Frysning af chili?
Fra : Henrik

Dato : 01-08-04 12:25

Jeg har i forbindelse med "produktion" af en gang chili con carne købt en
pakke jalapenos(?) og habaneros - Dansk Supermarked sælger jo desværre ikke
chili i løs vægt, så nu står jeg med et overskud, som jeg ikke får brugt i
den nærmeste fremtid.
Kan frisk chili fryses eller er der andre sjov og gode forslag ?

Henrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-08-04 12:27

Henrik wrote:
> [...]
> den nærmeste fremtid.
> Kan frisk chili fryses eller er der andre sjov og gode forslag ?

Jeg køber en masse chili ind ad gangen of fryser det så. Det virker fint
til mine formål.

/David

Fra : Heidi

Dato : 01-08-04 17:05

Henrik wrote:
> [...]
> jeg ikke får brugt i den nærmeste fremtid.
> Kan frisk chili fryses eller er der andre sjov og gode forslag ?

Du kunne også sylte dem - noget med sukker, eddike og vand der koges op
og chilifrugterne lægges i, og puttes i køleskabet. Det har jeg gjort
flere gange både med købte og hjemmedyrkede chili, og de kan holde sig
meget længe.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!