Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Risikovillig bank/investor
Fra : Bjarne Knudsen

Dato : 31-07-04 05:04

Er der nogen der kender en bank der tør udlåne ca. 400.000 uden nogen større
sikkerhed?
Evt. en privat investor?

Kunden er ikke regisreret i RKI, og betaler altid til tiden.

Fra : BB

Dato : 31-07-04 06:16

Ville det ikke være smartere at spørge i banken end her ?
Jeg tror ikke mange interesserede banker finder deres kunder i dette forum.

BB

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-07-04 15:50

On Sat, 31 Jul 2004 07:15:44 +0200, "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>Ville det ikke være smartere at spørge i banken end her ?
>Jeg tror ikke mange interesserede banker finder deres kunder i dette forum.

Hvis du dog bare ville lære at svare nedenunder...

>"Bjarne Knudsen" <bjarne.knudsen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>større

<her burde BBs svar have været>

Nu er der jo lige det, at han spørger på vegne af en anden, og det er
nok ikke lige ens egen bank der lige udlåner 400 K uden sikkerhede
uanset hvor godt de kender kunden, så dette forum er vel det helt
rigtige sted at spørge om der er nogen der kender en sådan.

/Knud

Fra : BB

Dato : 31-07-04 17:01

I Danmark er der et meget begrænset antal banker, så det vil være en
overkommelig opgave at tinge dem op. Man ville måske ovenikøbet få et mere
brugbart svar ved den fremgangsmåde end man vil få med alt det ævl som
kommer her.

BB

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-07-04 20:38

On Sat, 31 Jul 2004 18:00:41 +0200, "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overkommelig opgave at tinge dem op. Man ville måske ovenikøbet få et mere
>brugbart svar ved den fremgangsmåde end man vil få med alt det ævl som

Selv om du adskillige gange af adskillige personer er blevet opfordret
til at sætte dit svar _under_ det du svare på, så skal du åbenbart
lige sætte et "der er f..... ingen der skal fortælle mig hvordan jeg
skal gøre" Gør dig selv og alle andre en tjeneste... Læs og forstå
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og prøv at efterleve
disse anbefalinger.

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

<plads til BBs kommentar>

Der er mere end 100 selvstændige banker i Danmark, og manden spørger
om der er nogen her i gruppen der kender en bank eller anden investor
(lånehaj?) som har en kapital på 400K som "en ven" kan låne uden
sikkerhed. Der er vil dermed være tale om nødvendigheden af en enorm
risikovillighed, og den slags banker er ikke lige til at finde med
mindre man kender dem i forvejen. Alle investorer vil gerne se deres
penge igen, så hvis der er nogen der vil løbe en sådan risiko, så skal
det være med udsigt til en meget høj gevinst f.eks. i form af en enorm
høj rente eller en stor kursgevinst.
Det finder man ikke ved bare at tage bankerne i en rækkefølge fra
telefonbogen.

Så kære BB, hvis du ikke har svaret så lad være med at skrive noget
som helst. På den måde kan vi endda minimere noget af det ævl som du
mener kommer her i gruppen.

/Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-04 20:52

In article <410b1a17$0$246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Bjarne Knudsen wrote:
> Er der nogen der kender en bank der tør udlåne ca. 400.000 uden nogen større
> sikkerhed?
> Evt. en privat investor?
>
> Kunden er ikke regisreret i RKI, og betaler altid til tiden.

De fleste banker vil, såfremt de kan se en fornuftig
forretningsmodel.

Ellers må du have fat i HA eller andre med narkopenge som gerne
vil have dem forrentet.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-08-04 10:05

On Sat, 31 Jul 2004 19:51:38 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>De fleste banker vil, såfremt de kan se en fornuftig
>forretningsmodel.

400.000 uden sikkerhed til en der ikke er kunde i forvejen? Næppe med
mindre der er tale om finansiering af udvikling af en revolutionerende
forretningsidé eller produkt og hvis det er det der er tilfældet så er
det vel "Vækstfonden under Erhvervsfremme Styrelsen" eller lignende
som man skal have fat i.

/Knud

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-08-04 22:00

Bjarne Knudsen wrote:

> Er der nogen der kender en bank der tør udlåne ca. 400.000 uden nogen større
> sikkerhed?

Hvad skal pengene bruges til?

Dækker de 400.000 kr hele projektet, eller kommer kunden selv med
nogle penge ved siden af? (Der er forskel på at finansiere 100% af
400.000 kr i forhold til 50% af 800.000 kr, selv om beløbet er det samme).

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Anita

Dato : 02-08-04 22:39

Jonathan Stein wrote:

> Hvad skal pengene bruges til?

Dette har naturligvis relevans.

> [...]
> nogle penge ved siden af? (Der er forskel på at finansiere 100% af
> 400.000 kr i forhold til 50% af 800.000 kr, selv om beløbet er det

Men dette argument forstår jeg ikke helt. Måske du har mod på at uddybe?

Risikoen er vel den samme, eller hvad?

Venligst Anita

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-04 03:07

Anita wrote:

> Men dette argument forstår jeg ikke helt. Måske du har mod på at uddybe?
> Risikoen er vel den samme, eller hvad?

Næh, hvis låntager selv har 400.000 i klemme, så er han nok mere opsat
på at undgå at projektet bliver en fiasko.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 12:19

> Næh, hvis låntager selv har 400.000 i klemme, så er han nok mere opsat
> på at undgå at projektet bliver en fiasko.

Med mindre pengene skal bruges til at betale lånehajen fra HA - så er det
ganske lige meget

Stefan

Fra : Anita

Dato : 03-08-04 15:18

Kim Ludvigsen wrote:
> Næh, hvis låntager selv har 400.000 i klemme, så er han nok mere opsat
> på at undgå at projektet bliver en fiasko.

Ja, så kan jeg se argumentet. Men hvis de øvrige 400K var lånt af en anden
investor, var det vel ligemeget, ikke sandt?

Venligst Anita

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-08-04 15:49

Anita wrote:

> Ja, så kan jeg se argumentet. Men hvis de øvrige 400K var lånt af en anden
> investor, var det vel ligemeget, ikke sandt?

Det kommer lidt an på hvordan den anden investor går ind i projektet.

Banken kan f.eks. få fortrinsret, så den får sine penge inden en evt.
anden investor får sine penge.
Hvis projektet går skidt, og 3/4 af pengene er tabt, vil banken på
den måde kun miste 200.000 kr, hvis den havde financieret halvdelen af
800.000 kr, men den ville miste 300.000 kr, hvis den financierede 100%
af 400.000 kr.