fladskærm, comp./TV ?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 19-07-04 18:51

Hej

Jeg har hårdt brug for jeres mening, er i tvivl hvad jeg skal vælge.

Jeg skal så snart der er mønt, have et fjernsyn, og en ekstern skærm til
Alubook, og vil så kombinere det til een skærm

Hvad er fordele og ulemper ved at have computerskærm (TFT?), og bruge
det som fjernsyn ?
(skal ha´tv tuner kort, er det i Eye TV?)

Kan man få "picture in picture" effekt, altså en del af skærmen til TV ,
mens man arbejder på Mac? For så kan man jo kun een ting af gangen, og
det vil gøre udslaget :-/

Hvad er fordele og ulemper ved at have TVskærm (LCD?)
Der er en herrefed Phillips, men den koster 28 kilo

Kan man købe DVD videomaskiner der kan optage fra TV? Og hvad er
prislejet, ca.?

Da jeg er fritidsbruger (Mac), hælder jeg mest til et TV, men lad mig
høre Jeres mening

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-07-04 19:32

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Kan man få "picture in picture" effekt, altså en del af skærmen til TV ,
> mens man arbejder på Mac? For så kan man jo kun een ting af gangen, og

En 23" Alu-skærm vil være perfekt til jobbet. Med EyeTV kan du se TV,
optage og lave tidsforskydning. Med en Bluetooth telefon kan du med
Salling Clicker fjernstyre EyeTV hvis du har Bluetooth i din PowerBook.

Billedet kan fylde hele skærmen og være i et lille vindue, så det
passer jo fint med dit behov.

Spørgsmålet er så, om 23" i widescreen-formaet er nok; det svarer jo
nok kun til et 21" TV i alm. format (30" modellen kræver desværre en
G5'er). Din computer skal også være tændt
hele tiden for at du kan se TV og det er måske også et problem...

> Hvad er fordele og ulemper ved at have TVskærm (LCD?)
> Der er en herrefed Phillips, men den koster 28 kilo

Der er jo indbygget tuner, teksttv, fjernbetjening osv. Billedet er
nok også bedre end via computeren, men det er kun et gæt.

> Kan man købe DVD videomaskiner der kan optage fra TV? Og hvad er
> prislejet, ca.?

Du kan få DVD-optagere fra ca. 2000 kr. men jeg ville istedet satse på
en DVD-optager med harddisk. De koster i omegnen af 5-7000 kr, men så
kan du også optage virkeligt mange timer og bagefter gemme de
vigtigste optagelser på DVD. En DVD-optager kan nemlig kun optage i 2
timer i bedste kvalitet, men dog op til 6-8 timer i ringe kvalitet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen