Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lovforslag til ændring af andelsboligloven~
Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-07-04 17:02

Der har stået lidt i pressen om, at regeringen vil stille et lovforslag til
efteråret, som skal ændre andelsboligloven voldsomt. Meningen med ændringen
er, at andelsboliger skal komme op og nærme sig markedsværdien, så
incitamentet til at tage penge under bordet forsvinder. Ifølge udtalelser
til pressen skulle det få andelsboligernes priser til at stige voldsomt.
Spørgsmålet er, om loven bare vil tvinge alle foreninger til at benytte
valuarmetoden til beregning af andelskronen eller om de vil gå videre end
det?

Nogen der ved mere?

--
Mvh, Lasse K

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-07-04 18:49

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Spørgsmålet er, om loven bare vil tvinge alle foreninger til at benytte
> valuarmetoden til beregning af andelskronen eller om de vil gå videre end

- ikke mig ... men jeg ved, at der er nogenlunde sådan det fungerer i
sverige ... måske der er lidt hjælp at hente der.

ras

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 26-07-04 00:51

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> - ikke mig ... men jeg ved, at der er nogenlunde sådan det fungerer i
> sverige ... måske der er lidt hjælp at hente der.

Tak for svaret, men hvad fungerer nogenlunde hvordan i Sverige? Du og jeg
ved ikke, hvad der bliver ændret, så hvordan kan du drage paralleller med
Sverige?

--
Mvh, Lasse K

Fra : David T. Metz

Dato : 26-07-04 16:57

Lasse Kristiansen wrote:

> Tak for svaret, men hvad fungerer nogenlunde hvordan i Sverige?

Jeg aner intet om det kommende hjemlige lovforslag, men jeg ved at i Sverige
er der fri prisdannelse på andelsboliger (bostadsrätt).

David