Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Etableringskonto/skat
Fra : K. Nielsen

Dato : 24-07-04 09:33

Hej

Hvis man vil oprette en etableringskonto, kan man så med det samme ændre sin
forskudsregistrering for resten af året og hvornår skal man så senest
begynde indbetalingen på etableringskontoen?

Hvad sker der hvis man laver et fradrag på eks. 60.000 og kun får indbetalt
eks. 45.000. Jeg synes det er lidt uoverskueligt det info man kan finde på
t&s.

Skal man investerer 100.000 for at man er etableret?

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-07-04 16:57

"K. Nielsen" <lysthaab@mail.dk> wrote in message

> [...]
> forskudsregistrering for resten af året og hvornår skal man så senest
> begynde indbetalingen på etableringskontoen?

Jeg tror - uden at vide det - at ordningen med etableringskontoer er
bortfaldet. Jeg spurgte i hvert fald til ordningen i min bank og de mente
bestemt, at den mulighed ikke eksistere længere. De ville sende mig info,
hvis de fandt ud af andet, hvilket de ikke har gjort...

Sig (skriv) endelig til, hvis du ved noget andet.

--
Mvh, Lasse

Fra : K. Nielsen

Dato : 25-07-04 21:05

--
"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh, Lasse
>
> Det tror jeg bestemt ikke den er. Har lige tjekket hos min bank og der
står den stadig under indlån.

K. Nielsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-07-04 22:37

On Sun, 25 Jul 2004 22:05:08 +0200, "K. Nielsen" <lysthaab@mail.dk>
wrote:

Du har et problem med det sted hvor dit meddelelsessluttegn står. Dine
indlæg starter med "-- " hvilket angiver at det slutter der.

Men du skrev at kontoformen stadig er på oversigten hos din bank. Det
betyder blot at der oplyses hvad rentesatsen er for den pågældende
kontoform for eksisterende konti - ikke at der kan oprettes nye konti.

/Knud

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-07-04 21:39

> [...]

> ændre sin forskudsregistrering for resten af året og hvornår skal man
> så senest begynde indbetalingen på etableringskontoen?

Jeg mener du kan få ændret din forskudsregistrering. Der er ingen frist
for påbegyndelse af indbetalingerne, men hele 2004-beløbet skal være
indbetalt senest 15. maj 2005

> Hvad sker der hvis man laver et fradrag på eks. 60.000 og kun får
> indbetalt eks. 45.000.

Restskat / mindre overskydende skat på ca 5K.

> Skal man investerer 100.000 for at man er etableret?

Ja se f. eks
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=203167&vID=0&search=etable
ringskonto

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : K. Nielsen

Dato : 25-07-04 22:09

"Poul Christensen" <poulchr03@ofir-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> "K. Nielsen" <lysthaab@mail.dk> wrote in

> Jeg mener du kan få ændret din forskudsregistrering. Der er ingen frist
> for påbegyndelse af indbetalingerne, men hele 2004-beløbet skal være
> indbetalt senest 15. maj 2005

Og hvis man ikke når det, hvad så?

> Restskat / mindre overskydende skat på ca 5K.

Hvordan kan det blive overskydende skat?

Fra : Poul Christensen

Dato : 26-07-04 19:34

> Hvordan kan det blive overskydende skat?

Læg mærke til at der står MINDRE oversk. skat, dvs at en eventuel
overskydende skat bliver mindre som følge af manglende indbetalinger på
etaberingskontoen.

Etableringskontoordningen eksisterer fortsat og er netop blevet forbedret.
Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 26-07-04 22:49

"Poul Christensen" <poulchr03@ofir-dk.invalid> wrote in message

> Etableringskontoordningen eksisterer fortsat og er netop blevet forbedret.

Søreme så. Jeg skal vist lige have fat i de dovne rådgivere i min bank.

http://www.tax.dk/pjecer/etableringskonto.htm

--
Mvh, Lasse