Häagen-Dazs
Fra : Gaby

Dato : 20-07-04 17:25

Kære Alle

Jeg leder med lys og lygte efter den variant af Häagen-Dazs der hedder
"Butter Pecan".
Føtex har netop haft forskellige på tilbud, men desværre ikke denne min
yndlings variant.
Ved nogen hvor den kan købes her i det Midtjyske?

Rigtig god sommer til jer alle

Gabrielle :0)

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 20-07-04 17:47

Hej Gaby...
Føtex må kunne bestille Häagen-Dazs "Butter pecan" hjem, næste gang de føre
varen. Jeg bor på fyn og her nede havde de "Butter Pecan" på bud..... Ellers
har jeg ikke set Häagen- Dazs i nogen butikker. jeg troede ikke at det kunne
fåes herhjemme. Jeg har fået det i udlandet og her kom jeg af med godt 100
kroner for godt 3 kugler i en vaffel......Det siges også at være verdens
dyreste is......mums hvor det smager godt....
Held og lykke.
Mvh. Rikke.

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-04 18:24

Rikke Nielsen wrote:
> [...]
> og her kom jeg af med godt 100 kroner for godt 3 kugler i en
> vaffel......Det siges også at være verdens dyreste is......mums hvor

Tjah, første (og eneste) gang jeg smagte Häagan-Dazs, tænkte jeg: "det var
da godt nok dyrt, for en is som kvalitativt er højere end Friskos pseudois,
men dårligere end Gios is, som til gengæld "kun" koster 35 kr. for 1/2
liter".

Nej, der er godt nok gået lidt for meget mærke i den is. Prøv en Gio i
stedet. Kan bl.a. købes i Quattro Fontane Due, Falkoner Allé 42,
Frederiksberg. Uhm - deres chokoladeis... Øv, nu må jeg afsted kan jeg
mærke.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 20-07-04 19:46

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> [...]
> stedet. Kan bl.a. købes i Quattro Fontane Due, Falkoner Allé 42,
> Frederiksberg. Uhm - deres chokoladeis... Øv, nu må jeg afsted kan jeg

Gio er fanden fiseme en god is. Også min yndling. Min favorit er at købe een
chokolade og een hindbær og så tage en kugle af hver. Mums.

Men ISOs egen is (lavet på Øllingegård-fløde mener jeg) er altså også top.
Prøv den.

Kasper

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-04 20:04

Thanks Fresh Prime Skeleton wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Gio er fanden fiseme en god is. Også min yndling. Min favorit er at
> købe een chokolade og een hindbær og så tage en kugle af hver. Mums.
Ah, min favorit er een chokolade og een vanille, og så tage et helt bæger af
hver. :)

> Men ISOs egen is (lavet på Øllingegård-fløde mener jeg) er altså også
> top. Prøv den.

Den må jeg prøve.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-07-04 22:01

> [...]
> chokolade og een hindbær og så tage en kugle af hver. Mums.
>
> Men ISOs egen is (lavet på Øllingegård-fløde mener jeg) er altså også top.

Heheh, sjovt! Den har jeg også lige anbefalet.

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-07-04 09:29

> [...]
> købe een chokolade og een hindbær og så tage en kugle af hver. Mums.
> Men ISOs egen is (lavet på Øllingegård-fløde mener jeg) er altså også

Jeg prøvede ISO's egen i går - Hansens. Mejeriet ligger i Frederiksborg Is'
gamle lokaler (I Jægerspris, min føde/opvækstby, jeg har endda leveret lidt
edbudstyr til dem engang). Jeg prøvede deres chokoladeis. Og ned kom den da.
Men den slog absolut ikke Gio - ja, den nåede faktisk slet ikke Gio til
sokkeholderne, synes jeg. Men det er nok to forskellige slags is - Gios er
meget mere "italiensk" i det. Desuden er Gios meget mere chokoladeholdig. Og
jeg kan godt lide chokolade. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-07-04 12:37

Morten Wartou wrote:

> Jeg prøvede ISO's egen i går - Hansens. Mejeriet ligger i Frederiksborg Is'
> gamle lokaler (I Jægerspris, min føde/opvækstby, jeg har endda leveret lidt
> edbudstyr til dem engang).

Det er korrekt. De har mange flere lækre varianter hos mejeriet selv,
end de har i ISO.

> Jeg prøvede deres chokoladeis. Og ned kom den da.

Hårde ord!

> [...]
> Men det er nok to forskellige slags is - Gios er
> meget mere "italiensk" i det. Desuden er Gios meget mere chokoladeholdig. Og

Smag og behag, åbenbart. Jeg synes ikke at Hansens chokoladeis er
dårlig, tværtimod. Men jeg har det ligesom dig med lige præcis
chokoladeis, at den ikke kan indeholde nok chokolade. Og der er Gios
måske bedre end Hansens. Mövenpicks er endnu bedre hvad dette angår. Men
prøv nogle af Hansens andre varianter hvis du kan lide andet end
chokoladeis. Deres rom og rosin er guddommelig, og deres nougatis er den
eneste interessante nougatis jeg har smagt.

