Hvalp og Bil
Fra : BP

Dato : 03-08-04 11:13

Hej

Vi har lige fået en dejlig labrador/Golden retriever hvalp. Problemet er at
den bliver køresyg hver gang vi kører med den i bilen. Den sidder lige nu på
bagsædet når vi kører.

Burde det være ok, og skal den bare vende sig til at køre eller er der et
mere passende sted at have den i bilen ?

Mvh
Bo

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 11:21

"BP" <bo_hoirup@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Burde det være ok, og skal den bare vende sig til at køre eller er der et
> mere passende sted at have den i bilen ?

Bagsædet er det bedste, da den så ikke løber ned til pedalerne.

Hvis den har spist et par timer forinden kan den nemt blive køresyg.

Mvh
Jimmy

Fra : Karina[6600]

Dato : 03-08-04 11:54

> Bagsædet er det bedste, da den så ikke løber ned til pedalerne.

Jeg har læst at det bedste var at den skulle ligge/sidde i bunden af
bilen... Noget med at så blev den ikke overvældet at de mange synsindtryk,
det giver når man suser forbi tingene så hurtigt.
Eller noget i den stil !

Mvh
Karina

Fra : Karina[6600]

Dato : 03-08-04 11:58

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen... Noget med at så blev den ikke overvældet at de mange synsindtryk,
> det giver når man suser forbi tingene så hurtigt.

Her var det jeg læste,
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=470&sprog=1&grp=3&menu=1

Mvh Karina

Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 13:07

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> wrote in message

> Jeg har læst at det bedste var at den skulle ligge/sidde i bunden af
> bilen... Noget med at så blev den ikke overvældet at de mange synsindtryk,
> det giver når man suser forbi tingene så hurtigt.

Ja det kan du have ret i.
Det er noget med at den ikke kan bearbejde syns- og lugtindtrykkene så
hurtigt, som de kommer.

Mvh
Jimmy

Fra : Karina

Dato : 03-08-04 07:58

> [...]

>Burde det være ok, og skal den bare vende sig til at >køre eller er der et
>mere passende sted at have den i bilen ?

Hejsa

Stakkels lille hund
Jeg tror bare det er et spørgsmål om tilvænning. Vores hvalp kastede også op
da han var helt lille.
Det er et godt tip ikke at give den mad og drikke 1-2 timer før i skal ud at
kører.
En anden ting vi også fik at vide, var at man skulle kører små ture hvor den
ikke nåede at blive dårlig. 500 meter og når den så ikke kaster op så ros
den og giv en lille godbid. Forlæng turerne efter et par dage så den
langsomt vænner sig til det.

Hvis det ikke hjælper kan man få et Hømopatisk middel mod køresyge. Jeg kan
ikke huske hvad det hedder, men det vil jeg lige undersøge og så vender jeg
tilbage.

Bagsædet skulle være fint nok. Bare den har mulighed for at se ud.

Mange hilsner

Karina

Fra : simon leth jensen

Dato : 03-08-04 18:44

Hej
Min hund kunne heller ikke lide at køre bil hun brækkede sig inden vi havde
kørt 3 km. det var træls, men hun voksede fra det.
Vi trænede med at køre lidt og fandt et sted hvor hun kunne lege og forbinde
bil med noget godt.
held og lykke
hilsen tina

Fra : Karina

Dato : 04-08-04 05:36

> [...]
kan
>ikke huske hvad det hedder, men det vil jeg lige >undersøge og så vender

Hej igen

Det middel jeg snakkede om hedder Homeo Ovia.
Det kan købes i helsekost forretninger.

Mange hilsner

Karina

Fra : shadow

Dato : 03-08-04 11:50

BP wrote:
> [...]
>
> Burde det være ok, og skal den bare vende sig til at køre eller er
> der et mere passende sted at have den i bilen ?

Hej Bo
Små korte ture forbundet med en positiv oplevelse for hunden ( stranden-
heden-pløjemark-skov osv. ) Du skal bare sørge for at kørerturen ikke er for
lang i starten.

Havde samme problem med min egen hund da jeg fik den, den blev også meget
kørersyg, men nu :) hvis bildøren står åben ja så hopper hun ind i bilen,
hun skulle jo nødig gå glip af noget :)

--
M.V.H
Jimmy & Laika