"Frysning" ramme og kritik af side??
Fra : Anne Marie

Dato : 23-07-04 17:56

Hej.

Jeg har endelig langt om længe fået udgivet min hjemmeside.

Jeg synes selv den er blevet ganske god, men vil meget gerne have tips og
ideer til forbedringer - er sikker på der er mange ;-o) Vil i mon være
flinke at kigge forbi??
www.hoeythomsen.dk

Jeg har et problem, jeg ikke selv kan løse ved hjælp af div. hæfter og ikke
mindst "Hjælp" i Frontpage. Jeg vil gerne have rammen i venstre side med
menupunkterne, til at følge med siden når man scroller op og ned. Hvordan
"fryser" jeg den fast??

Håber at høre fra jer.

Venlig hilsen Anne Marie

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 23-07-04 20:34

Anne Marie wrote:
> [...]
>
> Jeg synes selv den er blevet ganske god, men vil meget gerne have tips og
> ideer til forbedringer - er sikker på der er mange ;-o) Vil i mon være

Du har gjort en fantastisk jobb! Det virker som du
har lært deg litt HTML også, ikke bare Frontpage?
Hunden er bedårende, og sidene er behagelige å se
på, rene og pene og gir et meget hyggelig
inntrykk! Den nest beste FP-siden jeg har sett
hittil...
Jeg liker også godt at man kan legge inn link til
sin hjemmeside i gjesteboken. Jeg liker ihvertfall
å skaffe meg litt ekstra reklame på den måten...

Det eneste jeg har å pirke på med hensyn til
utseendet, er at det er litt liten kontrast mellom
skriften og bakgrunnen. Gjør bakgrunnen litt
lysere, eller teksten litt mørkere.

links.htm: La den nederste tabellen ha samme
utseende som den øverste.
Kennel Melicmark, Dansk Politihundeforening, og
Hundeskolen trofast: Gjør adressen til disse til
linker.

Thomsen - Links</title>
Hundearbejde</title>
og så videre.

Hvis du fjerner alle font-taggene, og lærer deg
CSS, behøver du bare å oppdatere en fil, for å
forandre på alle sidene på en gang. Men da må
font-taggene vekk!
(Og siden du har planer om utvidelse av siten, kan
det være smart å tenke på...)
144 forekomster av <!--mstheme--> på én side
trenger du heller ikke...

> [...]
> menupunkterne, til at følge med siden når man scroller op og ned. Hvordan

Du kan sikkert få hjelp til dette her inne, men
personlig synes jeg sidene funger veldig bra sånn
som de er nå (jeg synes ikke det er "viktig"....)

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : timm

Dato : 24-07-04 09:14

Anne Marie wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> menupunkterne, til at følge med siden når man scroller op og ned. Hvordan

Det er netop fordi, det IKKE er en ramme du har brugt. Hvis du vil have
menuen til at "følge med" skal du lave et frameset (rammeset) og sætte
menuen og siden ind i. Du skal dog være opmærksom på, at søgemaskiner ikke
altid har det så godt med frameset.

Læs mere om rammesider med FrontPage her:

http://www.a-begynder.dk/frontpage/tutorial/08_rammesider.htm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anne Marie

Dato : 24-07-04 16:48

Hm, jeg kan høre på flere, at de ikke bryder sig specielt meget om sådanne
rammer. Havde ikke lige overvejet, hvor irriterende sådanne også kan være,
hvis forbindelsen er lidt langsom, for så flytter de jo med i ryk.

Jeg beholder dem bare som de er nu
Tak for dit svar Tim.

Hilsen Anne Marie

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 24-07-04 09:44

Anne Marie skrev:
> Jeg synes selv den er blevet ganske god, men vil meget gerne have
> tips og ideer til forbedringer - er sikker på der er mange ;-o)
> Vil i mon være flinke at kigge forbi??
> www.hoeythomsen.dk

Du har brugt baggrundsfarven m.m. fra et FP-tema, som i min
(spanske) FP hedder Gráficos circulares. Hvorfor bruger du ikke ogå
de fine knapper, der er i temaet (se f.ex.
http://home.tiscali.dk/8x095009/)

> [...]
> rammen i venstre side med menupunkterne, til at følge med siden
> når man scroller op og ned. Hvordan "fryser" jeg den fast??

Det skal du ikke gøre, det ser ikke godt ud (efter min mening).

> Håber at høre fra jer.
>
> Venlig hilsen Anne Marie
thomas

Fra : Anne Marie

Dato : 24-07-04 16:46

Hej Thomas.

Fin side Den dag jeg startede op med at lave siden, kunne jeg faktisk
ikke lige finde ud af det, så jeg droppede det, for at komme videre med at
får skrevet noget tekst og sat nogle billeder ind.
Men jeg synes faktisk også, at de er pæne, så måske jeg skulle overveje at
sætte mig lidt mere ind i det.... nu skal der lige afholdes sommerferie
først, så får vi se.

Tak for dit svar
Anne Marie.