Endelig! Nyt grafikkort - GF6800Ultra
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 23:50

Jeg havde godt nok valgt at opgive at få fat på et GeFroce 68000 Ultra, og
havde bestilt et HIS X800XT IceQ, men så idag, lige over middag, fik jeg en
prisagent fra SHG.Dk, og der stod at de havde fået POV GF 6800 Ultra på
lager - det kan nok være at jeg fik kastet mig over telefonen, og bestilt,
og afhentet!

Jeg har så her til aften fået kortet monteret, og jeg skal love for at det
vil bestille noget

Jeg plejer ikke at gå op i tests osv. men kastede det alligevel igennem 3D
Mark 2003, og lidt over 12.000 var resultatet!

Nu skal jeg bare igang med nogle spil - endelig FarCry med fulde detaljer,
og Doom3 også!

Lars B

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-08-04 00:11

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message
> [...]
> Mark 2003, og lidt over 12.000 var resultatet!
>
> Nu skal jeg bare igang med nogle spil - endelig FarCry med fulde detaljer,

Tillykke.

Jeg håber snart, at jeg modtager mit GeForce 6800 GT.
DOOM 3 fortjener ikke at blive spist af med et svagt kort som mit nuværende
GeForce 3 Ti 200.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 10:14

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> Tillykke.

Tak tak :)

> Jeg håber snart, at jeg modtager mit GeForce 6800 GT.
> DOOM 3 fortjener ikke at blive spist af med et svagt kort som mit
nuværende
> GeForce 3 Ti 200.

Jeg skal sgu lige have købt Doom3, det fortjener det vist :)

Lars B

Fra : xxx

Dato : 05-08-04 07:37

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mark 2003, og lidt over 12.000 var resultatet!
>
> Nu skal jeg bare igang med nogle spil - endelig FarCry med fulde detaljer,

tillykke heldige asen
men kan du fortælle noget om lydtrykket ???
og ikke mindst prisen ??

hilsen lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 10:09

"xxx" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> en

> tillykke heldige asen

Tak tak :)

> men kan du fortælle noget om lydtrykket ???

Det siger en del jeg er vant til at kunne skrue helt ned for mine
blæsere i mit TT xaser kabinet og for min CPU blæser, og det eneste jeg kan
høre nu, er grafikkortet. Den skruer lidt ned når driverne er indlæst, men
det siger stadig en del..

> og ikke mindst prisen ??

4299,- og det er en pæn pakke. 3 fulde spil, Prince of Persia - sands of
time, Commandos 3 og Toom Radier - Angel og darkness.

> hilsen lars

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 10:10

"xxx" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> og ikke mindst prisen ??

Og det hedder sgu da tomb raider... tsk

> hilsen lars

Lars B

Fra : Henning Larsen

Dato : 05-08-04 09:46

> [...]
> Mark 2003, og lidt over 12.000 var resultatet!
>
> Nu skal jeg bare igang med nogle spil - endelig FarCry med fulde detaljer,

Hejsa

Hvor kraftig en strømforsyning har du?

hilsen Henning

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 10:13

"Henning Larsen" <henning.larsenNOGOOD@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa

Mojn..

> Hvor kraftig en strømforsyning har du?

Det er en 480W Thermaltake silence strømforsyning.

Jeg har sat molex'er til grafikkortet som ind til videre også går til et par
HD's, og jeg har OC'et kortet lidt, og det spiller uden problemer FarCry ved
1280x1024 (min skærms begrænsning) i ALT i high og Ultra high hvor det er
muligt...

> hilsen Henning

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-04 10:44

Lars B. Jensen wrote:
> [...]
> et par HD's, og jeg har OC'et kortet lidt, og det spiller uden
> problemer FarCry ved 1280x1024 (min skærms begrænsning) i ALT i high

Hvad har du af bundkort, CPU og RAM?

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 14:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har du af bundkort, CPU og RAM?

Bundkort: Asus P4G800-E deluxe
CPU: P4 2.8@3.3 GHZ (har sat den lidt ned fra 3.6) - idle temperatur på 33
grader
Ram: 2 x 512 Mb Performance ram i Dual - PC2700 333Mhz

Prøvede lige FarCry (Treehouse, sidste checkpoint god at teste udendørs med)
med Fraps, og det svingede mellem 35 og 70 Fps, og det var , altså med
højeste settings, og AA på high.

Har forresten lavet lidt om - clocket kortet tilbage igen, og sat det til
sin egen molex (direkte fra strømforsyning), da det begyndte at locket up i
FarCry, da jeg gik op i AA.

Lars B

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-04 15:11

Lars B. Jensen wrote:
> Bundkort: Asus P4G800-E deluxe
> CPU: P4 2.8@3.3 GHZ (har sat den lidt ned fra 3.6) - idle temperatur
> på 33 grader
> Ram: 2 x 512 Mb Performance ram i Dual - PC2700 333Mhz

Thx.

> [...]
>
> Har forresten lavet lidt om - clocket kortet tilbage igen, og sat det
> til sin egen molex (direkte fra strømforsyning), da det begyndte at

Hvad var dine overclockingsettings, og hvad gav det i fps-forskel i FarCry?

