En sørgelig historie, men en masse uopklar~
Fra : Tina Jensen

Dato : 22-07-04 08:25

Min kæreste, Charma ( min norske skovkat) og jeg er tilflytter til
Skibby. Vi flyttede til i slutningen af maj i år, Efter 2 år, kunne jeg
endelig lukke min kat ud i naturen. Han var meget skeptisk til at starte
med, men det gik hutigt over. Der gik ikke lang tid før han var væk, i
nogle dage, men kom heldigvis helskindet hjem. Efter et sykke tid stak
han af igen, og jeg håbede selvfølgelig han sagtens kunne finde hjem
igen. Der gik lidt over 3 uger, med mange lange aftenture i håb om at
finde ham, men der var ingen spor af ham overhovedet. I weekenden da det
var godt vejr, sagde jeg til min kæreste at Charma ville komme hjem, for
han var muligvis blevet lukket inde i skur, og stort set alle carporte
m.m stod pivåbne samme dag.
Charma ville havde været kommet hjem, hvis der var ingen der havde
fundet ham. Uheldigvis bliver han fundet kort fra hvor vi bor, og hun
tager ham i god tro til den lokale dyreklinik lørdag eftermiddag. I går
bliver vi ringet op, med den besked han er blivet aflivet. Jeg spørger
ham hvorfor vi først er blivet kontaktet nu, eftersom han havde mit
mobilnummer, og kunne have kontaktet os da han havde fået ham bragt ind.
Dyrlægen svarer han ikke har mit nummer, hvorefter jeg må spørge ham om
der er to dyreklinikker i Skibby, da jeg havde fået lagt en seddel i
skranken hos én. Nej det er da ikke svarer han, og desuden havde han
ikke set en seddel, men han ville lige undersøge det. Kort tid efter kom
han tilbage, og måtte beklage, for der lå en seddel med øremærkningen og
mit mobilnummer. Det havde han ikke lige set. Jeg spurgte hvornår han
havde aflivet min kat, og han svarer usikkert at det nok var søndag. Min
kæreste og jeg blev enige om vi ville tage op til klinikken for at tale
med den dyrlæge der havde aflivet vores kat, og for at se om det var
nødvendigt han var blevet aflivet.
Assistenten tager imod os, og siger at vi skal være klar over at Charma
har været frosset ned og er ikke noget kønt syn. Da vi kommer ind i
lokalet, ligger min elskede kat på bordet, fin i pelsen udover lidt
snavs. Hans pels er lige så blød som den altid havde været. Jeg spørger
assistenten om hun kan se hvornår han var blevet aflivet, og det var han
så kort tid efter han var kommet ind på klinikken og ikke om søndagen
som dyrlægen mente. Hun siger han er ny, og han ikke kendte alle
procedure endnu, men normalt kontaktede man ejeren før man aflivede.
Dyrlægen kommer ind og viser os grunden til han mente Charma skulle dø.
På højre bagpote var den et sår, ca 2-3 cm langt, der var ikke meget hud
tilbage, og man kunne se indtil brusken. Hvis der havde været lidt mere
hud kunne han havde syet det og poten havde muligvis helet. Men han
mente at det var ikke værd at forsøge. Udover såret havde han det fint
omstædighederne taget i betragtning. Han var dehydreret, selv om det
havde regnet så meget ( hvilket tyder på han har været lukket inde) og
mager fordi han ikke havde fået mad i et stykke tid. Set fra en dyrlæges
mening, mente han det mest forsvarligt at aflive ham. Set fra min side
som ejer, mener jeg at han burde have givet ham lidt mad, vand og lade
ham sove natten over. Gå ud i skranken for at se om der var nogen der
savnede katten, og lade dem tage den beslutning hvorvidt han skulle leve
eller ej. Hvis han bare havde kigget efter, kunne jeg i det mindste
havde nået at få sagt farvel ordentlig, og holdt ham en sidste gang,
istedet for at stå med en frossen kattelig.
Nu sidder jeg tilbage med et hul i mit hjerte og tænker hele tiden hvis
nu. Hvis han bare var kommet hjem, og jeg selv havde været oppe med ham
til dyrlægen, ville han havde gjort en større indsats? Må han
overhovedet aflive en kat der er øremærket uden at kontakte ejeren? (
dyreværnsloven § 20 stk 2
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_ACCN/A19910038630-REGL)
Hvis han ikke havde været ny, og han kendte procedurene, ville vi blive
kontakte inden? Hvis han havde ladet Charma sove natten over, ville han
være i live nu?
Hvis dyrlægen havde mere erfarring, da han var meget ung, ville han lave
sin beslutning om? Efter han har set os, og set hvor meget vi holdt af
Charma, ville han have vist en større interesse for at hele Charmas pote?

