Hotel i Beirut
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 25-07-04 10:25

Vi skal til Libanon i efterårsferien, og vil gerne høre, om nogen har været
der på det tidspunkt (uge 42). Hvordan er vejret?
Bør vi gå efter et hotel med udendørspool, eller er det alligevel for koldt?
Gode forslag til overnatning i Beirut? Vi er vant til at rejse budget, og
søger mest et overnatningssted som udgangspunkt for en uges
afslapningsferie, uden at vi dog vil betale 100 US pr. nat.
Forslag?
Også gerne forslag til ture i landet...

Hilsen

Pernille
-- ---------------
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Flinkesen

Dato : 25-07-04 11:32

> der på det tidspunkt (uge 42). Hvordan er vejret?
> Bør vi gå efter et hotel med udendørspool, eller er det alligevel for
koldt?

Det ser da ud til at være ganske varmt:

http://www.dmi.dk/dmi/verdensvejr.htm?city=400961001&country=Libanon

JK

Fra : Flash G

Dato : 26-07-04 19:53

Hvis i er heldige kan i sagtens booke et hotel med swimming pool, men der er
ikke noget der slår Beiruts beach resorts.
Vi var i beirut i påskeferien. Vi boede på et hostel i nærheden af Charles
Helou busstationen. Ert dobbeltværelse som lå tæt på 'centre ville' og
kostede 15 $ pr nat

Hvis det er muligt for jer at rejse ned i Syd-libanon er dette absolut en
tur værd. Se Deir el Kamar, Qana, Saida, Tyre, og ikke mindst chouf bjergene
hvor i kan finde nogle af de tilbageværende Cedertræer.
Jeg formoder at Baalbek, Byblos, Jeita Grotto etc. allerede er indberegnet i
rejseplanen.

I skal glæde jer, libanon er helt fantastisk

/Martin

Fra : Flash G

Dato : 26-07-04 19:55

Forresten. Jeg har været i Beirut af flere omgange, så for at svare på jeres
oprindelige spørgsmål, kan i sagtens bade i oktober.
Da jeg var dernede fra Juli til Februar, syntes jeg selv først at det
begyndte at blive koldt omkring december.

Men så kan man droppe badesytranden for at stå på ski

Skriv endelig hvis i har flere spørgsmål
/Martin

Fra : Flash G

Dato : 26-07-04 20:00

Dette er linket.

http://www.pension-alnazih.8m.com/

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 27-07-04 08:22

">
> Skriv endelig hvis i har flere spørgsmål

Det vil vi da gøre.

Her er blot to:

- Hvordan kommer man bedst og billigst fra lufthavnen til byen?
- Hvordan er infrastrukturen, dvs. hvordan kommer man rundt i Libanon?

Kennet

Fra : mj

Dato : 27-07-04 08:00

> I skal glæde jer, libanon er helt fantastisk

Det kan jeg kun være enig i glæd jer...
Takker for linket.. Det sted vil jeg overveje næste gang jeg tager til
Libanon...

Morten

Fra : Flash G

Dato : 27-07-04 20:29

Der er stort set kun en måde at komme ind til byen på fra lufthavnen. I
bliver nødt til at tage en taxi. Priserne fra lufthavnen er meget dyre, da
der ikke er den store mulighed for at kunne fange en 'service taxi' ( en
taxi hvor flere deles om køretøjet ) I skal under ingen omstændigheder
betale mere end $10, eller 15.000 Libanesiske lira.

Spørgsmålet mht. at komme rundt i libanon afhænger af hvor meget tid i har
til rådighed og hvor langt i skal. Hvis I har meget tid, er det muligt at
komme rundt med busser og service taxier, men ofte er det nærmest ikke
besværet værd med hensyn ti diskussioner om priser og lignende ( de
libanesiske taxichauffører er blandt de værst jeg har oplevet )

Fra Charles Helou stationen, kan man køre i langdistance taxier, for omkring
$10, til libanons større byer, inklusiv Tripoli, Baalbek, Zahle etc.

Til de længere ture lejede vi en bil. Prisen for billeje kan komme helt ned
på $20 - $30 med fri kilometer. Dette kan klart anbefales. Men pas på
trafikken, de kører som sagt bindegalt!

Hilsen Martin

Trafikken i Libanon kan kun siges at være fuldstændig sindsyg,