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-07-04 17:47

David Rasmussen wrote:

> Det er korrekt. De har mange flere lækre varianter hos mejeriet selv,
> end de har i ISO.
Ja, jeg har hørt rygter fra Jægersprisborgere jeg stadig har lidt kontakt
med - men jeg anede ikke at de leverede til ISO.

> [...]
> chokoladeis. Deres rom og rosin er guddommelig, og deres nougatis er
> den eneste interessante nougatis jeg har smagt.

Jeg tror det der gør, at jeg er helt vild med Gios chokoladeis er, at det er
en "italiensk" is (er det noget med mere mælk og mindre fløde, og så en lidt
anden proces?) - det er Hansens ikke, det er en "almindelig" flødeis. Derfor
er sammenligningen egentlig urimelig. :) Den smagte da ganske rimeligt, og
det virkede som de havde brugt absolut gode ingredienser - men jeg savnede
Gios konsistens og markante chokoladesmag. Jeg må da prøve en af deres andre
engang - rom og rosin bliver det ikke, da jeg hader rom og afskyr rosiner.
:)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-07-04 19:40

Morten Wartou wrote:

> Ja, jeg har hørt rygter fra Jægersprisborgere jeg stadig har lidt kontakt
> med - men jeg anede ikke at de leverede til ISO.

Det er også en relativt ny ting. De har gjort det et halvt års tid. Jeg
har dog spist masser af deres is inden :)

> [...]
> anden proces?) - det er Hansens ikke, det er en "almindelig" flødeis.

Der nævner du netop det jeg godt kan lide ved Hansen (og andre) og ikke
er så glad for ved Gio. Italiensk mælkeis er simpelt hen ikke lige så
godt som flødeis, hvis du spørger mig.

> Derfor
> er sammenligningen egentlig urimelig. :)

Ja, hvis du bedst kan lide italiensk mælkeis :)

> Den smagte da ganske rimeligt, og
> det virkede som de havde brugt absolut gode ingredienser

Ja, det er et godt produkt hvor der er brugt gode råvarer.

> - men jeg savnede
> Gios konsistens og markante chokoladesmag.

Det kan jeg for så vidt godt forstå.

> Jeg må da prøve en af deres andre
> engang - rom og rosin bliver det ikke, da jeg hader rom og afskyr rosiner.
> :)

Okay :)

/David

Fra : -V-

Dato : 29-07-04 14:10

David Rasmussen wrote:

> Det er korrekt. De har mange flere lækre varianter hos mejeriet selv,
> end de har i ISO.

Jeg er så uhyre heldig at være gode venner med en af ejerne af Hansens, og
jeg vil naturligvis lade evt. kritik videreflyde til ham.
Jeg har på små skala været involveret i at udvikle nye varianter, så gode
idéer modtages gerne.

> Men prøv nogle af Hansens andre varianter hvis du kan lide andet end
> chokoladeis. Deres rom og rosin er guddommelig, og deres nougatis er
> den eneste interessante nougatis jeg har smagt.

Men den bedste er nu deres parfait. Man, den holder.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 14:22

-V- wrote:

> Jeg er så uhyre heldig at være gode venner med en af ejerne af Hansens, og
> jeg vil naturligvis lade evt. kritik videreflyde til ham.

Også masser af ros!

Men en meget "tung" og mørk chokoladeis med masser af mørk mørk
chokolade vil helt sikkert sælge. Og en pistacieis! For Guds skyld! Og
så har det altid undret mig at der ikke er nogen der laver en god
hyldeblomstis. Hyldeblomstsmagen er en af de bedste i verden. Skee har
vist en hyldeblomstis, men den er kedelig (ligesom al deres is. Den er
jo lavet på mælk).

> Jeg har på små skala været involveret i at udvikle nye varianter, så gode
> idéer modtages gerne.

Læs ovenstående :)

> Men den bedste er nu deres parfait. Man, den holder.

Den har jeg ikke smagt! Snyd! :(

/David

Fra : -V-

Dato : 29-07-04 14:42

David Rasmussen wrote:

> Også masser af ros!

Will do, tak.

> Men en meget "tung" og mørk chokoladeis med masser af mørk mørk
> chokolade vil helt sikkert sælge.

Det skal flyde videre.
Desværre bliver den nok ret dyr, for chokoladen som Is-Far insisterer på at
bruge (Callebaut) er temeligt dyr i ansaffelse. Vi får se.

