Max temp på Radeon X800 pro@XT?
Fra : Thomas VJ

Dato : 27-07-04 15:42

Hejsa,

Jeg har købt og soft-moddet et Club-3d X800 pro vivo så det nu kører stabilt
som et Radeon X800 XT PE.
Dvs, 16 pipelines, 520 Mhz core og 560Mhz memory.
Ved 2D sætter jeg dog hastigheden ned til pro hastigheder.
Men ved XT hastigheder er idle temperaturen i følge ATITool 45 grader C og
ved load er den oppe på 80 grader C.
I øvrigt er der kun en enkelt grads forskel på om jeg kører pro eller XT
hastighed (både idle og load).
Indtil videre har den overlevet 4 timers FarCry uden et eneste (synligt)
artifact men alligevel vil jeg lige høre om der er nogen her der mener at
disse temperaturer er bekymrende?

Kan jeg regne med at ATI catalyst 4.7 driveren kommer med en advarsel hvis
skidtet bliver for varmt?

Som en sjov lille detalje kan jeg nævne at under club-3d's klistermærke på
køleren sad der minsandten et ATI Radeon klistermærke (det med
dinosaueren)...

Nogen der forresten ved om det er normalt at enhedshåndteringen i WinXP Pro
finder både et Radeon X800 XT Platinum Edition _OG_ et X800 XT Platinum
Edition Secondary?

mvh
Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-07-04 19:04

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in

> Nogen der forresten ved om det er normalt at enhedshåndteringen i
> WinXP Pro finder både et Radeon X800 XT Platinum Edition _OG_ et X800
> XT Platinum Edition Secondary?

Det er normalt, det gør mit Radeon 9600 også.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 28-07-04 11:13

en fyr fra ati har udtalt at alt under 100 Grader er iorden.. =)

du kan iøvrigt med fordel lige tage køleren af og så putte noget godt pasta
på, det sænkede min idle og load temps med 5-6 grader

--

Dan Mørkbak Sørensen

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-07-04 11:36

"Dan Mørkbak Sørensen" <dan@NOSPAMlaptop4u.dk> skrev i en meddelelse
> en fyr fra ati har udtalt at alt under 100 Grader er iorden.. =)

Det lyder godt, bortset fra at det er en fyr fra ATI

> du kan iøvrigt med fordel lige tage køleren af og så putte noget godt
pasta
> på, det sænkede min idle og load temps med 5-6 grader

Tak for tippet Dan.
Jeg har selv overvejet dette i en kombination med at montere køleprofiler på
rammene.

Thomas

http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : JJ

Dato : 28-07-04 12:07

On Wed, 28 Jul 2004 12:12:45 +0200, "Dan Mørkbak Sørensen"
<dan@NOSPAMlaptop4u.dk> wrote:

>putte noget godt pasta
>på

Hvilket pasta-mærke kan anbefales?

/JJ

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-07-04 13:49

Jeg har tænkt mig at benytte Arctic Silver 5 fra www.arcticsilver.com

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 28-07-04 14:06

en god sølvbaseret en som fx arctic silver 3 eller 5, OCZ ULTRA II eller 5,
eller alternativt arctic ceramic

det var AS 5 jeg brugte, og jeg er godt tilfreds

fjern det gamle med vatpind, køkenrulle og slut af med
isopropylalkohol(isopropanol) - det kan købes i matas for en beskeden
sum(bland op i 1:3 med destileret vand). dup en vatpind i det og tør af. så
alt det gamle pasta er fuldstændig væk.

huske endelig at der skal være en god slat pasta, da radeon kort har den der
skinne uden om selve vpu. du kan tjekke om der er forbindelse ved at sætte
køleren på igen og lige trykke godt til, tag den så af igen og se om der er
lavet mærker i pastaen(der skulle også gerne være kommet noget på
køleprofilen)

pas lidt på at der ikke kommer en masse pasta ud på de chips der sidder lige
uden for vpu, da de ikke har godt af AS 3 og 5, ceramic skulle være ligegodt

--

Dan Mørkbak Sørensen