Håndklæder i Thailand
Fra : Bent Jensen

Dato : 27-07-04 21:19

Hvis man som turist stjæler et håndklæde i Thailand, bliver man
deporteret. Det skete i april måned for en englænder i Pattaya. Han
blev lagt i håndjern, dømt for tyveri ved retten i Jomtien, anbragt i
arresten sammen med 30 andre i samme celle, hvorefter han blev sat om
bord på et fly i lufthavnen. Han fik ikke lov til at tage hjem og
pakke sin kuffert forinden. Man kan læse om sagen her:

http://groups.google.com/groups?q=towel+group:soc.culture.thai&hl=da&lr=lang_en&ie=UTF-8&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=12&as_miny=2003&as_maxd=27&as_maxm=7&as_maxy=2004&selm=retoricus-C758BC.17075909042004%40news.loxinfo.co.th&rnum=2

Det same sker, hvis man ryger hashish.

Bent

Fra : rosenauer.dk

Dato : 28-07-04 11:44

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
> [...]
7&as_maxm=7&as_maxy=2004&selm=retoricus-C758BC.17075909042004%40news.loxinfo

Lyder fair

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-04 13:17

"rosenauer.dk"

> Lyder fair
>
> /Martin

Det lyder som om fyren havde rod i sine papirer,
så der er vel ikke noget at sige til han blev smidt
ud, sådan en åndsbolle.. Det er helt fair..!! )-max-

Fra : mansen

Dato : 29-07-04 05:38

Ja hvad kanman lære af det....lad være med at stjæle det koster
det koster også mindst 25 år i spjældet i thailand hvis du er pædofil
så det kan heller ikke anbefales,så er man mere end normal dum,men ok det er
de pædofile jo også
------------------------------

Fra : Bent Jensen

Dato : 01-08-04 04:54

ma22x3@hotmail.com wrote ...

> Det lyder som om fyren havde rod i sine papirer,
> så der er vel ikke noget at sige til han blev smidt
> ud, sådan en åndsbolle.. Det er helt fair..!!

Han blev ikke deporteret, fordi han "havde rod i sine papirer". Han
blev deporteret, fordi han havde stjålet et håndklæde. Og han fik som
nævnt ikke lov til at pakke sin kuffert.

Bent

Fra : Bent Jensen

Dato : 05-08-04 12:51

"Steen Johansen" skrev ...

> Avisand

Næh, desværre ikke. Håndklædestorien blev bekræftet af Barry Kenyon,
Consular Correspondent of the British Embassy in Pattaya, gennem et
læserbrev i Pattaya Mail den 16. april 2004. Se usenetmeddelelsen:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_en&ie=UTF-8&safe=off&threadm=retoricus-E06016.21145917042004%40news.loxinfo.co.th&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3Dconsular%2520correspondent%26ie%3DUTF-8%26as_ugroup%3Dsoc.culture.thai%26as_drrb%3Db%26as_mind%3D12%26as_minm%3D1%26as_miny%3D2004%26as_maxd%3D5%26as_maxm%3D8%26as_maxy%3D2004%26lr%3Dlang_en%26hl%3Dda

Med hensyn til deportation fra Thailand af turister, der ryger
hashish, så jeg med egne øjne et tilfælde for en del år tilbage, hvor
en ung dansk sømand blev deporteret.

Et par danske turister, som nogle år senere blev taget med lidt
hashish på deres værelse på Malaysia Hotel blev ikke deporteret, idet
et par politibetjende fra Thung Mahamek politistationen i stedet
pressede dem for et stort pengebeløb. De to turister anmeldte straks
efter dette direkte til Bangkoks øverste politichef, som - til stor
fryd for alle backpackers - lod brænde falde over de to betjene. Sagen
fik en del omtale i dagspressen i Danmark.

Bent