> så har det altid undret mig at der ikke er nogen der laver en god
> hyldeblomstis. Hyldeblomstsmagen er en af de bedste i verden.

Jeg kan af konkurrencemæssige årssager naturligvis ikke komme med
afsløringer i dette forum, men pudsigt at du skulle nævne hyldeblomst.
Ahem....

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 15:03

-V- wrote:

> Det skal flyde videre.
> Desværre bliver den nok ret dyr, for chokoladen som Is-Far insisterer på at
> bruge (Callebaut) er temeligt dyr i ansaffelse. Vi får se.

Jeg vil gerne betale meget for sådan en is.

> Jeg kan af konkurrencemæssige årssager naturligvis ikke komme med
> afsløringer i dette forum, men pudsigt at du skulle nævne hyldeblomst.
> Ahem....

Juhuu!

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-07-04 15:55

-V- wrote:
> Det skal flyde videre.
> Desværre bliver den nok ret dyr, for chokoladen som Is-Far insisterer
> på at bruge (Callebaut) er temeligt dyr i ansaffelse. Vi får se.

Jamen, nu er Hansens jo heller ikke ligefrem en billig is (var det 38,- for
85 cl?). :) Gio er dog dyrere - 34,- for ½ liter. Men der mangler helt klart
den kraftige chokoladeis - helst uden chokoladestykker, tak. Du kan jo
anbefale dem at prøve en Gio chokoladeis, så kan de lære det, kan de.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-07-04 21:22

> Men en meget "tung" og mørk chokoladeis med masser af mørk mørk
> chokolade vil helt sikkert sælge. Og en pistacieis!

>David

Hansen HAR faktisk såvel tung chokoladeis, som pistacie - HMMM..........

Margrete

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-07-04 21:46

Margrete Johansen wrote:

> Hansen HAR faktisk såvel tung chokoladeis, som pistacie -
> HMMM..........

Den chokolade jeg prøvede var ikke tungere end Friskos Carte D'or pseudois.
Næ, Margrete, prøv dig en Gio chokoladeis - så vil du se hvad en tung
chokoladeis er. :) Pistacien må de godt lave - jeg griner bare ad den når
den ligger i supermarkedets fryser.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-07-04 23:18

Morten Wartou wrote:

> Den chokolade jeg prøvede var ikke tungere end Friskos Carte D'or pseudois.

Jeg tror at Margrete mener at de _også_ lavere en tungere variant. Og
selv om den Hansen-is du smagte ikke var tungere end Carte d'Or, betyder
det ikke at de to is er lige dårlige. Hansen-is er milevidt fra Carte
d'Or og hvis du ikke kunne smage det, kan du ikke smage noget. Gio er
godt, men det er ikke bedre end Hansen. Slet ikke råvaremæssigt eller
produktionsmæssigt. Men det er en anden is-tradition eller skole om du vil.

> Næ, Margrete, prøv dig en Gio chokoladeis - så vil du se hvad en tung
> chokoladeis er. :)

Prøv en Mövenpick hvis du vil have tung chokoladeis.

> Pistacien må de godt lave - jeg griner bare ad den når
> den ligger i supermarkedets fryser.

Pistacie er dejligt :)

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-07-04 01:57

> [...]
> godt, men det er ikke bedre end Hansen. Slet ikke råvaremæssigt eller
> produktionsmæssigt. Men det er en anden is-tradition eller skole om du

Nej-nej, rolig nu. Jeg kaldte jo også Carte d'Or en pseudois - den er ret
tæt på at være elendig efter min mening. Det er Hansens overhovedet ikke -
den er bare ikke min kop is (den ene variant jeg har prøvet) - og den har
slet ikke nok chokolade i. Og hvordan kan du påstå at Gio ikke er bedre end
Hansens råvare- og produktionsmæssigt? Har du besøgt Gio?

> Prøv en Mövenpick hvis du vil have tung chokoladeis.

Det må jeg gøre en dag. Argh. Alle de is jeg skal prøve - og jeg er på
slankekur. Dårlig kombination. :)

> Pistacie er dejligt :)

Ja, pistacienødder er pragtfulde. Jeg tror jeg kunne komme i Guiness
rekordbog når det drejer sig om pistacienødsåbning. Men lad dem blive i den
form - de skal ikke ned og spolere isen. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-07-04 09:03

Morten Wartou wrote:

> [...]
> slet ikke nok chokolade i. Og hvordan kan du påstå at Gio ikke er bedre end
> Hansens råvare- og produktionsmæssigt? Har du besøgt Gio?

Jeg ved hvad jeg kan smage og læse. Hansen bruger f.eks. Øllingegaards
glimrende økologiske fløde til deres is.

