Apaceh problemer
Fra : Nis Sarup

Dato : 24-07-04 18:36

Hej alle,

Har lige posted nedenstående spørgsmål på MM. Men fandt ud af at jeg
egentligt havde mere travlt end jeg troede. Så jeg smider det også lige
her. Spredehagl og sån ;)

Min Apache bliver ved med at redirecte folk til den lokale adresse
(computernavn.local) når de ser på de sider jeg lægger i
WebServer/Documents. F. eks. hvis folk gerne vil se mine billeder
stikker jeg dem adressen http://123.456.789.000/billeder de bliver så
ført videre til adressen http://computernavn.local/billeder. Jeg kan
sagtens se billederne på sidstnævnte adresse, men andre der ikke er på
mit netværk har sværere ved det.

Hvordan får jeg den til at lader være med det?

--
Nis Sarup http://www.nis.sarup.dk/

Telepathetic (adj.); Being such a loser that you can be spotted a mile away.

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-07-04 20:23

In dk.edb.mac, Nis Sarup <myfirstname@mylastname.dk> wrote:

> [...]
> ført videre til adressen http://computernavn.local/billeder. Jeg kan
> sagtens se billederne på sidstnævnte adresse, men andre der ikke er på

Der er tre muligheder.

1. Slå UseCanonicaName fra (omkring linie 500 i http.conf).
2. Sæt ServerName til at være din IP-adresse (omkring linie 350 i
http.conf).
3. Sæt et slash for enden af URL'en du giver til folk der vil besøge
siden: http://123.456.789.000/billeder/

De to første kræver at du genstarter apache fra terminale med:

sudo apachectl graceful

Den skulle så gerne komme med dette svar:

/usr/sbin/apachectl graceful: httpd gracefully restarted

Så skulle de kunne se dine billeder.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Daemons did it

Fra : Nis sarup

Dato : 24-07-04 21:05

Tak begge to.
Jeg skrev min eksterne IP i ServerName og derefter virkede det. Både
med og uden det sidste slash.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-07-04 20:30

> [...]

> mit netværk har sværere ved det.
>
> Hvordan får jeg den til at lader være med det?

Hvis du har lavet en mappe med navnet "billeder" og lagt den i
"Documents" skal den korrekte URL se sådan ud:
http://123.456.789.000.dk/billeder/

altså med slash i enden.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-04 08:19

Nis Sarup <myfirstname@mylastname.dk> writes:

> stikker jeg dem adressen http://123.456.789.000/billeder de bliver så
> ført videre til adressen http://computernavn.local/billeder. Jeg kan

Husk den afsluttende skråstreg

http://123.456.789.000/billeder/

På sigt er en dyndns.dk konto en fin løsning.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Nis sarup

Dato : 25-07-04 13:22

Endnu et problem.
På en anden maskine bliver alle filer downloadet i stedet for vist i
browseren. min phpinfo.php fil bliver downloadet og ikke executed på
serveren.
Addtype deklarationerne til PHP er med i httpd.conf

Fra : Nis sarup

Dato : 25-07-04 19:21

Never mind. Tid til en reinstallering. Det er rigtigt nok at Mac OS X
kan køre næsten uafbrudt i årevis. Men ikke hvis man roder med det hele
:)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 09:40

> [...]

> Never mind. Tid til en reinstallering. Det er rigtigt nok at Mac OS X
> kan køre næsten uafbrudt i årevis. Men ikke hvis man roder med det hele

jo man skal bare rode tilbavs.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-07-04 09:56

In dk.edb.mac, Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> jo man skal bare rode tilbavs.

Noget jeg har lært at værdsætte er altid at tage backup af en conf-fil.

$ cp /etc/filjegkskaltilatfuckeop.conf /etc/filjegskaltilatfuckeop.conf.bak

Så kan man næsten altid vende tilbage til status før man fuckede den op
(:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Yes, yes, its called a design limitation

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 10:37

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Så kan man næsten altid vende tilbage til status før man fuckede den op
> (:

Jeg har lært konsekvenst en backup af hele /etc

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-07-04 22:14

> [...]

> serveren.
> Addtype deklarationerne til PHP er med i httpd.conf

Det kan være der bliver sendt en forkert header med filen. Hvilken
header bliver der sendt?

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."