Lopper - håbløst!
Fra : Susanne Drews

Dato : 04-08-04 12:12

For tre uger siden måtte min hund afloppes hos dyrlægen - havde fået
betændelse i huden. Fik sulfa og prednisolon og blev forebyggende
behandlet med "Frontline Pour-On-Vet". Som skulle virke i op til to
måneder mod lopper - ha! Den er gal igen!

Spurgte så hos dyrlægen - har jo mere af det Frontline-stads (som jeg
aldrig rigtig har troet på) liggende, men trude selvfølgelig ikke bare
dryppe ham igen. Det skulle jeg heller ikke, dyrlægen anbefalede at
spraye ham i stedet. Det er nu gjort. Og trods alle gyldne løfter om
det modsatte, står huset igen-igen for den store tur med Allugan og
Absolut-D. Det' fandeme træls!

/Sus

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-08-04 15:45

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spraye ham i stedet. Det er nu gjort. Og trods alle gyldne løfter om
> det modsatte, står huset igen-igen for den store tur med Allugan og

Hej - åh, hvor irriterende med de lopper - håber snart at din hund bliver
helt i orden igen - jeg noterede, at du skrev Alugan? Kan man stadig få
dette? jeg fik ellers at vide, at det brugte man ikke mere ...........
Frontline er noget stads, det giver jeg dig ret i ..........

hilsen Pia

Fra : Susanne Drews

Dato : 04-08-04 16:52

On Wed, 4 Aug 2004 16:44:37 +0200, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>dette? jeg fik ellers at vide, at det brugte man ikke mere ...........
>Frontline er noget stads, det giver jeg dig ret i ..........

Det er rent ud sagt træls, og jeg forstår ikke, hvorfor Frontline er
så opreklameret - skidtet virker jo ikke! Hvad angår Allugan ved jeg
faktisk ikke, om det stadig kan købes - prøv på apoteket. Det virker
nemlig.

/Sus

Fra : Is

Dato : 04-08-04 20:00

Susanne Drews wrote:

> [...]
> så opreklameret - skidtet virker jo ikke! Hvad angår Allugan ved jeg
> faktisk ikke, om det stadig kan købes - prøv på apoteket. Det virker
---

Er det første gang "du" har lopper ?? det lyder sådan, jeg reagere selv på
samme måde.

Du skal lige huske at lopperne IKKE dør af frontline !! men det forhindre
dem i at formere sig.

Så færdes i steder hvor hunden så har lopperne med hjem, virker frontline
kun på at de ikke formerer sig hos dig. Og så må du bruge til at så slå de
nulevende lopper ihjel.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Susanne Drews

Dato : 06-08-04 11:43

On Wed, 4 Aug 2004 21:00:12 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

>Er det første gang "du" har lopper ?? det lyder sådan, jeg reagere selv på
>samme måde.

Jeg har haft hund i over 30 år, så nej, det er desværre ikke første
gang . Men det er første gang, den nuværende hund har været syg af
et loppeangreb. Normalt plejer jeg "bare" at fange, hvad fanges kan og
dernæst behandle såvel hund som omgivelser med de relevante midler.

>Du skal lige huske at lopperne IKKE dør af frontline !! men det forhindre
>dem i at formere sig.

Dyrlægens forklaring på Pour-on-vet var, at når hunden var behandlet
med det, ville han blive uinteressant som værtsdyr, og da lopperne
således ikke længere fik næring, ville også formeringen stoppe. Det
ser så ikke ud til at holde stik, idet hunden nu - tre uger senere -
gudhjælpemig har lopper igen. Jeg syntes også, det nærmest lød for
besnærende, at formeringen ville stoppe, men jeg skal jo ikke gøre mig
klogere end en dyrlæge.

>Så færdes i steder hvor hunden så har lopperne med hjem, virker frontline
>kun på at de ikke formerer sig hos dig. Og så må du bruge til at så slå de
>nulevende lopper ihjel.

Javel så ;-/. Jeg fastholder hermed, at Frontline Pour-on-vet er noget
opreklameret stads.

