Solbærgrød
Fra : Erling Nielsen

Dato : 25-07-04 11:40

Er der nogen der har en god opskrift på solbærgrød.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 25-07-04 22:23

"Erling Nielsen" <eh222@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en god opskrift på solbærgrød.

Jeg har lige lavet hindbærgrød efter denne opskrift, som jeg slet ikke ville
tøve med at bruge til solbær:

1½ kg. frugt
skylles, dækkes med vand og koger i ti minutter
Saften sies og måles op
1½ liter af saften smages til med sukker (300-400 gram) og bringes i kog
1 ps. jævningpulver (købes i Brugsen) udrøres med ½ liter saft eller vand
Gryden tages af varmen og jævningen røres i.
Efter tilsætning af jævning, må grøden ikke koge.

Jeg plejer at smide et par håndfulde hakkede mandler ned i grøden inden
jævning, det gør den ikke værre.

Når du har hældt den op i skålen(e), så drys et tyndt lag sukker over, så
trækker den ikke skind.

Hvis der bliver saft tilovers, kan du bruge den ligesom al anden saft,
fortynd med vand og drik den i sommervarmen.

Uha, det smager godt - god fornøjelse