Tilføjelse til "Frysning" af ramme og krit~
Fra : Anne Marie

Dato : 23-07-04 18:03

Hej.

Lige et spørgsmål mere. Når man på siden klikker på miniaturen, dukker
billedet op i et vindue, der fylder hele skærmen, og så ellers med hvid
baggrund.
Kan man ikke indstille det således, at det vindue billedet popper op i, har
ca. samme størrelse som selve billedet og så placerer sig centreret, så man
stadig kan se selve hjemmesiden omme bagved??

Hilsen Anne Marie

Fra : Gevaldi

Dato : 23-07-04 20:03

Anne Marie skriblede:
> [...]
> i, har ca. samme størrelse som selve billedet og så placerer sig
> centreret, så man stadig kan se selve hjemmesiden omme bagved??

Jo, det kan man godt og du kan læse noget
om det her med javascripts
http://www.html.dk/scripts/javascript/00023/

Du kan også selv definere størrelsen, placeringen
og baggrundsfarven ved selv at skrive koden som
f.eks. nedenstående:

<head>
</head>

--
/Gevaldi

Fra : timm

Dato : 24-07-04 09:17

Anne Marie wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ca. samme størrelse som selve billedet og så placerer sig centreret, så man
> stadig kan se selve hjemmesiden omme bagved??

Ja, du skal have lavet en kode til et pop-up vindue. Det letteste er at bruge
en generator. Du kan jo prøve dette Online Tool:

http://www.a-begynder.dk/tools/pop-up/pop-up.htm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anne Marie

Dato : 24-07-04 16:49

Super Tak for linket !!

Fra : Anne Marie

Dato : 24-07-04 20:45

Hjæææææælp - jeg føler mig noget dum, men bliver lige nød til at spørge:
Hvordan kan det være, at det er selve html koden der dukker op inde på
siden, i stedet for det planlagte pop-up vindue?? Hvad er det lige jeg gør
forkert???

Hilsen Anne Marie