Hvor meget fylder en hjemmeside
Fra : loverdk

Dato : 01-08-04 15:48

Hvor meget fylder en hjemmeside?

Det lyder måske som et mærkeligt spørgsmål... Men jeg har søgt og søgt på
web hoteller og dem jeg kan finde koster en halv krig, hvis min side fylder
det jeg tror den fylder.

Når jeg højre klikker på den mappe hvor jeg har min hjemmeside liggende, så
siger den at den fyler 680 MB. Det er måske ikke så mærkeligt for jeg har 2
ret heftige fotoalbums og et par video filer liggende som jeg gerne vil have
på min hjemmeside.

Men spørgsmålet er om det nu også kan passe?
Kender du et sted hvor man billigt kan have sin hjemmeside liggende selv med
video filer og fotoalbums.

Jeg ville være temmelig ked af hvis jeg skulle til at redigere i det. Men
det kan jeg selvfølgelig blive nød til.

Et andet spørgsmål er:

Hvad hvis man kun registrer et domæne navn: Hvor ligger siderne og filerne
så? De skal vel oploades til en server et eller andet sted, eller hvad?

På forhånd tak

Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-04 18:30

Det lyder voldsomt. Dine billeder er sandsynligvis ikke blevet
optimeret til Internet brug. Konverter til jpg hvis det er fotografier
og sæt en passende komprimering på. Gem dine original billeder et
andet sted. Dine videoer er sikkert heller ikke optimeret til internet
brug. Konverter dem til et streaming format som Windows Media.
http://www.microsoft.com/windowsmedia/

Dine filer uploades til en webhost på Internet'et. Hvis du allerede
har et domæne skal du bare snakke med dem om hvordan det knyttes til
din konto. Ellers kan de være dig behjælpelig med at købe et domæne.
Husk at hvis du bruger noget der kræver FP Extensions skal den webhost
du vælger støtte disse.