Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Atlon XP computer med Point og View Geforc~
Fra : Poul

Dato : 22-07-04 15:14

Hejsa

Et nødråb fra en, der mener at have prøvet alt !

Mit problem:

Kan ikke køre Quake 3, Unreal Tournament 2003, eller 3Dmark 03 uden at
computeren fryser/låser sig. Grafikkortet har ingen fejl, da det
efterfølgende er testet af fabrik + på en anden computer.

Jeg har tidligere kunnet køre spillene på min egen computer med dette
grafikkort, og jeg har ikke lavet nogen hardware- eller softwareændringer.

Alt virker perfekt, hvis jeg i stedet installerer mit andet grafikkort, som
er et Geforce 2 MX/MX 400.

Min konfiguration af min Medion PC:

Windows XP Professional med service pack 1

BIOS-version/dato: Award Software International, Inc. 6.00 PG, 19-11-2001

Bundkort: MSI 6382 med VIA-chipsæt KT266/VT8366 OG VT 8233 og AGP X 4

512 mb DDR-ram

AMD Athlon(tm) XP 1700+ 1.5 GHz

Grafikkort: Point of View Geforce FX 5600 med 256 mb ram (kører opløsning
1024 x 768 ved 75 hrtz.)

Direct X 9b installeret

Sony TV tilsluttet TV-out på grafikkortet (kører clon-mode)

Det her har jeg prøvet/anden baggrundsinformation:

a.. Sendt grafikkortet til IT-firma + afprøvet det i en anden computer
b.. Nyeste bios + prøvet med både optimized og safemode default
c.. Prøvet diverse andre biosindstillinger, herunder fastwrite on/of.
d.. Nyeste bundkortdrivere
e.. Ingen hardwarekonflikter, ingen fejlmeldinger i windows´ fejllog
f.. Alle test med dxdiag (DirectX -tool) giver ingen fejlmeldinger
g.. Prøvet med både nyeste og ældre Nvidia- drivere
h.. Køler på grafikkort er tilsluttet, ingen overclocking
i.. Lavere opløsninger, samt anden windows-kompabilitetsmode er forsøgt
(har jo også virket tidligere uden sådanne ændringer)
j.. Støvsuget AGP-slot + sikret at kortet er trykket helt på plads
k.. Reinstalleret windows (ren installation) + bundkort drivere +
grafikkort drivere - Virker stadig ikke !
Jeg har næsten givet op, men håber der er en hjælpsom sjæl her på nettet.

v.h.

Poul

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-07-04 21:02

"Poul" <tilmeld21b@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort drivere - Virker stadig ikke !
> Jeg har næsten givet op, men håber der er en hjælpsom sjæl her på nettet.

Et gæt -- din PSU -- Det kunne være den der ikke kan levere saft nok til
kortet, men det er altså bare et gæt fra min side. Hvis den kan køre med et
andet, og mindre grafikkort, må det jo være noget andet end lige selve
opsætningen der er galt. Hvor stor er din PSU ??

Jesper

Fra : Poul

Dato : 22-07-04 22:10

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@UPSpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41001d3a$0$66476$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> andet, og mindre grafikkort, må det jo være noget andet end lige selve
> opsætningen der er galt. Hvor stor er din PSU ?

Det ved jeg faktisk ikke, og jeg tror faktisk at jeg er nødt til at
afmontere den for evt. at finde et mærkat der siger noget herom.

Men den har jo virket tidligere............

Jeg bruger strøm til 2 harddiske, 2 optiske drev, et floppydrev,
grafikkortet + naturligvis selve bundkortet.

v.h.

Poul

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-07-04 23:01

> [...]
>
> Jeg bruger strøm til 2 harddiske, 2 optiske drev, et floppydrev,
> grafikkortet + naturligvis selve bundkortet.

Ja, men tror du ikke det nye grafikkort bruger noget mere strøm end det du
brugte før, og hvis så PSU'en var belastet til lige før max med det gamle,
så er der jo ikke langt før den bliver overbelastet af det nye kort. Ja
altså det er stadig kun noget jeg gætter mig til.

Jesper