Jeg har tusindvis af disse spørgsmål der bare kører inde i mit hoved.
Det er forfærdeligt. Charma jeg savner dig så ufattelig meget......du
havde et helt liv foran dig. Jeg ville ønske jeg kunne spole tiden
tilbage og søge alle folks carporte igennem til jeg fandt dig...

Tina Jensen

Til minde om Charma der altid kunne sætte et smil på vore læber

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 09:10

Tina Jensen skrev i <news:40ff6bb049a62@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> eller ej. Hvis han bare havde kigget efter, kunne jeg i det mindste
> havde nået at få sagt farvel ordentlig, og holdt ham en sidste gang,
> istedet for at stå med en frossen kattelig.

Dumme dyrlæge. Jeg sidder og er lige ved at tude.
Sagde han overhovedet undskyld? Tilbød at betale for en
ny kat eller noget? Havde han ringet til øremærkeregistret
eller?

> havde et helt liv foran dig. Jeg ville ønske jeg kunne spole tiden
> tilbage og søge alle folks carporte igennem til jeg fandt dig...

Åh hvor jeg føler med dig. Ved slet ikke hvad jeg skal sige.

Jane - meget trist
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Sussie J

Dato : 22-07-04 09:16

Jeg ville ikke lade den dyrlægen (eller klinikken, som jo
har ansvaret for den uerfarene dyrelæge) slippe afsted
med det.

Jeg ville gå efter et erstatningskrav - selvom det ikke bringer
din kat tilbage, så kan det være dyrelægen/klikken for banket
ind at simple procedure/love for fremtiden SKAL overholdes.

Hilsen

Sussie Jørgensen

Web : http://www.loppemarked.dk

E-mail : admin@plasmic.dk

Fra : Tina Jensen

Dato : 22-07-04 09:32

> [...]
>

> "Tina Jensen" <tinajensenKATTE@BAKKEemail.dk> wrote in message

> Jeg er ved at undersøge hvorvidt det er lovligt at aflive en kat der er
øremærket, uden at kontakte ejeren først. Har kontaktet dyrens beskyttelse,
de henviste mig til de danske dyrlæger. Da jeg kontaktede dem, var ham der
havde med loven at gøre på ferie, og kommer først tilbage mandag. Så jeg kan
ikke rigtig komme videre før mandag. Med mindre der er nogen der har nogen
foreslag hvor jeg ellers kan få rådgivning ang. dyreværnsloven??

Med venlig hilsen
Tina Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 09:57

Tina Jensen skrev i <news:40ff7b743fed7@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> mindre der er nogen der har nogen foreslag hvor jeg ellers kan få
> rådgivning ang. dyreværnsloven??

dk.videnskab.jura måske?

Jane - stadig trist og også hævngerrig over dyrlægen
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Tina Jensen

Dato : 22-07-04 11:23

> Jane skrev:

> dk.videnskab.jura måske?
>
> Jane - stadig trist og også hævngerrig over dyrlægen
> --
> æbleskrog.dk
> xn--bleskrog-i0a.dk

Har du er link til en hjemmeside??

De ansvarlige for denne handling er;

Skibby Dyrklinik
Elmevej 4
4050 Skibby

Assisten virked sød og dygtig. Dyrlægen, bliver jeg nødt til at tro på,
har aflivet ham i bedste mening. Men det ændre ikke det fakta at såret
ikke var større en det burde kunne limes eller syes sammen.
Min kæreste og jeg skriver et læserbrev til lokalavisen, og vi sender et
billede af vores nye killinger til klinikken, med tlfnummer og beskeden
om at hvis de nogensinde for dem ind på klinikken skal de ringe før de
selv tager en beslutning så drastigt.
Jeg kunne forstå dyrlægens reaktion og handling hvis Charma pote hang i
tråde, eller han vare kvæstet på andre måder. Jeg ved at katte kan
spinde i enhver situation, også selvom de har smerter, men nu kender jeg
min kat så godt, og han er jordens største piveskid. Han hyler hvis han
ikke har det godt, og det var ikke tilfældet ved dyrlægen. Han fortalte
mig han spandt og var meget kælen, en adfærd han altid har haft, og det
var det der var ekstremt dejligt ved ham.
Den nat han kom hjem efter hans første rundtur i Skibby, hylede han
indtil han lå i sengen ved min side.
Jeg vil aldrig stille spørgsmål om han skulle aflives hvis han led og
der intet kunne gøres, men i denne situation har jeg ikke været med til
at træffe det valg, og efter at have set hans lig, føler jeg at hvis
der var blevet gjort en indsats ville han have haft det godt den dag i
dag.

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 19:44

Tina Jensen skrev i <news:40ff959dbbd20@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> Min kæreste og jeg skriver et læserbrev til lokalavisen,

Godt! Send gerne en kopi til gruppen!

Jane - håber dyrlægen siger op
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 19:50

Tina Jensen skrev i <news:40ff959dbbd20@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> Skibby Dyrklinik

Kunne jo være interessant at skrive et læserbrev til
http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svildd.html&2
for åbenbart har han en læserbrevkasse om dyr på nettet...

Jane - sur på dyrlægen
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Doris

Dato : 22-07-04 09:23

Jeg føler virkelig med dig Tina og jeg syntes ikke du skal stoppe her, men
lad den f........ dyrlæge stå til ansvar for hvad han har gjort, hvem bliver
den næste, han gør det samme med.
Stor medfølelse herfra og knusser fra alle
misserne.
P.S. hvis du er interresseret venter en af vores katte killinger, de er
godt nok ikke ægte., men sidste kuld lignede norske skovkatte.

Fra : Tina Jensen

Dato : 22-07-04 09:40

> [...]
> P.S. hvis du er interresseret venter en af vores katte killinger, de er
> godt nok ikke ægte., men sidste kuld lignede norske skovkatte.

Til alle der har læst mit indlæg og føler med jer. Jeg takker for den
tid i gad at bruge på at læse min historie. Det hjælper at komme ud med
det.

Jane> Nej han sagde ikke undskyld, men stod fast ved sin beslutning, og de
prøvede først at finde frem til os mandag....der var det alt for sent og han
blev sikkert frosset ned kort efter han blev aflivet.

Doris> Vi snakker om at få en norskskovkat senere hen, men vi venter lidt. I
torsdags købte vi to killinger for at Charma skulle have selskab. Jeg havde
glædet mig til de skulle lege sammen da Charma var meget glad for andre
katte, men da vi boede i lejlighed måtte vi kun have en..De 2 nye killinger
tager lidt af smerten.

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 09:59

Tina Jensen skrev i <news:40ff7d6653a7a@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> Jane> Nej han sagde ikke undskyld, men stod fast ved sin beslutning,

Sikke en... grrrrr har du ikke lyst til at offentliggøre
navn og klinik på hjemmesiden med en advarsel hvis folk
kommer forbi?

Jeg håber han kan dømmes for noget!

Jane - gal på idioten
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : jytte jensen

Dato : 22-07-04 10:23

> Til alle der har læst mit indlæg og føler med jer. Jeg takker for den
> tid i gad at bruge på at læse min historie. Det hjælper at komme ud med
> det.