/Sus

Fra : shadow

Dato : 06-08-04 12:15

Susanne Drews wrote:

> [...]
> klogere end en dyrlæge.

> Javel så ;-/. Jeg fastholder hermed, at Frontline Pour-on-vet er noget

Hej Sus
Loppeforebyggelse!!
Naturpræparater:

1. Naturhalsbånd. Disse er lavet så de dufter af eukalyptus og citron.
Lopperne søger væk.

2. Hvidløg. Giv hunden et dagligt tilskud af hvidløg i maden. Det er bedst
at bruge rigtige hvidløg. En stor hund skat have to fed om dagen, en lille
1/2 fed. Hvidløg menes at give en dufteffekt, som får lopper til at søge
væk.

3. Pebermynteolie. Køb en lille flaske pebermynteolie, Korn nogle dråber i
nakken og ned langs ryggen. Ligeledes en dufteffekt.

4. Biokontrol. Baseret på kokusolie. Olien sprøjtes i pelsen, hvor lopperne
dør i den fedtede olieopløsning (købes hos dyrlægen).

Andre præparater:

Program vet:

Dette er tabletter, som gives en gang om måneden. Indeholder stoffet
lufenuron, som påvirker loppen i larvestadiet. Den udvikler sig ikke til en
voksen loppe. Man kan bruge præparatet forebyggende, dvs. man starter med
den første tablet i maj, og fortsætter resten af loppesæsonen. Mange giver
tabletter hele året.

Tiguvon:

Dette er et præparat mod voksne lopper. Man køber det som små ampuller der
indeholder en væske som gives på huden i hundens nakke en gang om måneden.
Det optages i blodet. Når en loppe stikker dør den. Bør ikke anvendes til
hvalpe, drægtige og syge hunde.

ExSpot:

Er en væske som købes i ampuller, der kommes på hundens hud.

Dels har stoffet en dufteffekt, så lopperne søger væk fra huden, og dels har
det en dræbende effekt. Lopperne skal ikke stikke for at påvirkes af
stoffet. Der kan i sjældne tilfælde forekomme overfølsomhedsreaktioner.

Frontline:

Der er tale om en væske indeholdende det aktive stof fibronil. Afhængig af
hundens størrelse gives der et vist antal »pump«, således at huden overalt
bliver behandlet med væsken. Fibronil deponeres i hudens talgkirtler og har
en langtidsvirkning (3 måneder). Lopperne bliver dræbt før de stikker
hunden.

Har man konstateret at hunden har fået lopper, er det ikke nok at anvende et
af de ovennævnte midler, og så tro, at nu går loppeangrebet i sig selv. Det
er meget vigtigt, at man også behandler omgivelserne. Man bør støvsuge meget
grundigt, og sørge for at smide støvsugerposen ud bagefter. Endvidere bør
man sprøjte med methopren, som er et stof, som forhindrer loppeæg og -larver
i at udvikle sig til voksne lopper.

HUSK: Det er altid nemmere at forebygge lopper. Det er også meget billigere.
Skal man først til at udrydde for lopper i hjemmet bliver det meget dyrt.

HUSK: Lopper er mellemvært for bændelorm. Derfor skal man altid give hunden
et bændelormemiddel (Droncit vet), hvis den har lopper (se bændelorm).

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-08-04 21:41

> [...]
> så opreklameret - skidtet virker jo ikke! Hvad angår Allugan ved jeg
> faktisk ikke, om det stadig kan købes - prøv på apoteket. Det virker

hej -
Du skrev:
" ... Og trods alle gyldne løfter om
det modsatte, står huset igen-igen for den store tur med Allugan og
Absolut-D. Det' fandeme træls!"

det er på apoteket man ikke kan købe Alugan - har du fået det hos din
dyrlæge?

Pia

Pia

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 06-08-04 07:31

Fra : Is

Dato : 06-08-04 20:17

--

Jeg havde heller ikke helt ret, lopperne dør ca et døgn efter de har bidt !

http://butik.netdyredoktor.dk/ItemDetail.asp?VareID=206&ItemStart=1&Level=2

--
Venlig hilsen
Erik Isager