Børn og flyvning
Fra : Rikke F. Thomsen

Dato : 01-08-04 12:31

Hejsa

Er der nogen som sidder inde med nogle fif til når man har børn med ud og
flyve. Jeg skal have min snart 3 årige datter med ud og flyve. Hun har
aldrig fløjet før. Og lidt bekymrer det mig hvordan hun tager turen. Nogle
der sidder inde med deres oplevelser?

Rikke

Fra : Pia

Dato : 01-08-04 15:42

Hej Rikke
Da vi rejste til tyrkiet med 2 børn 3 og 9 år havde de fået lov til at pakke
en rygsæk med legetøj og i vores taske havde vi farver og malebøger , tiden
gik faktisk hurtigt og da vi fik maden på flyveren og de små sodavand ja det
var meget spændende. Tiden fløj faktisk afsted.
Rigtig god tur.
Hilsen
Pia

Fra : Karina Hvillum

Dato : 01-08-04 18:40

Vi rejste til Thailand med vores 2 børn på 3 og 6 år for 5 måneder siden. Vi
havde tænkt over, hvordan det ville påvirke dem at flyve - og købt diverse
bolcher etc... for at modvirke evt. ubehag. Til ligemed havde vi snakket en
del omkring det at flyve. For det første glemte vi bolcherne derhjemme. Og
desuden var vi selv så spændte, at vi bare tog det der kom. Der var intet at
bekymre sig om. Det gik så godt. Begge børn spiste og sov som om de aldrig
havde lavet andet end at sidde i en flyver. Vi havde en helt uforglemmelig
rejse på knap 3 mdr. med vores 2 helt fantastiske unger. Forældrenes (vores)
bekymringer blev gjort helt til skamme - men bekymringer vil der
selvfølgelig altid være - specielt den første gang.
Venlig hilsen
Karina

Fra : Torben Bech

Dato : 01-08-04 20:35

Vi oplevede en gang at et barn fik lungebetændelse fordi barnet fik lov til
at falde i søvn nede på gulvet...det trækker umanerlig meget dernede....så
pas på med det. Pak ungerne godt ind, hvis/når de falde i søvn (på sædet !).

med venlig hilsen

Torben

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-08-04 10:24

"Rikke F. Thomsen" <rikke-f-thomsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> flyve. Jeg skal have min snart 3 årige datter med ud og flyve. Hun har
> aldrig fløjet før. Og lidt bekymrer det mig hvordan hun tager turen. Nogle

Hej Rikke,

Jeg har 2 børn på nu hhv. 3 og 10 år, og jeg har haft dem med til Thailand
7-8 gange (11 timer) lige siden de var helt små.
Vi sørger altid for at tage den sene afgang 22.45, så vi kan få en gang mad
og derefter sove. Modsat afgangen 14.35, hvor de selvfølgelig ikke er trætte
og så er det pludselig en meget lang tur.
Specielt helt små børn kan have problemer med ørene under start og landing,
men det plejer sutteflasken at hjælpe på.
Som en anden foreslog så er det absolut en ide at pakke barnet ind når
han/hun skal sove. Kold genbrugt AC luft kan give en slem forkølelse, har
jeg prøvet flere gange.
Sørg for at have noget underholdning med til at holde opmærksomheden fangen.
Og hvis hun så kan falde i søvn, så meget desto bedre.
Mine børn var særdeles spændte på at komme til at flyve, og de har som regel
nydt det.
Håber i får en god tur.

mvh
Michael Christoffersen