Jeg bakker dig helt op i at han ikke skal slippe!! Jeg er enormt gal
over den uansvarlighed han har udvist, og hans alder er ingen
undskyldning.
Du kunne måske prøve at konfrontere ham, med disse indlæg, omkring hans
handling? Tag et print og vis ham det. Ret din vrede mod ham og ikke
indad.
Jeg er heller ikke enig med Marianne i at man ikke kan forvente at han
skulle se en seddel. Dyrlægerne deltager jo i øremærkningen, så må de jo
også deltage når en kat er væk, det er efter min mening en del af deres
arbejde, at tjekke hvad der ligger på skranken.

venlig hilsen
Jytte Jensen

jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-07-04 15:49

Jytte skrev
<Jeg er heller ikke enig med Marianne i at man ikke kan forvente at han
skulle se en seddel. Dyrlægerne deltager jo i øremærkningen, så må de jo
også deltage når en kat er væk >

Ja og deres deltagelse i det bør netop være at kontakte registret, det er jo
derfor der er et register. De fleste af de dyrlæger jeg i tidens løb har
brugt har et rend ud og ind af døren hele dagen, som regel er der også flere
ansatte som
alle farer mere eller mindre rundt, det kan da godt være at jeg er galt på
den men jeg ville aldrig forvente/løbe an på
at alle på pågældende klinik var klar over at jeg savnede min kat, og slet
ikke hvis de ikke havde kendt mig og katten gennem længere tid, de er trods
alt også kun en slags mennesker.

At det så er en tragisk oplevelse for Tina kan der slet ikke være tvivl om,
heller ikke at en dyrlæge som ikke omgående checker et øremærke og kontakter
registreret er et inkompetent fjols. Men igen hele ideen med registret
er at folk, også dyrlæger der "finder" katte skal kontrolere
registreret, ikke div. løse sedler.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Flemming N.

Dato : 22-07-04 17:10

On Thu, 22 Jul 2004 16:49:23 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> wrote:

> Men igen hele ideen med registret
>er at folk, også dyrlæger der "finder" katte skal kontrolere
>registreret, ikke div. løse sedler.

jeg er ikke enig, hvis dyrlægen kan tage asvaret med at aflive dyret
kan han også tjekke om den er meldt savnet, især hos dem selv...

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 22-07-04 09:37

Åh, nej, Tina .. hvor var det en skrækkelig historie !!!!! Jeg sidder her og
tuder .. hvor er det dog forfærteligt !! Som de andre, vil jeg sige, at du
må gå videre med det her ! Det kan ikke være rigtigt når katten er
øretatoveret, at man ikke bliver kontaktet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg føler med dig !!!

Knus fra Pia og misserne

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-07-04 09:42

Hej Tina

Det var dog en trist historie, en oplevelse som jeg kan forestille mig må
være svær at komme over, det virker så
meningsløst.

Havde du meldt flytning til øremærke-registret ? Hvis
dyrlægen havde kontaktet registret og du ikke kunne findes på gammel adr.
tror jeg ikke at der er noget retsligt at gøre, selvom du havde lagt en
seddel med mobilnr.
hos dyrlægen. Jeg kan ikke forestille mig en nogen dyrlæge uanset hvor ung
og nyuddannet, ikke ved at
katte (og hunde) skal checkes for tattoo /chip, men jeg tror også at de
fleste vil checke registret, men ikke nødvendigvis sedler som er lagt af
folk de ikke kender,
det ville nok være for uoverskueligt, og det er jo derfor
at der er et register.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tina Jensen

Dato : 22-07-04 10:02

> [...]
> Mahatma Ghandi
>
> Vi havde ikke meldt flytningen, men vi har stadigvæk det samme tlf.
nummer. Jeg ved ikke hvorvidt det vil ændre sagen, men de prøvede først at
kontakte os mandag. Der havde han havde været død i mere end 24 timer.