Fra : WHaP

Dato : 05-08-04 15:26

biliver lige nødt til at spørge hvordan du har fået din cpu til at køre med
en idle på 33 grader? selv om du har sat den op til 3,3 ghz ?

jeg her en cpu magen til og den vil da ikke under 40 grader og jeg har ikke
rørt den med hensyn til at sætte hastigheden op. Som dig ønsker jeg også at,
min computer ikke skal larme hvorfor jeg gerne vil have min cpu´s blæser til
at køre max 2000 rpm men har i varmen køre den 3000 rpm (fuld hastighed) og
derved gå den ikke under 46 grader ( men gerne op på 48)

har jeg bare været uheldig med mit valg af bundkort eller hvordan ser det ud
? har tænkt mig at købe et asus bundkort da mit soltek køre dårligt.

ram har jeg 512 ddr elexir (mener jeg de hedder)

WHaP

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 18:29

"WHaP" <spam1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> biliver lige nødt til at spørge hvordan du har fået din cpu til at køre
med
> en idle på 33 grader? selv om du har sat den op til 3,3 ghz ?

Magi?!

Jeg har et kabinet med rigtig rigtig god "udluftning" i form af mange
blæsere, et Thermaltake Xaser V1000+

På CPU'en er monteret en Zalman cu7000 blæser - en stor klæppert, men den
kan flytte noget varme.

De 2 ting til sammen bringer temperaturen der ned. Hvis jeg køre med min
"normale" clock på 3.6 Ghz, så stiger den omkring 4-5 grader i idle.

> [...]
og
> derved gå den ikke under 46 grader ( men gerne op på 48)

Min Zalman kører ikke fulde omdrejninger, men selv om den gør, så larmer den
ikke.

48-55 grader er min temperatur hvis jeg tager et spil FarCry.

> har jeg bare været uheldig med mit valg af bundkort eller hvordan ser det
ud
> ? har tænkt mig at købe et asus bundkort da mit soltek køre dårligt.

Tror ikke det er bundkortet, men kabinet + cpu køler betyder imho temmelig
meget!

> WHaP

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 18:30

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Thx.

Np....

> Hvad var dine overclockingsettings, og hvad gav det i fps-forskel i
FarCry?

Mener det var 435/11011 Mhz... men jeg nåede ikke rigtig at teste med fraps
inden den blev for ustabil.

Jeg vil prøve at teste igen i nat når jeg får fri, nu hvor jeg har sat mere
strøm på dyret.

Lars B

Fra : MKH1

Dato : 06-08-04 01:15

Hvor havde du bestilt et HIS X800XT IceQ?

Venlig hilsen,
Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 09:49

"MKH1" <martinknudz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor havde du bestilt et HIS X800XT IceQ?

Fra Databutikken.com

http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=HTEXRADX800XTIC

> Venlig hilsen,
> Martin.

Lars B

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 06-08-04 18:27

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message
> "MKH1" <martinknudz@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fra Databutikken.com
>
> http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=HTEXRADX800XTIC

Det er derfra, at jeg har bestil mit 6800GT
Jeg har idag fået en mail om, at det er afsendt!
Samtidig regner jeg med i starten af næste uge også at modtage Doom 3!

Så skal der spilles!

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 19:45

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> Det er derfra, at jeg har bestil mit 6800GT

Cool! Det skal du nok blive glad for!

> Jeg har idag fået en mail om, at det er afsendt!

Mit HIS skulle først komme d. 20, og jeg gad ikke vente længere....

> Samtidig regner jeg med i starten af næste uge også at modtage Doom 3!
>
> Så skal der spilles!

Helt klart! :)

Lars B

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-08-04 20:00

On Fri, 6 Aug 2004 19:26:55 +0200, "Feeling 102, acting 17" <@> wrote:

>Jeg har idag fået en mail om, at det er afsendt!

Tillykke med dit næsten ankommet GFXkort

>Samtidig regner jeg med i starten af næste uge også at modtage Doom 3!
>
>Så skal der spilles!

Jeg har høvlet lidt doom3 de sidste par dage, og er kommet frem til at
der mangler noget, kan ikke sætte en finger på hvad det er, GFX er i
top, men FarCry har et LANGT bedre gameplot, så jeg er skuffet over
Doom3, men det er jo nok en smagsag.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 06-08-04 20:17

"Anders Nielsen" <Still@nomail.dk> wrote in message

> Tillykke med dit næsten ankommet GFXkort

Tak.
Dog er jeg ikke hjemme mandag, da jeg desværre skal en tur på hospitalet. Så
for min skyld må det godt først dukke op tirsdag.

> [...]
> der mangler noget, kan ikke sætte en finger på hvad det er, GFX er i
> top, men FarCry har et LANGT bedre gameplot, så jeg er skuffet over

Ifølge rygter skulle FarCry medfølge PNY's GT kort.

Fra : MKH1

Dato : 06-08-04 19:39

Tak. Det nupper jeg

Martin.