Bulgur
Fra : nuser

Dato : 30-07-04 13:16

Har købt subj. på Bazar Vest men da jeg ikke er specielt god til tyrkisk
(faktisk kan jeg intet) ved jeg ikke helt hvordan man tilbereder dette.
Nogle der kan hjælpe med opskrift på tilberedning + Og evt. har nogle ekstra
ordinære gode opskrifter som de vil dele med mig ?

Mener at jeg på et tidspunkt har fået noget gult bulgur med rødløg, rød
peber og forårsløg som en del af en salatbar men ved ikke helt hvordan man
lige laver det.

Fra : B.E.S.

Dato : 30-07-04 13:22

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> peber og forårsløg som en del af en salatbar men ved ikke helt hvordan man

Prøv at kigge på
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/land/land-2.php?id=238

hilsen elisabeth

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-07-04 15:59

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> skrev

> Nogle der kan hjælpe med opskrift på tilberedning + Og evt. har nogle
ekstra
> ordinære gode opskrifter som de vil dele med mig ?

Bulgur koges kort tid i vand efter anvisning på pakken. Et godt tid er at
skifte vandet
ud med en suppe eller boullion, f.eks. kylling. Det smager dejligt. Mange er
vilde med at tilsætte
citronsaft bagefter, men mulighederne er uanede.

> Mener at jeg på et tidspunkt har fået noget gult bulgur med rødløg, rød
> peber og forårsløg som en del af en salatbar men ved ikke helt hvordan man
> lige laver det.

Det lyder som en art tabouleh, en dejlig salat, som kan laves sådan:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=9357

Mvh
Kevin Edelvang