/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Flybillet forsvunde
Fra : H.T. Ohlsen


Dato : 05-08-04 17:16


Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.

Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
oplysninger de allerede ligger inde med?


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


 
 
Kasper Møller (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Møller


Dato : 05-08-04 18:18


"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
>
> Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
> som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?

Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være noget problem. Billetterne
kører jo igennem computersystemer, så de burde da sagtens kunne gøre den
gamle ugyldig og så sende dig en ny. Men det finder du vel lettest ud af ved
at ringe til dem


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.734 / Virus Database: 488 - Release Date: 04-08-2004



Søren Blom (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 05-08-04 18:19

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev .
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?
>

Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.

Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
anbefalet post næste gang.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



H.T. Ohlsen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : H.T. Ohlsen


Dato : 05-08-04 21:38

On Thu, 5 Aug 2004 19:19:01 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.

Lyder godt - jeg har allerede sendt Wasteels en email.

>Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
>anbefalet post næste gang.

No shit. :-/ Havde jeg vidst, at kvinden ikke havde en postkasse,
udenfor, havde jeg simpelthen sendt den til hendes arbejdsplads - og
rekommanderet.


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


Pernille og Kennet (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 05-08-04 19:57

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
>
> Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
> som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?
>
Hej

udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at du ikke
er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af
selskabets politik.

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk



Jan Bøgh (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 05-08-04 22:30

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message
news:411282f8$0$263$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at

Det lyder mærkeligt al den stund en billet netop IKKE kan overdrages til
andre, men skal benyttes af den person, den er udstedt til.

vh
Jan
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net
mail: jan at-symbol boegh dot-symbol net
Keep the world clean - kill a spammer



H.T. Ohlsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : H.T. Ohlsen


Dato : 08-08-04 19:45

On Thu, 5 Aug 2004 20:56:58 +0200, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

>udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at du ikke
>er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
>vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af
>selskabets politik.

Jeg har snakket med Wasteels om det, og det udstedende
luftfartsselskab, her Bulgarian Air, udsteder gerne en ny, hvis man
har en kopi af den "gamle", hvillket Wasteels så kan levere. Det
mindre behagelige her er, at Bulgarian Air vil ha' $100 for det, og at
alt halløjet skal ske i Sofia, Bulgarien. :-/


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


Mette (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 05-08-04 21:58


"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:v7n4h0l7jfmcpqh0ahgmg0dmvb5bevjsr3@4ax.com...
>
> Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
> som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?
>

Hos Spies får man tre stykker a4 ark, der gør det ud for billetten. Det var
ikke lige gået op for mig, så de var forsvundet. Men jeg fik bare tilsendt
nogle nye.
Der står jo navn osv på, så ingen andre ville kunne benytte billetten.

Ps - jeg fandt de originale igen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste