Jernmangel
Fra : lene

Dato : 25-07-04 13:01

Hej igen, allesammen!

Har I nogle bud på hvordan man kan se om katten har jernmangel?
Mollie (også kaldet MLM = mors lille Mollie) er blevet mere og mere sløv på
det sidste.
Hun er 3 år, steriliseret for 2 år siden, og er lidt trind.
Hendes pels er blevet "tottet"; hun ligger næsten konstant heroppe på en
kontorstol, og jeg synes hun trækker sig længere og længere væk fra mig.
Hun plejer at ligge i arm om natten, men osse det er slut.
Hun virker ikke som om hun har smerter, og vil gerne nusses hvis jeg lægger
op til det. Hun tisser o.a. men virker som om appetitten svigter, og det er
nok mest i den anledning at jeg synes, at nu er det altså nok!
Vi skal til dyrlægen i morgen, og jeg ville blot høre om der er nogle af Jer
der har oplevet en kat med jernmangel--

MVH Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Fra : Battlefield´s

Dato : 25-07-04 19:54

"lene" <lesletligedette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jer
> der har oplevet en kat med jernmangel--
>
> MVH Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Hej Lene
Måske kan de være hjertet?
Det giver samme symptomer.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pia Nave

Dato : 25-07-04 22:05

lene wrote:

> [...]
> der har oplevet en kat med jernmangel--
>
> MVH Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Jeg har ingen bud på hvad der kan være galt fysisk, og har heller ingen
erfaringer med jernmangel.
Men jeg tænkte på, om noget af hendes nedstemthed og mangel på appetit
måske også kan skyldes tabet af Lilletrold? Nu ved jeg jo ikke om de to
havde et specielt tæt forhold.....men i al fald en god idé at konsultere
dyrlægen under alle omstædigheder!
Meld endelig tilbage efter besøget i morgen - og god bedring med
misse-pigen!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : lene

Dato : 25-07-04 23:34

> Hej Lene.
> Men jeg tænkte på, om noget af hendes nedstemthed og mangel på appetit
> måske også kan skyldes tabet af Lilletrold?
Hejsa Pia!
Ved du hvad, den aften hvor Lilletrold bare havde det så dårligt og døde var
Mollie ganske rigtigt ude af sig selv. Hun så osse hans dødskamp mens han
prøvede som en gal at trække vejret. Hun så osse at dyrlægen puttede hans
legeme i en sæk og drog af med ham. Jeg tror du har ramt plet med hensyn til
hendes nedstemthed.
Jeg har desuden fået øje på at hun har mistet en tånegl, og at den er hævet.
Så, alt i alt er det højst sandsynligt forskellige faktorer, der har bragt
hende i den nuværende situation.
Tak for dit input!! Du er en god "iagttager"!
I morgen står den på en tur til dyrlægen og så en hel masse omsorg
herefterdags.
(I aften er hun "tvangsindlagt" til at sove i arm--jeg har lukket døren ind
til hendes kontorstol.) Lige nu ligger hun på min hovedpude, så nu vil jeg
slutte mig til hende.
Tak, Pia

MVH Lene og Mollie

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 27-07-04 14:16

> [...]

ind
> til hendes kontorstol.) Lige nu ligger hun på min hovedpude, så nu vil jeg

På et tidspunkt snakkede jeg med en dyrlæge, som fortalte, at han i visse
situationer giver lykkepiller til dyr. Det var for eksempel når en i
familien var død. Han sagde, at det hjælper dyret til at komme over den
depression, der kan følge af et tab, som dyret ikke forstår. Måske det kunne
være en mulighed?

mvh. tina

Fra : lene

Dato : 27-07-04 19:47

"Tina Christoffersen" <>
> [...]
> familien var død. Han sagde, at det hjælper dyret til at komme over den
> depression, der kan følge af et tab, som dyret ikke forstår. Måske det

Hejsa Tina!
Tak for rådet, men det er nok ikke den måde jeg vil gribe sagen an.
Heldigvis har Mollie det allerede meget bedre og jeg ville hellere ty til
Bachs blomsterremedier hvis det var. Hos dyrlægen fik jeg en ny type Feliway
som netop går ind på psyken i positiv retning. Mollie har det klart bedre,
men du kan tro jeg er obs på hende.
Tak fra Lene og Mollie