Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fremleje af ejerbolig - Skattemæssige kons~
Fra : Carsten

Dato : 03-08-04 22:55

Hej gruppe. Jeg er blevet tilbudt job i udlandet og skal i den forbindelse
fremleje mit hus.

Har lidt spørgsmål til de skattemæssige konsekvenser omkring fradrag for
lejeindtægt

Jeg forestiller en nul-løsning" for mig, dvs. at lejer skal dække mine
udgifter til ejendomsskat, varme, el, vand o.s.v. og mener da også at dette
er korrekt jvfr. ToldSkat´s pjece omkring udlejning af helårsbolig
(http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=133774&vID=200592&mode=2)

Men hvad med udgifter til kreditforeningen - Selvfølgelig skal lejer ikke
betale mine afdrag, men hvad med renteudgifter - Og kan disse trækkes fra i
ovenstående løsning eller bliver de det allerede som personlige fradrag ?

Håber på en velvillig sjæl som vil gi´ mig et crash-course i udlejning

Carsten

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-08-04 18:35

"Carsten" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Håber på en velvillig sjæl som vil gi´ mig et crash-course i udlejning

- din bank eller dit realkreditinstitut må have fået det spørgsmål før.
Spørg dem ...

ras

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 05-08-04 21:45

Carsten wrote:

> Håber på en velvillig sjæl som vil gi´ mig et crash-course i udlejning

I Penge & Privatøkonomi nr. 7 blev reglerne gennemgået (side 50). Der er
2 modeller: Kapitalafkastordningen og virksomhedsskatteordningen. Jeg
har selv udlejet (det hedder ikke fremleje, når du ejer boligen) en
lejlighed en gang. Jeg benyttede virksomhedsskatteordningen. Her trækkes
renter og andre udgifter fra i stil med en virksomhed. Jeg havde brug
for en revisor, når jeg skulle udfylde min selvangivelse. Det bør du
også overveje.

/Kjeld

Fra : Carsten

Dato : 12-08-04 18:38

"Kjeld Borch Egevang" <keSLET@DETTEmail4us.dk> wrote in message

> [...]
> renter og andre udgifter fra i stil med en virksomhed. Jeg havde brug
> for en revisor, når jeg skulle udfylde min selvangivelse. Det bør du

Tak for info. Desværre var det udlånt på biblioteket, men nu er det da
reserveret så artiklen må læses når det kommer hjem

Carsten