har for høj levertal. Det kan bla. give
opkast.
Blodprøven koster ca 800 kr, så hvis du ikke synes det er for meget skulle
du måske prøve.

Jeg ved alt for godt hvordan det er at have en syg hund, så jeg ønsker jer
held og lykke hos dyrlægen. Håber de kan finde ud af hvad der er galt.

Mange hilsner

Karina

Fra : Melanie

Dato : 06-08-04 09:59

"Karina" <ingen@email.her> wrote in message
> [...]
ud
> i haven ( hvis i her have ) så hun kan løbe rundt. Det er vigtig at maven

Syntes jeg vi plejer at efterkomme

> Min egen hund kaster også meget op i perioder. Vi giver ham mad 6 gange om
> dagen nu. Altså små mængder og det hjælper.

Jep, vi giver 4-6 gange om dagen

> [...]
men
> lade det få stue temperatur før i giver hende det. Iskold vand kan

Vand fra den kolde hane, men det er da ikke iskoldt. Det der står i skålen
nu er fra kl. 8 i morges og for kun 30 min. siden kastede hun også det op.

> [...]
> opkast.
> Blodprøven koster ca 800 kr, så hvis du ikke synes det er for meget skulle

Vi har i april vil jeg tro det var, fået fjernet en lille pind i hendes mave
som ikke kunne komme ud naturligt. Hun blev samtidig steraliseret. Der blev
tagetrøgtenbilleder i forbindelse med det, og der var meget luft i maven og
så den der lille pind. Alt andet var normalt.

> Jeg ved alt for godt hvordan det er at have en syg hund, så jeg ønsker jer
> held og lykke hos dyrlægen. Håber de kan finde ud af hvad der er galt.

Tak. Ja det er hårdt når det ingen ende har. For en kort periode er det helt
ok, men nu holder jeg snart ikke til mere, så godt min mand kan hjælpe når
jeg må give op.

> Mange hilsner
>
> Karina

Mvh Melanie

Fra : shadow

Dato : 06-08-04 12:39

OT:
Hej Melanie
Der ligger et svar til dig i strengen tænde,poter,ører,negle
angående et spørgsmål du stillede før du tog på ferie.
M.V.H
Jimmy&Laika

Fra : Melanie

Dato : 06-08-04 14:18

"shadow" <shadow@> wrote in message
> [...]
> Der ligger et svar til dig i strengen tænde,poter,ører,negle
> angående et spørgsmål du stillede før du tog på ferie.

Tak Jimmy

Jeg kunne ikke huske hvad tråden hed, men kunne godt huske der stod en masse
godt i den. Vi havde bryllup og ferie lige efter, så jeg fik aldrig gemt
svaret, og alt stressenhar gjort jeg har glemt hvad du skrev. Finder det
senere i dag.
Takker og god ferie til dig også.

Mvh Melanie

Fra : Louise

Dato : 06-08-04 12:57

Det kan være stress, men det kan også være et fysiologisk problem,
feks svamp i maven osv. Jeg ville give hende et par dage til at falde
ned hvis hun iøvrigt er i godt humør, et døgn uden mad og så skånekost
i nogle dage i små portioner. Er hun dårlig generelt eller fortsætter
det, så søg dyrlæge.

Louise

Fra : Melanie

Dato : 06-08-04 14:53

"Louise" <egdal@sporty.dk> wrote in message

> Det kan være stress, men det kan også være et fysiologisk problem,
> feks svamp i maven osv.

Tja, måske, det kender jeg intet til...

>Jeg ville give hende et par dage til at falde
> ned hvis hun iøvrigt er i godt humør, et døgn uden mad og så skånekost
> i nogle dage i små portioner.

Det er netop det vi har gjort de sidste dage, men nu holder den ikke længere

> Er hun dårlig generelt eller fortsætter
> det, så søg dyrlæge.

Vi har tid om ca. 25 min. Hurra jeg glæder mig til at høre hvad de har at
sige denne gang

> Louise

Mvh Melanie