Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Check og nye Dankort
Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 27-07-04 10:26

Hej ....

Jeg høre til den race som stadig sætter pris på at kunne skrive en check ud
til bla. betaling af post og andet ved min dør ...

Med det nye DANKORT som jeg netop har modtaget er der nu 2 problemer - jeg
mangler billede som ID - MEN! det mangler også mit Kontonummer som
tidligere stod på det gl. Dankort ...

Det er muligt jeg er gammeldags og jeg ved det koster penge at skrive en
check men for mig er det en betydelig behagelighed i stedet for at ligge
inde med x antal kroner i kontanter ...

Så ikke kun det manglende Billede på de nye Dankort er et problem - det er
også et problem med det manglende _Kontonummer_ ...

Er der evt. andre som har det som jeg - eller står jeg helt alene ... ?

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum DK-9900 Frederikshavn
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 10:47

""Bangsbo Design"" <kg(2)@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ....
>
> Jeg høre til den race som stadig sætter pris på at kunne skrive en check
ud
> til bla. betaling af post og andet ved min dør ...

Hvorfor betaler du ikke posten med dankort. De plejer at have en fluesmækker
med.

> Så ikke kun det manglende Billede på de nye Dankort er et problem - det er
> også et problem med det manglende _Kontonummer_ ...
>
> Er der evt. andre som har det som jeg - eller står jeg helt alene ... ?

Min bank har været så "flink" at tilbyde at jeg kan få et ID, til når jeg
skal udskrive checks. Det koster "kun" 150 kroner. Og når så man véd at det
koster 30 kroner at fremstille et dankort - NEJ TAK!

M.v.h.

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 27-07-04 11:00

Hej Henrik B.

Du skriver bla:

> Hvorfor betaler du ikke posten med dankort. De plejer at have
> en fluesmækker med.

Det har jeg ikke undersøgt om han har men i øvrigt er der også
andre tilfælde hvor jeg stadig gerne vil kunne betale med check
sådan som bla. min Købmand der levere alle mine vare en gang
hver 3 uge eller en måned og andre tilfælde ...

Gaver til mine Børn eller evt. tilfælde hvor kontanter i et
brev ville være alternativet ...

Problemet med billedet bliver man nød til at løse og derfor
kunne man jo løse det andet problem med Kontonummer
samtidig ...

Om et ID Kort koster 150,- Kr. er ikke problemet for mig
problemet er nærmest at vi bliver fyldt med kort ...

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 27-07-04 11:19

""Bangsbo Design"" <kg(2)@lite.dk> wrote:
> Om et ID Kort koster 150,- Kr. er ikke problemet for mig
> problemet er nærmest at vi bliver fyldt med kort ...

Men hvad er problemet? På min arbejdsplads har stort set alle der betaler
med check et specielt ID-kort med bl.a. løbenummer udstedt af deres bank -
lige netop til formålet.

/Jes

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 11:34

"Jes Søndergaard" <jes-s@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad er problemet? På min arbejdsplads har stort set alle der betaler
> med check et specielt ID-kort med bl.a. løbenummer udstedt af deres bank -
> lige netop til formålet.

For det første er det yderligere en udgift til bankkunderne, at skulle have
fremstillet et sådan kort. Derudover er det som Bangsbo nævner, flere og
flere kort. Tidligere kunne du med ét kort klare hævning og ID, nu skal du
have to kort for det samme. Og man har i forvejen nok af benzinkort,
dankort, ID-kort m.m.m.

M.v.h.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-07-04 14:56

> [...]
> sådan som bla. min Købmand der levere alle mine vare en gang
> hver 3 uge eller en måned og andre tilfælde ...

Dine børn eller en lille lokal købmand der kender dig vil næppe kræve ID
:)

--
Michael
Find badebolden på http://vindenand.dk og vind

Fra : David T. Metz

Dato : 27-07-04 11:54

"Bangsbo Design" wrote:
> Med det nye DANKORT som jeg netop har modtaget er der nu 2 problemer
> - jeg mangler billede som ID - MEN! det mangler også mit Kontonummer
> som tidligere stod på det gl. Dankort ...

Der står kontonummer på mit nye, som godt nok er et Visa/DK. Banken er
Lån&Spar.

David

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-07-04 16:24

""Bangsbo Design"" <kg(2)@lite.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med det nye DANKORT som jeg netop har modtaget er der nu 2 problemer - jeg
> mangler billede som ID - MEN! det mangler også mit Kontonummer som

Jeg fik også et af de nye kort i sidste uge, og der står mit kontonr bagpå,
ca samme sted som billedet var placeret på det gamle kort.

Mvh.

Michael Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-04 07:07

Michael Nielsen wrote:
> ""Bangsbo Design"" <kg(2)@lite.dk> wrote in message

> Jeg fik også et af de nye kort i sidste uge, og der står mit kontonr bagpå,
> ca samme sted som billedet var placeret på det gamle kort.

Samme her - BG Bank - hvis nogle ville være interesseret i at vide det ;)

mvh
Johan

Fra : Brian

Dato : 10-08-04 23:20

Der er produceret et 5-cifret antal kort, hvor der ved en fejl ikke er
kontonummer påtrykt.
Alt efter hvilket Pengeinstitut du/I har, så vil man kunne bestille et nyt
free of charge.
Bg bank bliver jo også kaldt GBbank - GeByrBank, så det er nok tvivlsomt
der!

Mvh
Brian

En af dem der ikke fatter alt den uro over et nyt kort uden billede - det
har kørt i mange år i alle andre lande, men i Danmark skaber det problemer.
Det kan være vi også skal have billeder på benzinkort, hvor man kan købe
benzin via underskrift, hvis man har "glemt" sin kode - hvad er forskellen i
sikkerheden?? Sjovt nok har størstedelen ikke underskrevet benzinkortet, så
det kan ikke engang blive kontrolleret

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-08-04 18:38

On Wed, 11 Aug 2004 00:20:19 +0200, "Brian"
<jegbrugerdenikke@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>free of charge.
>Bg bank bliver jo også kaldt GBbank - GeByrBank, så det er nok tvivlsomt

Så vidt jeg har erfaret, så er det ikke sikkert at det er en fejl, men
det kan være at GBbank har fravalgt dette.

> [...]
>sikkerheden?? Sjovt nok har størstedelen ikke underskrevet benzinkortet, så

Enig i ovenstående, men hvis nogen er uenig så spørg jer selv om:
1: Hvornår har du sidst vist dit billede i forbindelse med at du
hævede penge på dit gamle dankort?
2: Hvis der er behov for et nationalt billedlegitimationskort, er det
så smart at politikerne baserer det på dankortet, som alle trods alt
ikke kan få?
3: Har du overvejet, om ikke politikerne har en skjult dagsorden og
ønsker at flytte udgiften for et id-kort over på bankerne istedet for
selv at påføre f.eks. sygesikringsbeviset et billede?

/Knud