Grøn dressing-ting
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 04-08-04 21:48

Hejsa

Flere gange har jeg været så heldig, at der er blevet serveret en grøn
dressing for mig, bestående af, gætter jeg, basilikum, hvidløg og
vineddike..

Farven og delvis konsistensen er noget lignende grøn pesto.

Nu er mit problem blot; Hvad hedder denne dressing?

Skulle jeg endda være så heldig, at der er nogen der har en vaskeægte
opskrift?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Christina & Jesper

Dato : 05-08-04 18:24

Hey...

Det lyder for mig som om du har fået "Sauce Verte". Det er i hvert fald en
grøn dressing. Den korrekte opskrift kan jeg ikke give dig - der findes nok
mange. Men det er enten creme fraiche el græsk youghurt som er rørt op med
de krydderurter du kan lide, og her er det ok at blande allesammen.
Basilikum, dild, purløg, kørvel, persille, timian og oregano eller hvad du
kan lide - alle friske. De skal enten hakkes meget fint eller blendes - det
giver den grønne farve, og så hvidløg efter smag. Det er en rigtig
sommerting der er god til både salat, kød og kartofler.

Det er et forsøg værd.

Christina
"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:8mi2h055v5fuvt4k8g0c8bsd6dpv8rc6b5@4ax.com...

Fra : kim rasmussen

Dato : 06-08-04 08:21

Hej Ronni
Her er min "Sauce Verte " opskrift:

100 gram brøndkarse ,grove stilke skåret af.
50 gram kørvelblade, hakkede
50 gram dildblade ,hakkede
50 gram persille
Citronsaft
3 1/2 dl creme fraiche

Tilberedning
Blend brøndkarsen og krydderurterne med en anelse vand i en foodprocessor
til du har en glat pure.
Pres pureen gennem en sigte ,tilsæt citronsaft,smag til med salt og peber
og vend creme fraichen i .
Dækkes med film og køl ned til servering.
mvh mcloud