Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kontrolkode på nye dankort
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 15:35

Jeg har lige fået tilsendt et nyt Dankort, og skulle som jeg plejer til at
betale med dette over Internettet, da jeg til min overraskelse ikke kunne
finde min kontrolkode på 3 cifre...

Kan det passe, at man ikke kan betale med de nye Dankort over nettet, da det
jo kræver både kortnummer, udløbsdato og kontrolkode?

Michael. Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 16:47

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40fe7f2d$0$12550$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
det
> jo kræver både kortnummer, udløbsdato og kontrolkode?

Jep. Det er noget med a PBS arbejder på at løse dette.

M.v.h.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-07-04 18:20

On Wed, 21 Jul 2004 17:46:56 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>det
>
>Jep. Det er noget med a PBS arbejder på at løse dette.

Er du sikker på at det ikke står der? På mit nye VISA/Dankort står det
i underskriftfeltet og der skulle vel ikke være forskle på de to
typer?

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 18:43

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at det ikke står der? På mit nye VISA/Dankort står det
> i underskriftfeltet og der skulle vel ikke være forskle på de to
> typer?

Jep.

Udover min underskrift, står der kun "underskrift" (side-om-side) i dette
felt.

Michael Sørensen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 24-07-04 01:04

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> wrote in message

> Udover min underskrift, står der kun "underskrift" (side-om-side) i dette
> felt.

Sikkerhedskoden er på mit kort, men det står ikke samme sted, som det stod
på de tidligere kort. Det er gemt lidt væk. Har du ledt grundigt efter 3
tal, der står for sig selv på bagsiden?

--
Mvh, Lasse K

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 01:56

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> på de tidligere kort. Det er gemt lidt væk. Har du ledt grundigt efter 3

Hej Lasse,

ja jeg har kigget grundigt efter. Jeg har også set nye kort MED kontrolkode
på, som er rimelig tydelige.

Som jeg skrev i et andet indlæg, så var jeg i dag i banken på PBS'
opfordring, og de fortalte, at jeg var offer for en fejlproduktion, og de
ville sende mig et nyt kort indenfor 4-5 bankdage

Michael Sørensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-07-04 21:26

Henrik B. wrote:
> "Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en

> det
>
> Jep. Det er noget med a PBS arbejder på at løse dette.

Der er 3-cifret kontrolkode på mit nye Visa/Dankort (m. chip)
fra DanskeBank.

--
Peter Knutsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 22:43

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er 3-cifret kontrolkode på mit nye Visa/Dankort (m. chip)
> fra DanskeBank.

Så må der være forskel på DK og VISA/DK.

Knud Berggren har også Visa DK *med* kontrolkode, mens mit alm. Dankort fra
Danske Bank *ikke* har.

Jeg har kigget... Så mange steder er der jo heller ikke at lede på et
Dankort

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-07-04 17:41

On Wed, 21 Jul 2004 23:43:05 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>Så må der være forskel på DK og VISA/DK.

Det kan jeg ikke forestille mig.

>Jeg har kigget... Så mange steder er der jo heller ikke at lede på et
>Dankort

Næh, men jeg er lige ved at tro at der er tale om en fejlproduktion.
Har du spurgt i banken?

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 18:51

> Det kan jeg ikke forestille mig.

> Næh, men jeg er lige ved at tro at der er tale om en fejlproduktion.
> Har du spurgt i banken?

Hej Knud,

jeg sendte i går mail til PBS, som sagde, at kontrolkoden skulle stå i
underskriftspanelet.

På mit kort, står der dog udelukkende "underskrift" med lille skrift og
"side-om-side" i hele dette felt. Dvs uden kontrolkode. Jeg har sendt en ny
mail til PBS. Svar derfra kommer i denne tråd, når jeg modtager det.

Michael Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 15:01

Jeg har sendt en ny
> mail til PBS. Svar derfra kommer i denne tråd, når jeg modtager det.

Svar fra PBS lød på, at der burde være et nummer på underskriftsfeltet på i
alt 7 cikfre, hvoraf de sidste 3 var kontrolcifre.
Jeg har ligeledes set Dankort fra en kammerat, hvor disse tal står stort og
tydeligt. PBS bad mig kontakte min bank, hvilket jeg har gjort. Jeg var
nummer to, der havde henvendt sig og der var - som Knud vist nævnte - talt
om fejlproduktion. Et nyt kort kommer altså med posten i løbet af ugen.

End of story.

Michael Sørensen

Fra : Jan H.V. Pedersen

Dato : 23-08-04 11:48

Mit har heller ingen kontrol kode, men lavede da en betaling
til telmore uden at skrive det.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 23-08-04 20:12

Jan H.V. Pedersen skrev:

> Mit har heller ingen kontrol kode, men lavede da en betaling
> til telmore uden at skrive det.

Kontrolkoden står bagpå kortet i feltet med underskriften.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : David T. Metz

Dato : 23-08-04 20:20

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Kontrolkoden står bagpå kortet i feltet med underskriften.

Undtagen på de kort der er fejlproducerede ...

David

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-08-04 21:19

On Mon, 23 Aug 2004 21:19:32 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Undtagen på de kort der er fejlproducerede ...

.... hvor man så kontakter sin bank og får et kort med kontrolkode.

/Knud