hotel søgemaskiner
Fra : Lars Bakmann

Dato : 01-08-04 10:23

Hej alle
Jeg har lagt mærke til, at de fleste hotel søgemaskiner tillægger alle
mulige "serviceafgifter", "skatter" m.m. således at det atraktive
tilbud pludseligt ikke er så godt længere. Ved en enkelt kontrol så
det ud til at et givet hotel kunne bookes billigere fra hotellets egen
hjemmeside end via hotelsøge maskinerne. Jeg ved dog ikke, om der også
her senere i bookingsprocessen ville blive opkrævet ekstra gebyrer. Er
der nogen der har erfaring med dette ?

Til sidst vil jeg spørge om nogen kender til gode enkle og billige
hoteller i London city. Er Regent Palace hotel i orden til prisen ?

venlig hilsen

Lars

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 02-08-04 10:25

"Lars Bakmann (slet XJ2BK)" <bakmann@XJ2BKos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til sidst vil jeg spørge om nogen kender til gode enkle og billige
> hoteller i London city. Er Regent Palace hotel i orden til prisen ?

En undtagelse fra reglen (om at mange hotelsøgemaskiner opkræver
ekstragebyr) er www.hrs.com, som jeg selv har brugt i over 5 år.. Tilmed har
de ofte utrolig gode rabatter på forskellige hoteller, og virkelig gode
vilkår (ofte får man en yderst favorabel pris, og skal ikke betale noget
depositum overhovedet - det varierer dog fra hotel til hotel om depositum
eller kreditkortinfo er påkrævet).

Jeg har ikke selv boet på Regent Palace - men mit indtryk er, at du kan få
et bedre hotel til samme pris, ved at kigge lidt rundt i Bayswaterområdet,
som jeg selv har boet i de sidste tre gange jeg har været i London. Det er
et hyggeligt område, med en del liv, lige nord for Hyde Park, og med få
minutters transporttid til Londons absolutte centrum.

Kig evt. også på http://www.smoothhound.co.uk/ - den kan give et vist
overblik over hoteller og deres priser - også dem der ikke er med i de
koordinerede bookingsystemer.

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/