Hvorfor er der ingen toiletter i Sverige?
Fra : Steen

Dato : 01-08-04 18:49

Jeg har undret mig over, at det er umuligt at finde et offentligt toilet på
gaden i Malmö og Helsingborg - i hvert fald har jeg ikke kunnet finde noget.

Det eneste sted er på jernbanestationen, og her bliver man frarøvet 5 kr for
et besøg. Det er utroligt.

Når man går rundt i byen på en varm sommerdag og drikker rigeligt med
sodavand, bliver der altså lidt i overskud.

Mener svenskerne, at der ikke er behov for den slags, eller er de bange for,
at det ville opfordre til øl-drikkeri på gaden, eller hvad.

I København er der da en del gratis tioletter.

Steen

Fra : ole holte

Dato : 02-08-04 23:12

"Steen" <steen@TAGBORTrboel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det eneste sted er på jernbanestationen, og her bliver man frarøvet 5 kr for

Timelønnen til rengøring og opsyn skal betales af de brugende, men gør som jeg, gå ind i
en park ind i en buskas og der
give en tår vand

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-08-04 00:22

> men gør som jeg, gå ind i
> en park ind i en buskas og der
> give en tår vand

Eller hvis man er kvinde, gå ind i en cafe/restaurant/bar og brug toilettet
der...

Fra : Steen

Dato : 03-08-04 21:05

Til orientering fandt jeg denne site med toiletter overalt i verden.

http://www.thebathroomdiaries.com/search.html

/Steen