Flybillet forsvunde
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 05-08-04 17:16

Jeg købte for nylig en flybillet til en veninde, og sendte hende den
som almindelig post - og den er nu ikke kommet frem, tre uger efter.

Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
oplysninger de allerede ligger inde med?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Kasper Møller

Dato : 05-08-04 18:18

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?

Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være noget problem. Billetterne
kører jo igennem computersystemer, så de burde da sagtens kunne gøre den
gamle ugyldig og så sende dig en ny. Men det finder du vel lettest ud af ved
at ringe til dem

---

Fra : Søren Blom

Dato : 05-08-04 18:19

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev .

> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?

Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.

Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
anbefalet post næste gang.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 05-08-04 21:38

On Thu, 5 Aug 2004 19:19:01 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Det burde de kunne, det har jeg i hvert fald kunne hos Lufthansa.

Lyder godt - jeg har allerede sendt Wasteels en email.

>Men et rigtig godt råd, noget så vigtigt som en flybillet, send det med
>anbefalet post næste gang.

No shit. :-/ Havde jeg vidst, at kvinden ikke havde en postkasse,
udenfor, havde jeg simpelthen sendt den til hendes arbejdsplads - og
rekommanderet.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 05-08-04 19:57

> [...]
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?

Hej

udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at du ikke
er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af
selskabets politik.

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-08-04 22:30

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message

> udgangspunktet er, at en flybillet er et ihændehaverbevis. Dvs., at

Det lyder mærkeligt al den stund en billet netop IKKE kan overdrages til
andre, men skal benyttes af den person, den er udstedt til.

vh
Jan
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 08-08-04 19:45

On Thu, 5 Aug 2004 20:56:58 +0200, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

> [...]
>er garanteret, at billetten ikke bare er tabt! De fleste kvalitetsselskaber
>vil dog give dig en ny billet, ofte mod et gebyr. Det afhænger dog af

Jeg har snakket med Wasteels om det, og det udstedende
luftfartsselskab, her Bulgarian Air, udsteder gerne en ny, hvis man
har en kopi af den "gamle", hvillket Wasteels så kan levere. Det
mindre behagelige her er, at Bulgarian Air vil ha' $100 for det, og at
alt halløjet skal ske i Sofia, Bulgarien. :-/

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Mette

Dato : 05-08-04 21:58

> [...]
>
> Kan man få rejsebureauet til at "genskabe billetten", ud fra de
> oplysninger de allerede ligger inde med?

Hos Spies får man tre stykker a4 ark, der gør det ud for billetten. Det var
ikke lige gået op for mig, så de var forsvundet. Men jeg fik bare tilsendt
nogle nye.
Der står jo navn osv på, så ingen andre ville kunne benytte billetten.

Ps - jeg fandt de originale igen