Skibby er en meget lille by. Og det tog ham under 2 minutter at gå fra
vores telefonsamtale til han kom tilbage og sagde at han kunne godt se
der lå en seddel. Så det er jo ikke fordi min seddel var en ud af mange.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-07-04 15:35

Tina skrev
<Vi havde ikke meldt flytningen, men vi har stadigvæk det samme tlf.nummer.
Jeg ved ikke hvorvidt det vil ændre sagen, men de prøvede først at kontakte
os mandag. Der havde han havde været død i mere end 24 timer.>

Ja så kan han ihvertfald ikke bruge det som undskyldning,
fik du udleveret katten ? jeg tænker på hvis du vil køre en sag på ham vil
det nok være godt at kunne bevise at det
ikke var nødvendigt at aflive katten på grund af skader eller sygdom.

Har du overvejet at kontakte Kattens Værn og Inge's
kattehjem det er de to der står for registreringen af katte kunne jeg
forestille mig at de måske kunne være med til at "lave lidt larm" over det,
for det er jo fuldstændigt ligegyldigt at mærke sine katte hvis de alligevel
bare bliver aflivet uden at man gør forsøg på at finde ejeren.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 19:45

Marianne Hellemose skrev i

> [...]
> det, for det er jo fuldstændigt ligegyldigt at mærke sine katte hvis
> de alligevel bare bliver aflivet uden at man gør forsøg på at finde

Bestemt! Jeg bliver da nervøs for min kats fremtid hvis hun
blev væk for mig!

Jane - meget bekymrende og larmende
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : jytte jensen

Dato : 22-07-04 21:02

> Jane skrev:
> Marianne Hellemose skrev i

> Bestemt! Jeg bliver da nervøs for min kats fremtid hvis hun
> [...]

Måske kunne du også kontakte dyrlægens branceforening. jeg ved ikke lige
hvad den hedder, men nogle dyrlæger skriver et eller andet sted i deres
klinik at de er medlemmer. ring evt. til dyrlægen og spørg.
Det kunne være meget interessant at høre hvad de havde at sige til denne
historie ! De må jo tage stilling til det etiske i dette her, og måske,
om ikke andet give idioten en reprimande.

venlige hilsner
Jytte Jensen

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Flemming N.

Dato : 22-07-04 11:22

On Thu, 22 Jul 2004 09:24:32 +0200, Tina Jensen
<tinajensenKATTE@BAKKEemail.dk> wrote:

> I går bliver vi ringet op, med den besked han er blivet aflivet.

Jeg er vildt chokeret over at man afliver en øremærket kat så
hurtigtr, ja selv uden øremærkning burde man prøve at finde frem til
ejeren og når I nu ligefren havde kontaktet dem før de aflivede
ham, er der slet ingen undskyldning for at man tog det skridt...

Mvh og trøste knus fra,

Flemming

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-07-04 15:38

Er virkelig ked af det på dine vejne. Det bør ikke kunne ske

Dyrlæger er jo også mennesker, og kan begå fejltagelser. Men den her er
altså langt ud over det. De SKAL da tjekke om katten har øretato eller
chips, med mindre den ligefrem ligger og lider og bare skal have fred her og
nu.

Det er godt nok trist læsning. Er ked af det på dine vejne.
Hvis du har energien synes jeg du skal forfølge det, men forstår godt hvis
du ikke orker.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : lene

Dato : 22-07-04 16:19

Du milde moster!!!
Stakkels pus, stakkels dig!!
Vreden skyller op i mig, og jeg håber f.... at dyrlægerne lige undersøger
hvis katten er, inden de ligefrem afliver den "herreløse". Håber du
forfølger denne, i mine øjne, fatale fremgangsmåde. Tænk (fra kattens side),
ENDELIG at blive fundet, og så blive taget fra denne verden!
Kærlig hilsen og tanker fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser!!!

Fra : Jysch

Dato : 22-07-04 16:53

> [...]
>
> Tina Jensen
>
> Til minde om Charma der altid kunne sætte et smil på vore læber

Åh Tina, jeg føler med dig og sidder her med tårer i øjnene.
Det er hårdt når man skal tage afsked med sine dyr, men det er endnu hårde
når man ikke - slet ikke selv kan få lov til at træffe afgørelsen.