> Det må jeg gøre en dag. Argh. Alle de is jeg skal prøve - og jeg er på
> slankekur. Dårlig kombination. :)

LOL :)

> Ja, pistacienødder er pragtfulde. Jeg tror jeg kunne komme i Guiness
> rekordbog når det drejer sig om pistacienødsåbning. Men lad dem blive i den
> form - de skal ikke ned og spolere isen. :)

Jeg elsker pistacieis :)

/David

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-07-04 10:22

> Jeg ved hvad jeg kan smage og læse. Hansen bruger f.eks. Øllingegaards
> glimrende økologiske fløde til deres is.
Ja, bevares. Men kender du til Gios råvarer? Det var egentlig det der var
spørgsmålet.

> LOL :)
Måske jeg skulle løbe ned til isforhandlerne... Hvor lang en omvej skal man
tage for at forbrænde en liter is, mon?

> Jeg elsker pistacieis :)
Det skal du også have lov til. Og du kan være helt rolig, jeg skal nok gøre
hvad jeg kan, for at det ikke bliver udsolgt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-07-04 12:30

Morten Wartou wrote:

> Ja, bevares. Men kender du til Gios råvarer? Det var egentlig det der var
> spørgsmålet.

Ikke andet end hvad jeg kan smage. Men jeg ville tro at de ville
reklamere med det hvis de f.eks. brugte økologisk fløde.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-07-04 23:18

Margrete Johansen wrote:

> Hansen HAR faktisk såvel tung chokoladeis, som pistacie - HMMM..........

Det lyder godt! Det glæder jeg mig til at smage. Hint hint! :)

/David

Fra : -V-

Dato : 31-07-04 01:24

David Rasmussen wrote:
> Det lyder godt! Det glæder jeg mig til at smage. Hint hint! :)

Taken...

-V-

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-07-04 01:58

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hansen HAR faktisk såvel tung chokoladeis, som pistacie - HMMM..........

Lad os lige få den klarlagt. Jeg har prøvet en Hansens chokoladeis. Den var
samme farvenuance som Carte d'Or (og her ophører lighederne) og
chokoladestykker i. Er det den du kalder tung?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Margrete Johansen

Dato : 31-07-04 13:11

> [...]
> samme farvenuance som Carte d'Or (og her ophører lighederne) og
> chokoladestykker i. Er det den du kalder tung?

Tung eller ej - jeg er IKKE på slankekur og jeg glæder mig til at svælge i
Hansens is, med passende grove chokoladestykker, senere på dagen (jeg er
nemlig i samme heldige situation som -V-, jeg bor tæt på kilden! og har
derfor mange valgmuligheder, rigtig mange - UH, Hansens kaffeis eller
vanillie med karamel, pyha)..... Gio ja, men den er jo italiensk og, som
David skriver, en helt anden tradition. Dejlig is også, men det lader sig
ikke gøre at sammenligne de to - det er lidt ligesom at ville dømme om
citronfromage er bedre end chokolademousse - det er vel ens eget personlige
valg eller mood der afgør, hvad der er bedst lige nu - under forudsætning af
at begge dele er lavet af lødige råvarer og med kærlighed, hvilket jo
ihvertfald er tilfældet med både Hansen og Gio, ik'?

Margrete

PS. Jeg er heller ikke vild med pistacieis - men det skal da komme an på en
prøve, anmeldelse følger!

Fra : Margrete Johansen

Dato : 31-07-04 13:12

> [...]
> samme farvenuance som Carte d'Or (og her ophører lighederne) og
> chokoladestykker i. Er det den du kalder tung?

Undskyld, jeg ville have skrevet tæt - som er en helt anden smag.

Margrete

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 21:15

> [...]
> stedet. Kan bl.a. købes i Quattro Fontane Due, Falkoner Allé 42,
> Frederiksberg. Uhm - deres chokoladeis... Øv, nu må jeg afsted kan jeg

Lyder Interessant, takker, der må jeg hen forbi i morgen.

Mvh. Per

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-07-04 21:59

Morten Wartou wrote:

> [...]
> stedet. Kan bl.a. købes i Quattro Fontane Due, Falkoner Allé 42,
> Frederiksberg. Uhm - deres chokoladeis... Øv, nu må jeg afsted kan jeg

Jeg er ikke mere imponeret over Gio end jeg er over Häagen-Dazs. De er
ret gode begge to. Mövenpick kan også være ret godt. Jeg synes i øvrigt
at den økologiske Hansen-is de har fået i ISO for nylig, er bedre end
dem alle.

/David

Fra : Gaby

Dato : 20-07-04 20:00

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kroner for godt 3 kugler i en vaffel......Det siges også at være verdens
> dyreste is......mums hvor det smager godt....

Hejsa igen

Jeg forsøger at spørge i Føtex - tusind tak for de hurtige svar :0)

Sommervarme hilsner
Gabrielle