Knus Jysch

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 22-07-04 22:39

<klip den sørgelige historie om Charma>

Kære Tina

Min dybeste medfølelse ....

Personligt var jeg fluks gået til EkstraBladet og/eller BT, det lyder helt
grotesk at den slags kan ske!!

Samt som andre har foreslået, klaget til Dyrlægernes *et-eller-andet* ..ja
jeg havde simpelthen klaget og klaget i en uendelighed alle vegne....

Uanset hvilken tilstand katten har været i, så er øremærkningen jo en
katteejers eneste "garanti" for at man ved hvad der sker med ens
dyr....desværre har jeg oplevet at Falck, der som bekendt samler påkørte dyr
op, har udtalt at de IKKE tjekker katte for mærkninger...SÅ brokkede jeg
mig, og bad om at tale med hans chef...hvorefter han lige bad om lov til at
undersøge det, og meldte tilbage at de skam tjekker...right! Men lad os håbe
det, i det mindste.

Mange tanker og min allerstørste medfølelse til dig...

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-07-04 00:27

On 2004-07-22 23:38:41 +0200, "Miver og Mulle's mor Heidi"
<katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> said:

> Samt som andre har foreslået, klaget til Dyrlægernes *et-eller-andet*

Den Danske Dyrlægeforening, måske?
http://www.ddd.dk

Lykke til
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 23-07-04 22:36

Ligesom de andre er jeg rystet over at dyrlægen ikke checkede katten
for øremærkning. En ting er at han ikke tænker over at der kan være en
seddel i skranken om en bortløbet kat, men at han ikke starter med at
checke for mærkning har jeg svært ved at forstå og acceptere. Så er der
jo ikke en snus sikkerhed i at mærke sine katte.
Derudover er jeg ked på dine vegne af at du har mistet din kat.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 24-07-04 17:26

On Thu, 22 Jul 2004 09:24:32 +0200, Tina Jensen
<tinajensenKATTE@BAKKEemail.dk> wrote:

>Må han
>overhovedet aflive en kat der er øremærket uden at kontakte ejeren?

Det kan jeg ikke svare dig 100% på, men jeg har da stået med en kat
som ikke stod til at redde (hjerneblødning) og dyrlægen der kom og
afhentede den i mit hjem tog den med til observation. Hun ville under
ingen omstændigheder aflive katten (heller ikke selvom det vist stod
klart for enhver, at den aldrig ville blive til kat igen) uden ejerens
tilladelse. Gudskelov gik der under et døgn før ejerne kom retur (det
var mine forældres kat jeg passede) og min mor kunne så ringe til
dyrlægen og straks få den stakkels kat aflivet.

Jeg mener at have hørt noget om at der før har været sager med
dyrlæger der har aflivet katte uden først at kontakte ejerne, og det
indtryk jeg fik dengang var at det måtte man altså ikke.

det er ellers en grum historie, og jeg sidder tilbage med en lidt
dårlig smag i munden, for hvorfor i alverden skal vi lade vores dyr
øretatovere, hvis der alligevel ikke er nogen der gider at tjekke det?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 20-08-04 23:25

Hej Tina

Jeg har først læst dit indlæg nu, men jeg er rystet!

Jeg håber at du er gået videre med sagen og at den inkompetente nar
(undskyld sproget) af en dyrlæge i det mindste får en reprimande der vil
noget!

ØV ØV ØV! Hvor er det dog træls ikke at kunne stole på en dyrlæges
kompetencer!
Jeg kan sætte mig ind i at "et alm menneske" ikke tænker over om der er
chip/øremærkning, men at en dyrlæge som er vant til denne fremgangsmåde
handler sådan virker på mig som fuldstændig ansvarsløst!

Håber at du er kommet ovenpå igen! Og håber at du poster det her hvis
der sker yderligere i "sagen"

Mange tanker til jer

Annemette Engell Hansen
www.norskeskovkatte.info